Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΜακράκη, Ευαγγελία Ν.
dc.date.accessioned2013-03-11T10:02:50Z
dc.date.available2013-03-11T10:02:50Z
dc.date.issued2013-03-11T10:02:50Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5258
dc.description.abstractΗ ανάγκη που προκύπτει από τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών για συχνή αξιολόγηση (διαμορφωτική ή/και αυτο-αξιολόγηση) καθώς και τα προβλήματα από τον παραδοσιακό τρόπο εξέτασης, οδηγούν στην υιοθέτηση της ηλεκτρονικής αξιολόγησης, η οποία διεξάγεται μέσω εργαλείων Ηλεκτρονικής Εξέτασης (ΗΕ). Τα εργαλεία ΗΕ (e-testing tools) είναι πληροφοριακά συστήματα που αυτοματοποιούν και απλοποιούν τη διαδικασία αξιολόγησης, επιτρέποντας σε διδάσκοντες και εκπαιδευτικούς σχεδιαστές τη δημιουργία, προγραμματισμό, διανομή και ανάλυση κουίζ, τεστ, διαγωνισμάτων και ερευνών (Wikipedia, 2012). Ωστόσο, η αυξανόμενη διαθεσιμότητα και η μεγάλη ποικιλομορφία στις υποστηριζόμενες δυνατότητές τους, καθιστά την επιλογή τους (για διαμορφωτικούς σκοπούς) μια εξαιρετικά δύσκολη και πολύπλοκη υπόθεση, που απαιτεί σε βάθος διερεύνηση. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί την περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στην αγορά εργαλείων ΗΕ, αναφορικά με τη δυνατότητά τους να υποστηρίζουν τη δημιουργία διαμορφωτικών αξιολογήσεων και αυτο-αξιολογήσεων. Παρουσιάζονται και αξιολογούνται δέκα εργαλεία ΗΕ, από όλες τις διαθέσιμες κατηγορίες της αγοράς (Διαδικτυακά, Αυτόνομα και ενσωματωμένα σε LMS), βάσει ενός πλαισίου αξιολόγησης, που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό και αφορά στην προετοιμασία, διανομή και αξιολόγηση ενός τεστ (κύκλος ζωής τεστ) (Horton & Horton, 2003). Το προτεινόμενο πλαίσιο αξιολόγησης χρησιμοποιεί ως σημείο αναφοράς το πλαίσιο αξιολόγησης των Brusilovsky & Miller (1999), εμπλουτισμένο αφενός με τα επικρατέστερα από τα κριτήρια της σχετικής βιβλιογραφίας (αφορούν σε διαμορφωτική αξιολόγηση και αυτο-αξιολόγηση) και αφετέρου με κριτήρια σχετικά σε μηχανισμούς πλοήγησης και ανατροφοδότησης στη διεπαφή του εξεταζόμενου (αφορούν στην αυτο-αξιολόγηση). Ο συγκριτικός πίνακας αξιολόγησης (με τα αποτελέσματα της έρευνας) αναδεικνύει τα εργαλεία που πληρούν τα περισσότερα από τα κριτήρια του προτεινόμενου πλαισίου αξιολόγησης και απευθύνεται σε όλους όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για το συγκεκριμένο πεδίο γνώσης. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας γίνονται συστάσεις για τον τρόπο επιλογής των εργαλείων αυτών καθώς και προτάσεις για την περαιτέρω βελτίωσή τους.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΑξιολόγηση και βαθμολογία (Εκπαίδευση)
dc.subjectΕκπαίδευση -- Πληροφορική
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΕκπαίδευση -- Αξιολόγηση
dc.titleΠαρουσίαση και αξιολόγηση εργαλείων ηλεκτρονικής εξέτασης βάσει προτεινόμενου πλαισίου αξιολόγησης
dc.typeMaster Thesis
dc.identifier.call378.1 ΜΑΚ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»