Εμφάνιση απλής εγγραφής

Τα δημοτικά ιατρεία ως πάροχοι Π.Φ.Υ. στην Ελλάδα: έρευνα ικανοποίησης ασθενών και προσωπικού των δημοτικών ιατρείων Χολαργού και Αγίου Δημητρίου Αττικής

dc.contributor.advisorΠαπαηλίας, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΚομμάτας, Διονύσιος
dc.date.accessioned2014-10-14T09:22:13Z
dc.date.available2014-10-14T09:22:13Z
dc.date.issued2014-10-14T09:22:13Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6066
dc.description.abstractΗ ικανοποίηση των ασθενών όπως και του προσωπικού των μονάδων υγείας αποτελούν δείκτες ποιότητας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και επομένως η καταγραφή της άποψης εκείνων των Δημοτικών Ιατρείων (Δ.Ι.) (μέσω δομημένων ερωτηματολογίων) μπορεί να αποτελέσει μία σοβαρή και αντιπροσωπευτική μέθοδο αξιολόγησης αλλά και ανατροφοδότησης του συστήματος, τόσο για τη μέτρηση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και της λειτουργίας του προσωπικού των μονάδων υγείας. Στόχος της παρούσης διπλωματικής εργασίας είναι να μετρήσει το βαθμό ικανοποίησης των ασθενών αλλά και του προσωπικού Δ.Ι., με απώτερο σκοπό τον εντοπισμό αδυναμιών και τη βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών. Έτσι, πρώτα καλύπτονται ζητήματα όπως οι έννοιες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) η οποία αν και θεωρείται πλέον το σημαντικότερο επίπεδο για το Σύστημα Υγείας, στην Ελλάδα και ιδιαίτερα υποβαθμισμένο, της παροχής Π.Φ.Υ. από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και της σύστασης, οργάνωσης και λειτουργίας Δ.Ι. ως παρόχων υγείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (Τ.Α.). Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν και ερμηνεύουν τις πληροφορίες που προέκυψαν από τη συλλογή ερωτηματολογίων για την ικανοποίηση των ασθενών και του προσωπικού. Μέσω των ερωτήσεων προσπαθούμε να οδηγηθούμε σε συμπεράσματα για την ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα, την υποδομή των ιατρείων, την ικανοποίηση του ασθενή κατά τη προσέλευσή του αλλά και κατά τη παραμονή του στα Δ.Ι. Επίσης, επιχειρούμε να ανιχνεύσουμε τα οργανωτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των Δ.Ι. μέσα από τις απαντήσεις του ανθρώπινου δυναμικού τους καθώς και τις προτάσεις του για περαιτέρω βελτίωση. Υλικό – Μέθοδος: Για την εκτίμηση της ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια τα οποία χορηγήθηκαν σε 200 ασθενείς και 25 μέλη του προσωπικού του Δ.Ι. του Χολαργού Αττικής και του Αγίου Δημητρίου Αττικής τον Σεπτέμβριο του 2011. Η συμμετοχή στην έρευνα ήταν προαιρετική και οι ερωτώμενοι ενημερώνονταν για το σκοπό της και συναινούσαν. Αποτελέσματα: Η συνολική ικανοποίηση των ασθενών και στα δύο Δ.Ι. του δείγματος είναι εντυπωσιακή αφού η συντριπτική πλειοψηφία δήλωσε ικανοποιημένη ή πολύ ικανοποιημένη και παρά το γεγονός πως η μελέτη έδειξε κάποια προβλήματα και κάποιους τομείς που χρειάζονται βελτίωση, η γενική εικόνα είναι ιδιαίτερα θετική. Τα στελέχη και οι λειτουργοί των ιατρείων, ενώ δηλώνουν στη μεγάλη τους πλειοψηφία τη στήριξή τους στο θεσμό, εν τούτοις, αναγνωρίζουν προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, χρηματοδότησης και κάποια οργανωτικά ενώ ταυτόχρονα εμφανίζονται μοιρασμένοι στο αν επιθυμούν την πλήρη και απευθείας υπαγωγή των Δ.Ι. στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Υ.Υ.Κ.Α.). Στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε πρέπει να προσθέσουμε την εκτενή ανασκόπηση τόσο σε επίπεδο βιβλιογραφίας όσο και στοιχείων, άρθρων και υποδειγμάτων μέσω του διαδικτύου. Με τα ευρήματα να εμφανίζονται ως παραπάνω από ενθαρρυντικά, η Τοπική Αυτοδιοίκηση αξιολογείται ως ένας τομέας με αρκετές δυνατότητες ευοίωνες προοπτικές στο θέμα της κάλυψης της Π.Φ.Υ. και θα μπορούσε να αποτελέσει τον βασικό πυλώνα ανάπτυξης και στήριξής της στη χώρα μας.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΥπηρεσίες υγείας -- Ελλάδα
dc.subjectΕργασία και εργαζόμενοι -- Ιατρική
dc.subjectΥγεία -- Ελλάδα
dc.subjectΠρωτοβάθμια φροντίδα υγείας -- Ελλάδα
dc.subjectΕθνικό Σύστημα Υγείας (Ελλάδα)
dc.subjectΤοπική αυτοδιοίκηση -- Ελλάδα
dc.titleΤα δημοτικά ιατρεία ως πάροχοι Π.Φ.Υ. στην Ελλάδα: έρευνα ικανοποίησης ασθενών και προσωπικού των δημοτικών ιατρείων Χολαργού και Αγίου Δημητρίου Αττικής
dc.title.alternativeMunicipal Clinics as providers of Primary Health Care in Greece: patients and personnel satisfaction research of the Munipal Clinics of Cholargos and Aghios Dimitrios in Atticaen
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6066
dc.description.abstractENPatient satisfactions as well as personnel satisfaction in healthcare units are indicators of quality for health services. Therefore, the recording of the opinion of those of the municipal clinics (via structured questionnaires) can be a significant and representative evaluation method and feedback of the system for both measuring the quality and efficiency of services and operation of personnel health units. The purpose of the present study is to estimate the level of satisfaction of both patients and personnel from the municipal clinics with further aim to determine any flaws and the improvement of the supplied services. Thus, it primarily covers issues such as the notion of Primary Health Care, which although is now the most important level for the Health Care System in Greece, it is highly downgraded. It also refers to the provision of primary health care by Local Authorities and the establishment, organization and operation of the municipal clinics as health providers. The results are based on the analysis and the interpretation of information that comes from questionnaires, concerning the patients’ and personnel satisfaction. These questionnaires assess the health and nurse care, the building foundation, and the satisfaction of the patients during their arrival as well as during the whole hospitalization period at the clinics. We also try to trace the organizational and operational characteristics of the clinics through the answers of their human resources and the proposals for further improvement. Methods: A specific questionnaire was used for the estimation of satisfaction. This was answered by 200 patients and 25 staff members of municipal clinics of Cholargos Athens and Agios Dimitrios Athens in September 2011. All the participants provided their informed consent. Results: The overall patients’ satisfaction for the two municipal clinics is impressive since the vast majority was satisfied or very satisfied, despite the fact that the study revealed some problems and some areas that need improvement, the overall picture is very positive. The answers of the personnel indicate their support for the institution but at the same time, they recognize problems in material and technical infrastructure, in finance as well as some organizational problems. Οn the methodology used, it must be added the extensive review both in bibliography and data, articles and models on the internet. Conclusions: Although the research revealed several flaws and sections that require improvements, there was an adequate amount of satisfaction since the greatest rate of patients and personnel were satisfied.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»