Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιολόγηση των προγραμμάτων της συνεχιζόμενης νοσηλευτικής εκπαίδευσης και ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών νοσηλευτών δημόσιου νοσοκομείου.

dc.contributor.advisorΦαφαλιού, Ειρήνη
dc.contributor.authorΔημοπούλου, Χαρίκλεια
dc.date.accessioned2014-11-03T11:13:03Z
dc.date.available2014-11-03T11:13:03Z
dc.date.issued2014-11-03T11:13:03Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6093
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει αφενός τις στάσεις των νοσηλευτών απέναντι στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση και αφετέρου να διερευνήσει πώς οι ίδιοι οι νοσηλευτές αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης καθώς και να προσδιορίσει τους παράγοντες που οδηγούν στην συμμετοχή ή μη σε προγράμματα συνεχούς επιμόρφωσης και εκπαίδευσης. Παράλληλοι στόχοι ήταν να καταγράψει τις προτιμήσεις τους αναφορικά με του τομείς που θα επιθυμούσαν να καταρτιστούν και τον τρόπο μάθησης που θεωρούν ότι θα διευκόλυνε μια τέτοια διαδικασία. Μέθοδος: Αρχικά πραγματοποιείται μια εκτενή επισκόπηση της βιβλιογραφίας για να καλυφθεί το θεωρητικό μέρος της έννοιας της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και στη συνέχεια, μια έρευνα πεδίου (συλλογή και ανάλυση ποιοτικών δεδομένων) που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου στο Κωνσταντοπούλειο Γενικό Νοσοκομείο Ν. Ιωνίας. Συνολικά μοιράστηκαν 100 ερωτηματολόγια και επεστράφησαν τα 70 (ποσοστό ανταπόκρισης 70%). Σκοπός του ερωτηματολογίου ήταν να προσδιοριστεί η στάση των νοσηλευτών απέναντι στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση αλλά και να εντοπιστούν οι τομείς που θα επιθυμούσαν να εκπαιδευτούν καθώς και να εκτιμηθεί το όφελος που είχαν από την παρακολούθηση τέτοιων προγραμμάτων. Το ερωτηματολόγιο κατασκευάστηκε από τον ερευνητή ειδικά για τους ερευνητικούς σκοπούς αυτής της μελέτης και διανεμήθηκε στο νοσηλευτικό προσωπικό όλων των βαθμίδων που διερευνάται. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα Microsoft Excel 2007 με την ομαδοποίηση των απαντήσεων και παρουσίασής τους σε μορφή ποσοστών. Αποτελέσματα: Αναφορικά με τα δημογραφικά στοιχεία του δείγματος, το 91% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες και μόλις το 9% άνδρες. Η ηλικία τους κυμάνθηκε από 25-40 έτη (54%) , μέσος όρος προϋπηρεσίας τα 15 έτη. Το 65% ήταν απόφοιτοι ΤΕΙ, και το 24% κάτοχοι Μεταπτυχιακού διπλώματος. Το 97% πιστεύει ότι συνεχιζόμενη νοσηλευτική εκπαίδευση πρέπει να είναι υποχρεωτική. Το 76% έχει συμμετάσχει σε προγράμματα επιμόρφωσης στο παρελθόν και το 55% θεωρεί ότι οι γνώσεις που έχει δεν επαρκούν στη δουλειά του. Το 39% προτιμά να εκπαιδεύεται σε ομάδες και το 33% με τις νέες τεχνολογίες. Συμπεράσματα: Οι νοσηλευτές αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα τη συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επιθυμούν να εκπαιδευτούν περαιτέρω προκειμένου να ανταποκριθούν στις συνεχείς εξελίξεις. Για το 46.43%, η συμμετοχή του σε προγράμματα επιμόρφωσης βασίζεται κυρίως σε προσωπικούς λόγους. Το 75% πιστεύει ότι με την συνεχή επιμόρφωση αποκτά νέες γνώσεις, δεξιότητες και διευρύνει τον επαγγελματικό του ορίζοντα. Οι νοσηλευτές οφείλουν να ανανεώνουν τι γνώσεις τους και να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους σε ένα σύστημα υγείας που συνεχώς μεταβάλλεται και γίνεται ολοένα πολύπλοκο, απαιτητικό
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectNursing -- Study and teaching (Continuing education) -- Greece
dc.subjectΕκπαιδευτικά προγράμματα -- Ελλάδα -- Αξιολόγηση
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση
dc.subjectΣυνεχιζόμενη εκπαίδευση
dc.titleΑξιολόγηση των προγραμμάτων της συνεχιζόμενης νοσηλευτικής εκπαίδευσης και ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών νοσηλευτών δημόσιου νοσοκομείου.
dc.title.alternativeEvaluation of the programmes of continuing nursing education and nurses learning needs detection.en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6093
dc.identifier.call610.730 71 ΔΗΜ
dc.description.abstractENThe objective of this research was to record the attitudes of nurses towards continuing education and to explore how nurses themselves understand the usefulness of continuing education and to identify the factors that lead to participation or no to continuous training programs and education. Furthermore this research intends to record their preferences with regard to the areas they would like to be trained more and the method of learning that would facilitate such a process. Method: Originally performed an extensive literature review to cover the theoretical part of the concept of continuing education, and then a research field (collection and analysis of qualitative data) held by using a structured questionnaire given to nurses at Konstantopouleio General Hospital, Nea Ionia. A total of 100 questionnaires were distributed and returned 70, (70%) response rate. The purpose of the questionnaire was to determine nurses’ attitudes towards continuing education as well as to identify the areas that they wanted to be more educated as well as to assess the benefit they had from attending such programmes. The questionnaire was constructed by the researcher specifically for the research purposes of this study, and distributed to the nursing staff of all levels. The statistical analysis of the data has been performed with Microsoft Excel 2007, by grouping the responses and their presence in the form of percentages. Results: With regard to the demographic characteristics of the sample, 91% of participants were women and just 9% were men. Their age ranged from 25-40 years (54%), with average work experience 15 years, 65% were graduates of TEI and 24% hold Postgraduate diploma (Master Degree), 97% believe that continuing nursing education must be compulsory, 76% have participated in training programmes in the past, and 55% believe that their current knowledge is not enough for their work requirements, 39% prefer to be educated in groups and 33% with the new technologies (P/C). Conclusions: Nurses recognize the significance of continuing education and wish further education in order to meet the emerging challenges. The 46.43% of the participants have attended educational programmes, mostly based on their own interest. The 75% believe that with continuous education, you gain new knowledge, skills, and expand your professional horizon. It seems that nurses must renew their existing knowledge and their skills and develop new ones in a health system that is constantly changing and becoming more complex and demanding.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»