Εμφάνιση απλής εγγραφής

Καινοτόμες πρακτικές σε πολυεθνικές επιχειρήσεις

dc.contributor.advisorΦαφαλιού, Ειρήνη
dc.contributor.authorΚαρουζάκη, Μαρία - Ζωή Ι.
dc.date.accessioned2014-11-18T08:07:21Z
dc.date.available2014-11-18T08:07:21Z
dc.date.issued2014-11-18T08:07:21Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6127
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται και εξετάζει τις καινοτόμες πρακτικές των πολυεθνικών επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης περιγράφεται η έννοια της καινοτομίας γενικότερα και ποιο ρόλο διαδραματίζει στις πολυεθνικές επιχειρήσεις. Επίσης, γίνεται μια προσπάθεια περιγραφής της συνεισφοράς των πολυεθνικών επιχειρήσεων στην καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα. Η διπλωματική εργασία διαρθρώνεται σε πέντε επιμέρους κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο, περιλαμβάνει μια συνοπτική παρουσίαση των εννοιών της καινοτομίας και της πολυεθνικής επιχείρησης. Στο δεύτερο κεφάλαιο αποσαφηνίζονται οι όροι που είναι σχετικοί με το θέμα της καινοτομίας και επίσης περιγράφονται τα είδη οι κανόνες και οι πηγές προέλευσης της καινοτομίας. Επιπρόσθετα, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους διαχέεται και υιοθετείται η καινοτομία στο εσωτερικό μιας επιχείρησης και παράλληλα αποτυπώνεται το πως καινοτομούν οι ελληνικές επιχειρήσεις σε περίοδο οικονομικής κρίσης και πως η καινοτομία βοηθά στην ανταγωνιστικότητά τους. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανασκόπηση του όρου της πολυεθνικής επιχείρησης και αναφέρονται τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων αυτών καθώς και θέματα στρατηγικής και οργανωσιακής δομής με σκοπό να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους σε σχέση με τις τοπικές επιχειρήσεις των χωρών που δραστηριοποιούνται. Επιπλέον, αναλύονται οι διαδικασίες διεθνούς μάρκετινγκ που ακολουθούν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις και γίνεται μια σύγκριση των πολυεθνικών και των μικρομεσαίων σχετικά με τον τρόπο που καινοτομούν. Τέλος, περιγράφεται ο ρόλος των πολυεθνικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και παρατίθενται οι θετικές και αρνητικές επιδράσεις τους στη χώρα. Στο τέταρτο κεφάλαιο, περιγράφεται η εμπειρική έρευνα (έρευνα πεδίου) που διεξήχθη με σκοπό να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο καινοτομούν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Αυτό το ερώτημα, διερευνάται μέσω της δημιουργίας ενός ημιδομημένου ερωτηματολογίου με ανοιχτού και κλειστού τύπου ερωτήσεις που δόθηκε σε ένα δείγμα πολυεθνικών επιχειρήσεων στη χώρα. Επιπρόσθετα, σε αυτό το κεφάλαιο παρατίθενται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την εν λόγω έρευνα και παρουσιάζονται τα σχετικά διαγράμματα. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα κύρια συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτή την εργασία. Τα συμπεράσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι πολυεθνικές επιχειρήσεις έχουν τους χρηματικούς και τους υλικούς πόρους για να καινοτομούν εσωτερικά στην επιχείρηση, έχουν δηλαδή δικό τους τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και θεωρούν πολύ σημαντική πηγή πληροφοριών τους προμηθευτές με τους οποίους έχουν τη δύναμη να διαπραγματευτούν. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις επιθυμούν να καλύψουν όσο δυνατόν καλύτερα τις αυξανόμενες και εξελίξιμες ανάγκες των πελατών και γι αυτό προσπαθούν να εφαρμόζουν καινοτομίες στα προϊόντα τους, στη διαδικασία ή σε θέματα οργάνωσης και τις περισσότερες φορές τα καταφέρνουν λόγω του κατάλληλου εξειδικευμένου προσωπικού και των πολλών και διαφορετικών πόρων που διαθέτουν.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΑνταγωνισμός επιχειρήσεων
dc.subjectΠολυεθνικές εταιρείες
dc.subjectΔιοίκηση και οργάνωση
dc.subjectΠαγκοσμιοποίηση
dc.titleΚαινοτόμες πρακτικές σε πολυεθνικές επιχειρήσεις
dc.title.alternativeInnovative practices in multinational enterprisesen
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6127
dc.identifier.call338.604 8 ΚΑΡ
dc.description.abstractENThe primary purpose of this thesis is to examine the innovative practices of multinational enterprises. Specifically, to describe the concept of innovation in general through the literature review and how it influences the multinational enterprises. Also, an effort is being made to demonstrate, how the multinational enterprises contribute to innovation and competitiveness. The thesis is divided into five sections. The first section includes an overview of the concepts of innovation and multinational enterprise. In the second, there is a clarification of the terms that are relevant to the innovation and also a description of its kinds, rules and sources. Additionally, an analysis is made to find the ways that innovation is diffused and adopted within an enterprise, how during economic crisis, Greek firms can innovate and how this is helpful for their competitiveness. The third chapter contains a review of the term of multinational enterprise and its characteristics as well as the subjects of strategic and organizational structure, in order to maximize its profits in relevance to the local businesses. Moreover, there is an analysis of the international marketing procedures that multinational companies can follow and a comparison of them with SMEs on how they innovate. Finally, the role of multinational enterprises in Greece is described and their effects in the country. The fourth chapter deals with the conduction of an empirical research (field research) in order to examine the way in which innovative multinational enterprises operate in Greece. The research was made through a semi-structured questionnaire with open and closed-ended questions given to a sample of multinational enterprises in the country. The results obtained from this research are presented with relevant charts. The last chapter presents the main findings which were drawn by this paper. The findings show that multinational companies utilize their financial and material resources to innovate, in-house, (they have their own research and development department) and they consider suppliers with whom they have the power to negotiate, a very important source of information. Multinational companies want to cover to the maximum the progressive and growing needs of customers and so they try to implement innovations in their products, process or organization and many times they succeed it, because of the appropriately qualified staff and the many different resources that they feature.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»