Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΠιτσικάλης, Σταύρος
dc.date.accessioned2014-02-11T11:42:14Z
dc.date.available2014-02-11T11:42:14Z
dc.date.issued2014-02-11T11:42:14Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5683
dc.description.abstractΣτην εποχή της τεχνολογικής και ψηφιακής επανάστασης, οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) κατέχουν κυρίαρχο ρόλο και επηρεάζουν όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης. Η ανάπτυξή τους έχει τροποποιήσει σε σημαντικό βαθμό τη φύση και τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας και έχει καθιερώσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης, που υποστηρίζεται από νέες τεχνολογίες και εφαρμογές, όπως αυτές του Ιστού 2.0 (Web 2.0). Σημαντικός είναι ο ρόλος των Εκπαιδευτικών Συστημάτων και ιδιαίτερα των Διαδικτυακών, τα οποία προσδίδουν νέες προοπτικές στην εκπαίδευση και τη δομή του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, καθώς μπορούν να αποτελέσουν ουσιαστικό εργαλείο τόσο στα χέρια των εκπαιδευτικών όσο και στα χέρια των εκπαιδευόμενων, αλλά και των υπόλοιπων συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία (γονείς, εκπαιδευτικοί φορείς κ.λπ.). Βασική προϋπόθεση της αποτελεσματικότητάς τους είναι ο σχεδιασμός με εφαρμογή βασικών αρχών Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή, σε συνδυασμό με σύγχρονες θεωρίες μάθησης. Παρά το γεγονός, πως το πεδίο της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή (ΑΑΥ), παρουσιάζει σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα, σχετικά με παραμέτρους αποτελεσματικής σχεδίασης, όπως η ευχρηστία, η διεπαφή, η απεικόνιση στοιχείων κ.λπ., πολλές φορές αυτά δεν αξιοποιούνται κατά το Σχεδιασμό ενός συστήματος. Πρέπει να επισημανθεί ότι, οι διαφορές ενός ΔΕΣ συγκριτικά με άλλες εφαρμογές, όπως βιομηχανικές, αυτοματισμού κ.α., στις οποίες εστιάζεται το ενδιαφέρον στο πεδίο της ΑΑΥ, είναι σημαντικές. Το στιλ αλληλεπίδρασης, που χρησιμοποιείται σε ένα ΔΕΣ, παρουσιάζει ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα στιλ αλληλεπίδρασης που ερευνώνται στην ΑΑΥ, με άξονα αναφοράς τυπικούς χρήστες σε διαφορετικά περιβάλλοντα εργασίας. Στα ΔΕΣ, ζητούμενο αποτελεί η μάθηση και όχι η απλή διεξαγωγή μιας συγκεκριμένης διεργασίας, της οποίας οι βασικές αρχές που τη διέπουν είναι ήδη γνωστές στον τελικό χρήστη. Ο εκπαιδευόμενος αλληλεπιδρά με διαφορετικές έννοιες, ξεκινώντας από ένα αρχικό επίπεδο γνώσης (προυπάρχουσα γνώση), το οποίο σχετίζεται με αυτές και στη συνέχεια, επιχειρεί να αλληλεπιδράσει κατάλληλα με τις υπάρχουσες λειτουργίες και τα διαθέσιμα εργαλεία του συστήματος, με σκοπό να βελτιωθεί και να οικοδομήσει νέα γνώση. Επιπλέον, εκτός από τις βασικές αρχές Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή, οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης, επηρεάζουν το Σχεδιασμό Διαδικτυακών Εκπαιδευτικών Συστημάτων, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του εκπαιδευτικού χαρακτήρα και την παιδαγωγική διάσταση ενός συστήματος, με αποτέλεσμα, η απλή εφαρμογή μεθόδων από το πεδίο της ΑΑΥ, να παρουσιάζει κινδύνους δημιουργίας κοινών διαδικτυακών συστημάτων. Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία, αρχικά, επιχειρεί να μελετήσει το ζήτημα της αποτελεσματικής Σχεδίασης και Υλοποίησης ενός Διαδικτυακού Εκπαιδευτικού Συστήματος και στη συνέχεια, προτείνει μια συνολική μέθοδο αξιολόγησης ΔΕΣ, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις αρχές ΑΑΥ όσο και εκπαιδευτικά κριτήρια.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΕκπαίδευση -- Πληροφορική
dc.subjectΑλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή
dc.subjectWeb services
dc.subjectΔιαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση
dc.subjectΑνάλυση και σχεδίαση συστημάτων
dc.titleΣχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση διαδικτυακού εκπαιδευτικού συστήματος με εφαρμογή αρχών αλληλεπίδρασης ανθρώπου υπολογιστή και αξιοποίηση τεχνολογιών ιστού 2.0
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5683
dc.identifier.call004.6 ΠΙΤ
dc.description.abstractENThe presence of computers and the Internet in almost all aspects of social and economic activity has rapidly affected the field of education. Within the context of technological and digital revolution and the ever growing demands of the modern era, the need for a more active learning process is becoming increasingly apparent. New technologies create brand new needs and set the ground for their integration in the educational process at the same time. Distance learning constitutes an alternative form of education, supported by new technologies and applications, such as Web 2.0. Educational Systems and Web-based Educational Systems in particular hold an important role due to their bringing insight into education and the educational environment structure while serving as an essential tool both in the hands of teachers and learners and in those of other participants in the educational process (parents, education providers etc.). The design of an effective User Interface (UI) embodies a crucial component of a successful Web-based Educational System (WBES). Despite the fact that within the field of Human-Computer Interaction (HCI), significant research results, considering parameters such as usability, interface, display elements and so on, are brought into light, the latter are not always fully exploited when it comes to system design. Generally speaking, differences between a WBES and other applications -including applications in the realm of industry, automation etc. that the Human-Computer Interaction research interests focus on- are considerably significant. The interaction style employed in a WBES displays special characteristics as opposed to interaction styles researched in HCI, with standard users in different work environments serving as a point of reference. In a WBES, learning and not the mere implementation of a specific procedure whose core principles are already known to the user is sought after. Learners interact with different notions, starting at a primary knowledge level (pre-existing knowledge) related to these notions while in the meantime an attempt to efficiently interact with the existent functions and the available system tools is being made so as to render the system’s improvement plausible. Besides, except for the principles central to Human-Computer Interaction, contemporary learning theories impact the Web-based Educational Systems’ design, contributing to the development of the educational features and the pedagogical dimensions of the system, potentially leading to the creation of commonplace web-based systems as an aftermath of the implementation of simple methods derived from the Human-Computer Interaction field. The present dissertation thesis revolves around the effective Design and Implementation of a Web-based Educational System and the presentation of a holistic WBES evaluation method, showing consideration both for HCI principles and educational criteria.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»