Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜποχώρης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠηλαβά, Παναγιώτα Χ.
dc.date.accessioned2013-03-27T09:59:55Z
dc.date.available2013-03-27T09:59:55Z
dc.date.issued2013-03-27T09:59:55Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5283
dc.description.abstractΣήμερα, εντοπίζονται σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο πληθώρα προτύπων, κανονισμών και συστημάτων, που αφορούν την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση μεμονωμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αλλά και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικότερα. Τα συστήματα αυτά, στοχεύουν στην αξιολόγηση της αριστείας των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας των πανεπιστημίων, που προσφέρονται στους πελάτες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως τους σπουδαστές. Στη διεθνή βιβλιογραφία, εντοπίζονται επίσης πολλές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από πανεπιστημιακά ιδρύματα ή από οργανωμένους φορείς και οι οποίες έχουν ως στόχο να προσδιορίσουν την ικανοποίηση του σπουδαστή ή/ και να αξιολογήσουν μέχρι ποιο βαθμό ικανοποιούνται οι απαιτήσεις τους από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στα οποία φοιτούν. Το ερώτημα που τίθεται, είναι κατά πόσον υπάρχουν κάποιες κοινές απαιτήσεις, παράμετροι ή ορθές πρακτικές που ισχύουν για ένα μεγάλο αριθμό πανεπιστημίων και οι οποίες μπορούν να διασφαλίσουν ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της κοινωνίας και του σπουδαστή. Βασικός στόχος της παρούσας εργασίας, είναι η δημιουργία και ανάδειξη της χρησιμότητας του σχεδιαστικού εργαλείου QFD στην Ανώτατη εκπαίδευση, μέσω της χρήσης δεδομένων που αντλούνται από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Για το σκοπό αυτό γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των σύγχρονων προκλήσεων και δεδομένων που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ της Κύπρου, των πτυχών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, των σύγχρονων αιτημάτων των σπουδαστών και των ενδιαφερόμενων μερών γενικότερα και των συστημάτων κατάταξης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Απαρχή γίνεται με τη δημιουργία ενός πλαισίου αναφοράς που περιλαμβάνει τις σύγχρονες πτυχές αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης ως τις ανάγκες/ απαιτήσεις των ενδιαφερόμενων μερών των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Στη συνέχεια, γίνεται μια σε βάθος εκτενής έρευνα στα κριτήρια αξιολόγησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία προσδιορίζει τα κοινά χαρακτηριστικά που εξετάζονται από τα μοντέλα και συστήματα αξιολόγησης. Οι έξι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του ακαδημαϊκού πλαισίου και εξετάζονται στην υπό εξέταση μελέτη περίπτωσης είναι η διδασκαλία και η εκμάθηση, η έρευνα, το ακαδημαϊκό περιβάλλον, η χρηματοδότηση, η διοίκηση και η διεθνοποίηση. Οι έξι προαναφερόμενοι παράγοντες αξιοποιούνται στο QFD ως οι ανάγκες/ απαιτήσεις των σπουδαστών (WHATS). Επιπλέον, διερευνήθηκε ο βαθμός στον οποίο οι απαιτήσεις και η ικανοποίηση των σπουδαστών συμπεριλαμβάνονται στα πιο κοινά πρότυπα αξιολόγησης των πανεπιστημίων και έπειτα ο τρόπος με τον οποίο οι πανεπιστημιακές αρχές μπορούν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις αυτές των σπουδαστών τους (HOWS). Μέσω της χρήσης του σχεδιαστικού εργαλείου QFD (6 What's Χ 90 How's), γίνεται μια προσπάθεια προσδιορισμού των σημαντικότερων τρόπων εκπλήρωσης των αναγκών/ απαιτήσεων των σπουδαστών (HOWS). Ο κύριος στόχος της εργασίας, είναι η ανάδειξη του ισχυρού αυτού σχεδιαστικού εργαλείου QFD και ο τρόπος χρήσης του από τα ΑΕΙ ως μέσο για τη διαμόρφωση ή το σχεδιασμό ενός συστήματος διασφάλισης ποιότητάς. Τέλος, σημειώνεται ότι πρόκειται για την εφαρμογή μιας περιπτωσιολογικής μελέτης η οποία βασίστηκε σε βιβλιογραφικά δεδομένα, χωρίς την εφαρμογή πρωτογενούς έρευνας και ερωτηματολογίων, ενώ η χρήση του εργαλείου εξαρτάται κάθε φορά από την ιδιαίτερη φύση και τη στρατηγική του εκάστοτε ΑΕΙ.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕκπαίδευση -- Αξιολόγηση -- Κύπρος
dc.subjectΣπουδαστές -- Έρευνα
dc.subjectΕκπαίδευση, Ανώτατη -- Ποιοτικός έλεγχος
dc.subjectΕκπαίδευση, Ανώτατη -- Έρευνα
dc.titleΟι ανάγκες / απαιτήσεις των φοιτητών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Κύπρου: μία μελέτη περίπτωσης QFD
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5283
dc.identifier.call378 ΠΗΛ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»