Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάλυση επιχειρηματικών μοντέλων ηλεκτρονικού εμπορίου με έμφαση στις ηλεκτρονικές αγορές

dc.contributor.advisorΔουληγέρης, Χρήστος
dc.contributor.authorΦωτιάδης, Γεώργιος Φ.
dc.date.accessioned2015-02-18T10:04:47Z
dc.date.available2015-02-18T10:04:47Z
dc.date.issued2015-02-18T10:04:47Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6323
dc.description.abstractΤο ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στον κόσμο των επιχειρήσεων. Με την εξάπλωση του κυβερνοχώρου, οι επιχειρήσεις διαθέτουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης της ανταγωνιστικότητάς τους, αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες προμηθειών. Σε αυτόν τον τομέα, έχει αρχίσει να διαμορφώνεται ένας καινούργιος τρόπος διεκπεραίωσης των συναλλαγών, βρίσκοντας υποστήριξη στη νέα τεχνολογία και τις εξελίξεις στο ηλεκτρονικό επιχειρείν. Οι εταιρείες εκείνες οι οποίες θα καταφέρουν να κατανοήσουν τη δυναμική του ηλεκτρονικού επιχειρείν και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες τις οποίες αυτό προσφέρει, έχουν ελπίδες να αποκτήσουν συγκριτικά πλεονεκτήματα στη νέα οικονομία. O χώρος του e-business, και ιδιαίτερα το κομμάτι, το οποίο έχει σχέση με τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B), αναμένεται να σημειώσει σταδιακή ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια, επισκιάζοντας τις συναλλαγές επιχειρήσεων με πελάτες (B2C). Στις εξελίξεις του ηλεκτρονικού επιχειρείν εντάσσονται και οι B2B ηλεκτρονικές αγορές (Β2Β e-marketplaces), οι οποίες κάνουν την εμφάνισή τους σε κάθε κλάδο της βιομηχανίας. Οι εταιρείες που συνδέονται σε αυτές και τις αξιοποιούν, βελτιώνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και συμβάλλουν στην ανάπτυξη των εφοδιαστικών αλυσίδων του μέλλοντος. Οι πρώτες επιχειρηματικές κινήσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου (B2C) ξεκίνησαν από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, ενώ στο χώρο των διεπιχειρησιακών ηλεκτρονικών αγορών (B2B) από το 2000, και γρήγορα βρήκαν ανταπόκριση από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι δυο αυτές μορφές επιχειρηματικής δραστηριότητας φέρνουν μια επανάσταση όσον αφορά τη διεξαγωγή του εμπορίου διότι τροποποιούν την εφοδιαστική αλυσίδα, μειώνουν σημαντικά κόστη που προκύπτουν από αυτή και εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο για τη σημερινή εποχή. Επιπλέον, από το B2C ηλεκτρονικό εμπόριο και από το Β2Β προκύπτουν σημαντικές διαφορές, είτε αφορούν το κοινό στο οποίο απευθύνονται, τον τρόπο συναλλαγής, πληρωμής, είτε το επίπεδο ασφαλείας. Είναι γεγονός ότι σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, είναι αναγκαία η μελέτη της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό επιχειρείν από τη σκοπιά της στρατηγικής. Παρόλο που η διεθνής βιβλιογραφία σχετικά με τη δραστηριοποίηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις αντίστοιχες στρατηγικές είναι πλούσια, η αντίστοιχη ελληνική βιβλιογραφία είναι περιορισμένη. Ιδιαίτερα δε όσον αφορά τη στρατηγική χρησιμοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και των δυνατοτήτων που παρέχει η νέα τεχνολογία. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην αποτύπωση θεμάτων που προκύπτουν από τη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού επιχειρείν από τις επιχειρήσεις και στην ανάλυση του είδους των ηλεκτρονικών συναλλαγών που μπορούν να διεκπεραιωθούν μεταξύ τους. Αρχικά, θα γίνει μια προσπάθεια να αποσαφηνιστεί ο ορισμός των διεπιχειρησιακών ηλεκτρονικών αγορών, καθώς επικρατεί μια γενικότερη σύγχυση όσον αφορά την εννοιολογική τους προσέγγιση. Παράλληλα, θα γίνει μια καταγραφή του ελληνικού τοπίου όσον αφορά τα Β2Β e-marketplaces. Απώτερος στόχος της έρευνας, είναι η διερεύνηση της προσφοράς προστιθέμενης αξίας προς την επιχείρηση (προμηθευτή ή αγοραστή) με την υιοθέτηση συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου, η ανάλυση του ανταγωνισμού με το στρατηγικό μοντέλο του Μ. Porter και η ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας ηλεκτρονικής αγοράς. Επίσης, στόχος της συγκεκριμένης εργασίας, είναι η ανάπτυξη και η παρουσίαση ενός προτεινόμενου μοντέλου αξιολόγησης της επιτυχημένης λειτουργίας των δύο κατηγοριών ηλεκτρονικών αγορών, δηλαδή των Β2Β και B2C e-marketplaces. Για κάθε ένα μοντέλο από αυτά, θα γίνει ανάλυση των παραγόντων, οι οποίοι επηρεάζουν τόσο τη συμμετοχή των προμηθευτών και των αγοραστών στις ηλεκτρονικές αγορές όσο και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας ηλεκτρονικής αγοράς και που συμβάλλουν στη διατήρηση του σε βάθος χρόνου. Όλα αυτά συνυπολογίζονται και αποτελούν τα κριτήρια που οφείλει να λάβει υπόψη της μια επιχείρηση, ανεξάρτητου δυναμικής και κλάδου, για την κατάλληλη επιλογή της ηλεκτρονικής αγοράς που θα ανταποκριθεί καλύτερα στις προσδοκίες της.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΗλεκτρονικό εμπόριο
dc.subjectΕπιχειρηματικός προγραμματισμός
dc.subjectΕπιχειρήσεις -- Ανταγωνιστικότητα
dc.titleΑνάλυση επιχειρηματικών μοντέλων ηλεκτρονικού εμπορίου με έμφαση στις ηλεκτρονικές αγορές
dc.title.alternativeBusiness models analysis of e-commerce emphasising on e-marketplacesen
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6323
dc.identifier.call658.8 ΦΩΤ
dc.description.abstractENΕ-commerce is one of the most significant contemporary business advances contributing to the optimization and automation of business processes and offering competitive advantage. With the development and increased use of the Internet, businesses have better chances to improve their competitiveness by automating their procedures and improving the handling of their supplies. In this environment, a new way of transaction processing has been formed, supported by new technologies and development of electronic business. The firms that will manage to understand the dynamic of electronic business and exploit the opportunities that it offers have more chances to acquire competitive advantage in the new economy. The field of e-business and especially the part that deals with transactions between businesses (B2B) is expected to undergo a gradual development in the following years, overshadowing the business- to- consumer transactions (B2C). The electronic marketplaces and especially the B2B (e- marketplaces), which may appear in almost every industry, are also considered as part of the e- business development. The firms taking part in these markets gain a lot of benefits and improve their supply chain processes. The first business initiatives in the field of electronic retail commerce (B2C) began at the end of the 90’s, while the first business-to-business electronic marketplaces (B2B) appeared in 2000 and found a quick response in the Greek market. These two forms of business activities brought a revolution concerning the conduct of commerce because they changed supply chain processes, decreased significantly costs and saved valuable time by optimizing business transactions. Nevertheless, B2C and B2B commerce solutions have some significant differences, which concern the different type of users, transactions, payment processes and security level. In this changing environment, it is interesting to examine the presence of Greek companies in e-business. Although the international bibliography about the development of e- commerce and the corresponding strategies is rich, the respective Greek bibliography is limited. Especially, regarding the strategic use of electronic commerce and the possibilities offered by new technology. This thesis aims to examine issues related to the adoption of e -business. Its objective is to analyze the impact of e-business on the cooperation of companies and to examine the different types of electronic transactions that can be conducted among them. Firstly, there will be an attempt to clarify the definition of business-to-business electronic markets, as there is a general confusion regarding its definition and conceptual approach. The main goal of this research is to explore the added value to the companies (suppliers or buyers) from the adoption of e- commerce. It is also to analyze the competitive environment based on the strategic model of Porter and to examine the factors affecting the competitive advantage of an electronic market. Furthermore, the aim of this research is to develop and present a proposed model for the evaluation of the successful operation of the two types of e-markets, which is B2B and B2C e- marketplaces. For each model, there will be an analysis of the strategic factors, which affect the participation of suppliers and buyers in electronic markets, have an effect on the competitive advantage of an electronic market, as well as help to maintain it over time. All these constitute the main criteria that a company needs to take into consideration, regardless of its type and size, in order to chose the electronic marketplace that will better meet its needs and expectations.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»