dc.contributor.advisor | Φούντας, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Παπαχριστοδούλου, Σπυρίδων Χ. | |
dc.date.accessioned | 2015-02-18T10:49:29Z | |
dc.date.available | 2015-02-18T10:49:29Z | |
dc.date.issued | 2015-02-18T10:49:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6326 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία προσπαθεί να συγκεντρώσει τις βασικές έννοιες της θεωρίας παιγνίων και τους σύγχρονους τομείς εφαρμογών της σύγχρονης βιβλιογραφίας. Η θεωρία Παιγνίων συνδέεται με όλους τους επιστημονικούς χώρους σε θεωρητικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο εφαρμογών. Μπορούμε να την συνδυάσουμε εύκολα με τον κλάδος της θεωρίας των αποφάσεων που ασχολείται με τις αλληλένδετες αποφάσεις. Επειδή η θεωρία παιγνίων προέκυψε από την ανάλυση σεναρίων ανταγωνισμού, τα προβλήματα καλούνται παίγνια και οι συμμετέχοντες καλούνται παίκτες. Οι εφαρμοζόμενες τεχνικές ενσωματώνονται σε πολλαπλούς τομείς και δεν περιορίζονται μόνο σε ανταγωνιστικές καταστάσεις. Συνοπτικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι η θεωρία παιγνίων πραγματεύεται οποιοδήποτε πρόβλημα στο οποίο η στρατηγική του κάθε παίκτη εξαρτάται από τις αποφάσεις των άλλων παικτών. Συχνά παρουσιάζονται καταστάσεις στα κοινωνικά στρώματα που αφορούν σε αποφάσεις που υπάρχει αλληλεξάρτηση. Όλες αυτές οι καταστάσεις απαιτούν στρατηγική σκέψη αφού με αποτελεσματική χρήση των διαθέσιμων πληροφοριών υπάρχει δυνατότητα για ολοκλήρωση του καλύτερου σχεδίου για την επίτευξη των στόχων τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι κατάλληλες τεχνικές για την ανάλυση των αλληλεξαρτώμενων αποφάσεων διαφέρουν σημαντικά από εκείνες για τις μεμονωμένες αποφάσεις. Στα παίγνια, οι ενέργειες των παικτών αναφέρονται ως κινήσεις. Μια σειρά από συνδυασμό κινήσεων ονομάζεται στρατηγική, έτσι μια βέλτιστη στρατηγική είναι μια ακολουθία κινήσεων που οδηγεί στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στις ενότητες που ακολουθούν παρουσιάζονται βασικές έννοιες των παιγνίων και αναλύονται οι διάφορες υποκατηγορίες κατηγορίες. Στο τέλος της εργασίας, μέσα από αρκετές εφαρμογές και παραδείγματα γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής των κατά περίπτωση επιχειρησιακών εφαρμογών. Επιπλέον δίνονται παραδείγματα εφαρμογών που μέχρι σήμερα δεν είχαν μεγάλη αναγνωρισιμότητα όπως για παράδειγμα ο τομέας της τρομοκρατίας. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Θεωρία παιγνίων | |
dc.subject | Στρατηγικός σχεδιασμός | |
dc.subject | Social networks | |
dc.title | Θεωρία παιγνίων και κοινωνικές εφαρμογές | |
dc.title.alternative | Game theory and social applications | en |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6326 | |
dc.identifier.call | 519.3 ΠΑΠ | |
dc.description.abstractEN | This thesis tries to bring together the basic concepts of game theory, and current areas of application of modern applications. Game theory is connected with all scientific areas in theoretical level but also at the application level. We can combine easily with the branch of the theory of decisions dealing with the interrelated decisions. Because game theory emerged from the analysis scenarios competition; problems are called games and participants invited players. The techniques can be mounted in multiple sectors and not limited to competitive situations. In summary, we could say that game theory deals with a problem in which the strategy of each player depends on the decisions of other players. Often, presented situations in society; relating to decisions that are interdependent. All these situations require strategic thinking since with effective use of the available information it is possible to integrate the best plan to meet their goals. For example, in the proper techniques for the analysis of interdependent decisions differ significantly from those for individual decisions. In games, the actions of the players listed as movements. A series of combined movements called strategy, so an optimal strategy is a sequence of moves that leads to the best possible outcome. The following sections present basic concepts of game theory and analyze the various sub¬categories. At the end of the thesis we have collected and present several examples of daily and business applications. | |