Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΤρούσας, Κωνσταντίνος Σ.
dc.date.accessioned2014-10-10T07:29:16Z
dc.date.available2014-10-10T07:29:16Z
dc.date.issued2014-10-10T07:29:16Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6058
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία παρουσιάζεται διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε για τα μαθήματα ειδικότητας του Τομέα Μηχανολογίας - Οχημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων. Σκοπός της δημιουργίας του υλικού αυτού είναι να λειτουργήσει υποστηρικτικά στη διδασκαλία των μαθημάτων ειδικότητας. Συμβάλλει να ξεπεραστούν τα προβλήματα και οι περιορισμοί που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των μαθημάτων, βοηθά στην αλλαγή στάσης των εκπαιδευτικών της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, απέναντι σε σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και νέες τεχνολογίες όπως τα εκπαιδευτικά λογισμικά προσομοίωσης. Ο κύριος προσανατολισμός της εργασίας είναι να ενισχυθεί η διδασκαλία των επαγγελματικών μαθημάτων, έτσι ώστε να προωθηθεί η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους, αξιοποιώντας αποτελεσματικά την χρήση των λογισμικών προσομοίωσης σαν συμπληρωματικό εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης. Στο σημείο αυτό διαπιστώνεται η ανάγκη εξοπλισμού των Επαγγελματικών Λυκείων με σύγχρονα εργαστήρια και κατάλληλο εποπτικό - διαδραστικό υλικό. Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει τα αποτελέσματα της μελέτης που έγινε για την ένταξη των Τ.Π.Ε στην εκπαιδευτική διαδικασία που καταγράφεται τόσο στη διεθνή όσο στην Ελληνική βιβλιογραφία, για τη χρήση των λογισμικών προσομοίωσης στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη εκπαίδευση μηχανικών αυτοκινήτου. Περιλαμβάνει επίσης το θεωρητικό πλαίσιο ανάπτυξης των λογισμικών προσομοίωσης καθώς και της εφαρμογής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γίνεται σύντομη περιγραφή του εκπαιδευτικού λογισμικού Algodoo και πώς αυτό μπορεί να ενταχθεί στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Σημαντικό κομμάτι της εργασίας αποτελεί το υλικό που αναπτύχθηκε στα πλαίσια αυτής. Το υλικό αυτό έχει τη μορφή εκπαιδευτικών σεναρίων με την χρήση προσομοιώσεων. Σε αυτό προσομοιώνονται απλές αρχές της φυσικής αλλά και η εφαρμογή τους κατά την λειτουργία μίας μηχανής εσωτερικής καύσης. Προσομοιώνεται επίσης η λειτουργία των επιμέρους μηχανολογικών συστημάτων ενός οχήματος. Εκτός από τις προσομοιώσεις, δημιουργήθηκε επίσης στα πλαίσια αυτής της εργασίας, υποστηρικτικό υλικό για τον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο, καθώς και εγχειρίδιο χρήσης του λογισμικού προσομοίωσης. Η εργασία ολοκληρώνεται με παρουσίαση των αποτελεσμάτων που κατέληξα μετά από την αξιολόγηση του υλικού από μηχανολόγους σχολικούς συμβούλους - εκπαιδευτικούς, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη νέου και βελτίωση του υπάρχοντος υλικού.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΕκπαίδευση -- Πληροφορική
dc.subjectΠροσομοίωση
dc.subjectΜάθηση
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση
dc.titleΧρήση λογισμικών δημιουργίας διαδραστικών προσομοιώσεων για τα μαθήματα ειδικότητας του τομέα μηχανολογίας - οχημάτων των επαγγελματικών λυκείων
dc.typeMaster Thesis
dc.identifier.call371.397 ΤΟΥ
dc.description.abstractENWithin this present dissertation, interactive educational material, created for the specialty courses of the Engineering and Automobiles sector of the Technical Lyceum, is presented. The creation of the aforementioned material aims to support the teaching of the specialty courses, to contribute in overcoming restrictions and problems within the teaching process of these courses and to improve the relationship - that the majority of specialty technical courses teachers have - with contemporary educational methods and new educational technologies, such as simulation software for educational purposes. The main orientation of this dissertation is to improve the teaching process of the specialty technical courses by attracting the student’s interest, with the effective employment of educational simulation software, leveraging its use as a supplementary teaching tool. Hence, the need of new well-equipped labs and supervisory interactive material within Technical Lyceums arises. Consequently, the present dissertation consists of the research results towards the incorporation of the new information and communication technologies into the educational process, found both in the international as well as the Greek bibliography alike, concerning the use of educational simulation software into automobile engineering teaching. Furthermore it includes the theoretical framework around the educational simulation software development as well as their employment within the educational process. Moreover, a brief description of the educational software Algodoo follows along with a proposition of its incorporation into the educational reality. Finally, an essential part of this dissertation is the educational material developed within its framework. This material is presented in the form of educational scenarios with the use of simulations. In these simulations, simple physics principles and their applications are simulated during the operation on an internal combustion engine and other individual mechanical systems of a vehicle. The educational simulation material is supplemented by supportive educational material intended for the teachers and the students as well as a simulation software manual. The dissertation concludes with a presentation of the results reached after the evaluation of the educational material mentioned above by engineering teachers and educational counselors along with their proposals for further development of the material produced.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»