Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΘεοδότου, Ευγενία Σ.
dc.date.accessioned2013-03-11T08:12:08Z
dc.date.available2013-03-11T08:12:08Z
dc.date.issued2013-03-11T08:12:08Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5254
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της εφαρμογής της δημιουργικότητας στην καθημερινή μας ζωή, επιδιώκει να διερευνήσει την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων για την ενίσχυση της δημιουργικότητας σε προπτυχιακούς φοιτητές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για την εφαρμογή της παρούσας ερευνητικής προσέγγισης επιλέχθηκε το Buddy press ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης και τα «6 σκεπτόμενα καπέλα» του de Bono ως στρατηγική δημιουργικότητας. Οι δείκτες δημιουργικότητας που χρησιμοποιούνται είναι η ευχέρεια, η ευελιξία, η πρωτοτυπία και η επεξεργασία ιδεών. Το εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης που επιλέχθηκε διαμορφώθηκε με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να μπορούν οι συμμετέχοντες να εφαρμόζουν την στρατηγική που επιλέχθηκε. Ενώ η συγκεκριμένη στρατηγική έχει αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης δεν έχει χρησιμοποιηθεί στην ερευνητική βιβλιογραφία έως τώρα με αυτόν τον τρόπο. Ως ερευνητική προσέγγιση επιλέχθηκε η έρευνα πεδίου και για την συλλογή και ανάλυση των δεδομένων επιλέχθηκε η αυθεντική αξιολόγηση και το ερωτηματολόγιο. Στα συμπεράσματα φαίνεται ότι η ερευνητική παρέμβαση που σχεδιάστηκε και πιο συγκεκριμένα η χρήση του εργαλείου κοινωνικής δικτύωσης έχει ευεργετικά αποτελέσματα ως προς την ανάπτυξη της δημιουργικότητας. Ειδικότερα, από τα παραδοτέα των φοιτητών γίνεται φανερό ότι οι συμμετέχοντες κατά τη εφαρμογή της πειραματικής διαδικασίας ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους στους τέσσερις δείκτες που είχαν οριστεί. Επιπροσθέτως, υπήρχε πολύ θετική αξιολόγηση του εργαλείου κοινωνικής δικτύωσης από του χρήστες του σχετικά με το επίπεδο ευχρηστίας και ευκολίας. Από τα αποτελέσματα της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής εργασίας γίνεται αντιληπτό ότι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν με επιτυχία από τους εκπαιδευτικούς στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη με απώτερο σκοπό την καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσα από τη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Προτείνεται επιπλέον μελέτη και έρευνα σχετικά με τη σύγκριση της παρούσας ερευνητικής διαδικασίας με άλλα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης καθώς και με άλλες Web 2.0 τεχνολογίες.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectOnline social networks
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΤεχνολογία -- Κοινωνικές απόψεις
dc.subjectΕκπαίδευση, Ανώτατη -- Πληροφορική
dc.subjectΔιαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση
dc.titleΕργαλεία κοινωνικής δικτύωσης και μεθοδολογικές προσεγγίσεις (Δημιουργικότητα και κοινωνικά δίκτυα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση)
dc.typeMaster Thesis
dc.identifier.call004.6 ΘΕΟ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»