Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εκπαίδευση του νοσηλευτικού προσωπικού χειρουργείων - Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των νοσηλευτών χειρουργείου.

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΖουγρής, Πέτρος
dc.date.accessioned2015-02-18T08:26:54Z
dc.date.available2015-02-18T08:26:54Z
dc.date.issued2015-02-18T08:26:54Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6321
dc.description.abstractΗ διπλωματική εργασία έχει σκοπό την διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των περιεγχειρητικών νοσηλευτών σε συγκεκριμένες δεξιότητες και τομείς της περεγχειρητικής νοσηλευτικής. Ο αόρατος ρόλος του νοσηλευτή στο διεγχειρητικό περιβάλλον και η ηγετική φυσιογνωμία που καλείται να δείξει διαχειριζόμενος διαφορετικές ειδικότητες και επιστημονικές ομάδες στη χειρουργική αίθουσα επιβάλλουν την εκπαίδευσή του σε πολλά και διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Η εκπαίδευση των νοσηλευτών χειρουργείου γεννήθηκε και εξελίχθηκε ακολουθώντας της εξελικτική πορεία του χειρουργείου και της χειρουργικής. Είναι μια ατέρμονη διαδικασία συνυφασμένη με την καθημερινή πρακτική. Ξεκινάει με την είσοδο του νεοεισερχόμενου νοσηλευτή στα χειρουργεία και τον συνοδεύει, αρχικά σε εντατικούς ρυθμούς ώστε να κάνει κτήμα του την άσηπτο τεχνική και σταδιακά να εκπαιδευτεί σε αόριστες χειρουργικές ειδικότητες, αποκτώντας ταυτόχρονα και τις υπόλοιπες δεξιότητες και γνώσεις που απαιτούνται για την ωρίμανσή του επαγγελματικά και την ανέλιξή του στην νοσηλευτική ιεραρχία. Γίνεται με την χρήση ποικίλων μεθόδων με ηγετική μορφή αυτή του κλινικού εκπαιδευτή- μέντορα και σύμφωνα με τις γενικότερες αρχές της νοσηλευτικής εκπαίδευσης. Το ερευνητικό τμήμα της εργασίας απευθύνεται σε νοσηλευτές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και επιχειρεί με τη χρήση ερωτηματολογίου κλειστού τύπου να ανιχνεύσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες νοσηλευτών χειρουργείου σε δημόσια νοσοκομεία. Αφορά συγκεκριμένους τομείς δεξιοτήτων της περιεγχειρητικής πρακτικής όπως αυτή έχει περιγραφεί διεθνώς, και σκοπό έχει να διαπιστώσει το βαθμό αναγκαιότητας που ίδιοι οι νοσηλευτές δίνουν την εκπαίδευσή τους σε αυτές. Οι τομείς αυτοί είναι: Α Δεξιότητες τεχνικής και λειτουργίας χειρουργείου, Β Δεξιότητες έρευνας και αξιολόγησης, Γ Δεξιότητες παροχής άμεσης φροντίδας στον ασθενή, Δ Δεξιότητες διοίκησης και οργάνωσης. Μετά τη συλλογή των ερωτηματολογίων έγινε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και συσχέτιση των απαντήσεων με παραμέτρους όπως τα έτη υπηρεσίας, την ύπαρξη ή όχι οργανωμένου συστήματος εκπαίδευσης, την θέση ευθύνης, το επίπεδο σπουδών. Τέλος στο κεφάλαιο συμπεράσματα – προτάσεις έγινε ανάλυση των συμπερασμάτων με βάση τα στοιχεία της στατιστικής επεξεργασίας των απαντήσεων των συμμετεχόντων στην έρευνα και προσπάθεια να διατυπωθούν αντίστοιχες προτάσεις.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectOperating room nursing
dc.subjectNursing -- Study and teaching (Continuing education)
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση
dc.subjectΣυνεχιζόμενη εκπαίδευση
dc.titleΕκπαίδευση του νοσηλευτικού προσωπικού χειρουργείων - Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των νοσηλευτών χειρουργείου.
dc.title.alternativeOperating room nurses training – Operating room nurses learning needs assessment.en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6321
dc.identifier.call610.736 77 ΖΟΥ
dc.description.abstractENThe present thesis aims to explore the Perioperative nursing educational needs in specific skills and areas of the Perioperative nursing. The subtle part that the nurse plays in the operative environment and the leading attitude that the nurse has to show by managing different specialties and scientific teams at the OR, impose a need for training and education in multiple and various subjects. Operating Room nurses’ education and training was found and evolved side by side with the evolution of the operating room and surgery. It is a continuous process that comes together with the daily practice. It starts with the introduction of the freshly-joined nurse to operating rooms and this routine (practice) follows him or her at first at an intensive pace, so as to master the sterile technique and gradually to be able to be trained in all kinds of surgical specialties. Thus, providing the remaining skills required for professional maturation and evolution to the nursing hierarchy. The aforementioned can be achieved with the use of various techniques and methods; especially that of the clinical mentor and trainer, and according to the general principles of the nursing education. The research part of this study is for nurses of Tertiary education and attempts through a closed-end questionnaire to detect the educational needs of operating nurses in public hospitals. It concerns specific areas of Perioperative Practice skills, as it is internationally described and it aims to define the necessary standards that nurses themselves have granted to these areas. These areas are the following: A. Technique skills and operating room work-flow, B. Research and evaluation skills, C. Skill set to provide immediate, competent care to patient, D. Management and administrative skills. After collecting the questionnaires, a statistical analysis of the results was made by correlating the answers to years of service, the existence or not of an organized educational system, the employment classification and academic level. The chapter named Conclusion – Suggestions provides the analysis of the results based on the processed data of those who took part in the survey and a try to offer respective solutions.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»