Εμφάνιση απλής εγγραφής

Bancassurance στην Ελλάδα.

dc.contributor.advisorΠαπαηλίας, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΨαρογιάννη, Βασιλική
dc.date.accessioned2015-01-21T06:49:30Z
dc.date.available2015-01-21T06:49:30Z
dc.date.issued2015-01-21T06:49:30Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6249
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες ο θεσμός του bancassurance αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στον τραπεζικό ασφαλιστικό τομέα Λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που επικρατεί τα τελευταία χρόνια η συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία γίνεται ολοένα και πιο αισθητή , γεγονός που οδηγεί στην αύξηση των περιθωρίων στην ιδιωτική ασφάλιση και κατ επέκταση στα περιθώρια κέρδους από τα ασφαλιστικά προϊόντα. Για τους τραπεζικούς οργανισμούς τα ασφαλιστικά προϊόντα αποτελούν ένα νέο προϊόν που εξασφαλίζει με μικρή δαπάνη κεφαλαίου υψηλή απόδοση και κατ επέκταση μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και κερδοφορίας. Παράλληλα η σύναψη ασφαλιστικών προϊόντων μέσω τραπεζικού χώρου δημιουργεί μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τον πελάτη που αποτελεί βασικό ζητούμενο των τραπεζών αν ληφθεί υπόψη η πληθώρα των τραπεζικών οργανισμών αλλά και οι δημογραφικές μεταβολές που δεν υπόσχονται απεριόριστο νέο πελατολόγιο. Επιπρόσθετα οι τραπεζικοί οργανισμοί μέσω της δραστηριοποίησης τους στον ασφαλιστικό χώρο αυξάνουν το περιθώριο κέρδους ανά πελάτη τούς και ταυτόχρονα μέσω της επέκτασης σε νέους τομείς κερδοφορίας επιτυγχάνουν τη διασπορά των κινδύνων τους. Παράλληλα τα αναπτυγμένα δίκτυα των τραπεζών και η πλήρης ενημερωμένες βάσεις δεδομένων στοιχείων του πελατολογίου οδηγούν σε μείωση του χρόνου εξεύρεσης πελατών, σε μείωση του κόστους διανομής και στη δυνατότητα προσφοράς φθηνότερων και ελκυστικότερων ασφαλιστικών προϊόντων έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών. Παράλληλα η ταύτιση των ασφαλιστικών προϊόντων με το τραπεζικό σύστημα δημιουργεί μεγάλο αίσθημα ασφάλειας στο καταναλωτικό κοινό Έτσι το κύρος των τραπεζών λειτουργεί ως επιχείρημα για τη σύναψη κυρίως συμβολαίων ζωής και περιουσίας των πελατών άρα και κατ επέκταση αύξηση των πωλήσεων. Στην Ελλάδα οι τραπεζικοί οργανισμοί αναγνωρίζοντας τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, εισέρχονται στην ασφαλιστική αγορά κυρίως με τη δημιουργία θυγατρικών ασφαλιστικών εταιρειών που αποτελεί και τον καλύτερο τρόπο εισόδου διότι έχει τα καλύτερα λειτουργικά και οικονομικά αποτελέσματα. Ωστόσο η προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων μέσω του τραπεζικού δικτύου αντιμετωπίσει κάποια σημαντικά μειονεκτήματα που εστιάζονται κυρίως όσον αφορά την προώθηση από το τραπεζικό προσωπικό. Συγκεκριμένα η μη εξειδικευμένη γνώση και πιστοποίηση των τραπεζικών υπαλλήλων όσον αφορά την παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών έχουν ως αποτέλεσμα την ελλιπή ενημέρωση του πελάτη για το προϊόν που συνάπτει. Παράλληλα το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές υπηρεσίες δεν αποτελούν την κύρια εργασία των τραπεζικών υπαλλήλων και οι αμοιβές επί των πωλήσεων είναι χαμηλές οδηγούν σε μειωμένη συμμετοχή των υπαλλήλων στην προώθηση των ασφαλιστικών προϊόντων και στην έλλειψη προσωπικής σχέσης με τον ασφαλισμένο. Τέλος βασικό μειονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι τα τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα είναι συγκεκριμένα και δεν υπάρχει δυνατότητα ευελιξίας και μετατροπή τους ανάλογα με τις ανάγκες του ασφαλισμένου. Στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να δημοσιεύουν στατιστικά στοιχεία ανά δίκτυο διανομής. και η μέτρηση της συμμετοχής του bancassurance στην ασφαλιστική αγορά γίνεται κατά προσέγγιση με βάση τα στοιχεία ασφαλιστικής παραγωγής που δημοσιεύουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Στην Ευρώπη στις ασφαλίσεις ζωής το ποσοστό συμμετοχής του bancassurance κυμαίνεται στο 40% με 80% του συνόλου των ασφαλίσεων ενώ είναι πολύ μικρό στο κλάδο ζημιών με μέγιστο το 11%,(CEA Insurance in figures, November 2010) γεγονός που καταδεικνύει τα περιθώρια δραστηριοποίησης στο κλάδο ζημιών. Στην Ελλάδα το ποσοστό αύξησης στις ασφαλίσεις ζωής μειώθηκε από το 2007 σε 8,27% έναντι 17,47% το 2006 , το 2008 παρουσίασε μείωση -0,95% και το 2009 παρουσίασε αύξηση 0.53%.(E.A.E.E, Στατιστικη Εκθεση 2009, Η Ιδιωτική Ασφάλιση στην Ελλάδα,, Παραγωγή Ασφαλίστρων 2010 ). Αντίθετα στις ασφαλίσεις ζημιών παρουσιάζουν από το 2007 ‘εως το 2009 αυξητική τάση με ρυθμό 4%-8% .(E.A.E.E, Στατιστικη Εκθεση 2009, Η Ιδιωτική Ασφάλιση στην Ελλάδα) που οφείλεται κυρίως στις ασφαλίσεις αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Ωστόσο το 2010 παρατηρούμε μειωμένη αύξηση σε ποσοστό 2,6% (Ε.Α.Ε.Ε , Παραγωγή Ασφαλίστρων 2010). Τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες περιόρισαν τις χορηγήσεις στεγαστικών δανείων και συρρίκνωσαν τη καταναλωτική πίστη , με αποτέλεσμα την μείωση της αγοράς σε ασφαλιστικά προϊόντα ζωής. Ωστόσο το bancassurance συνεχίζει να αποτελεί το βασικό παράγοντα ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς κυρίως λόγω του πελατολογίου της. Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις και τα προβλήματα της αγοράς τα επόμενα χρόνια τα προϊόντα του bancassurance θα πρέπει να επικεντρωθούν πέρα από τα δάνεια και τις επενδυτικές προτάσεις , σε νέες κατηγορίες ασφάλισης στις οποίες δεν έχει επεκταθεί μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα στο κλάδο ζημιών και κυρίως στις ασφαλίσεις αστικής ευθύνης αυτοκινήτου και στο κλάδο υγείας καθώς οι ασφαλισμένοι λόγω των περικοπών των εισοδημάτων τους αναζητούν φθηνά προϊόντα εξωνοσοκομειακής κάλυψης από τα ολοκληρωμένα νοσοκομειακά προγράμματα υψηλού κόστους.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΤράπεζες και τραπεζικές εργασίες
dc.subjectΤραπεζικό δίκαιο -- Ελλάδα
dc.subjectΑσφαλιστικό δίκαιο -- Ελλάδα
dc.subjectBanks and banking -- Insurance business -- Greece
dc.titleBancassurance στην Ελλάδα.
dc.title.alternativeBancassurance in Greece.en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6249
dc.identifier.call368.540 094 95 ΨΑΡ
dc.description.abstractENDuring the last few decades, the introduction of bancassurance has become one of the most important changes in the bank insurance sector. Due to the recent adverse financial situation, the contribution of private insurance in the greater society is becoming increasingly felt and is leading to an increase of profit margins in the private insurance sector and to a greater extent that of the profit margins resulting from insurance products. Private insurance products constitute a new product type for banks, designed to offer high returns and profitability growth contributions with a relative low capital expenditure. In addition, the provision and sale of private insurance products from within the banking sector, enables banks to form long term relationships of trust with clients. Such relationships are a key requirement considering the large number of competing banks and the demographic changes which restrict the growth of client portfolios. Furthermore, banks that choose to expand their operations in the private insurance sector can increase their per customer profit margin and at the same time leverage their overall business risk. Additional potential benefits stem from the banks’ established distribution networks and efficient customer portfolio management, which allow for lower distribution cost and the capability of offering insurance products at more competitive prices as compared to insurance companies. Customers perception of insurance products as closely related to the broader banking system can create a strong sense of security when these products are indeed supplied by banks instead of insurance companies. A bank’s prestige and social standing can serve as to strengthen customers’ purchase intention towards life insurance and private asset insurance products further contributing to the bottom line. The bank organisations in Greece, through acknowledging their competitive advantages, immerse in the insurance market predominantly through the creation of subsidiary insurance companies; this appears to be the best way as it presents to have the most favourable functional and financial results. However, the promotion of insurance products though the bank network presents some significant disadvantages that are particularly specific and relevant to the bank’s employee force. More specifically, the fact that bank employees are in lack of specialised knowledge and certification, in relation to the delivery of insurance services results in the customer’s insufficient informing in relation to the products on offer. Additionally, the fact that the provision of insurance services is not the main duty and responsibility of the bank employees coupled by the low salaries or bonuses received, results in the decreased interest, on behalf of such employees in promoting insurance products and thus the lack of a personal relationship with the customer. Finally, a major disadvantage appears to be the fact that the bank insurance products are specific and therefore do not allow the possibility for flexibility and change, in accordance to the customer’s needs. Insurance companies in Greece are not obliged to publish statistical data relevant to each distribution chanel; therefore the bancassurance share in the insurance market is calculated approximately based on data of the insurance production as published by insurance companies. The percentage of bancassurance participation in life insurance contracts in Europe ranges between 40% and %80, among the whole sum of insurances whereas this percentage is very small on the non life insurance sector (the maximum appears to be 11%, CEA Insurance in figures, November 2010); this demonstrates the margins of participation in the non life insurance sector. The increased percentage of life insurances in Greece has decreased since 2007 to 8,27% in contrast to 17,47% in 2006; in 2008 it has presented a decrease of 0.95% and in 2009 there was an increase of 0.53% (E.A.E.E, Στατιστικη Εκθεση 2009, Η Ιδιωτική Ασφάλιση στην Ελλάδα,, Παραγωγή Ασφαλίστρων 2010 ). On the contrary, the non life insurances present an increase tendency between 2007 and 2009, with a pace of 4%-8%. (E.A.E.E, Στατιστικη Εκθεση 2009, Η Ιδιωτική Ασφάλιση στην Ελλάδα), which is primarily due to the car insurances. However, a limited increase is observed in 2010, the percentage of which is 2,6% (Ε.Α.Ε.Ε , Παραγωγή Ασφαλίστρων 2010). During the last few years banks have limited the provision of mortgages and customer credit, resulting in the decreased market for life insurance products. However, bancassurance continues to be the major sector in the insurance market due to its customers. When considering the various challenges and problems faced by the market in the years to come, the bancassurance products shall concentrate not only on loans and investment proposals but also in new insurance categories that are not included up to date. More specifically, the non life insurance sector and those related to car insurances, as well as the health insurance sector, given that those insured are facing income cuts and are seeking for products that are affordable, in relation to covering health costs.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»