Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μια νέα θεώρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος: επιχειρηματική επίδοση στο πλαίσιο του στρατηγικού μάνατζμεντ

dc.contributor.advisorΠέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία
dc.contributor.authorΣιγάλας, Χρήστος
dc.date.accessioned2013-03-05T15:59:11Z
dc.date.available2013-03-05T15:59:11Z
dc.date.issued2013-03-05T15:59:11Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5242
dc.description.abstractΠαρόλο που το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, η επιχειρηματική επίδοση και η χρηματοοικονομική απόδοση αποτελούν θεμελιώδεις έννοιες στα γνωστικά αντικείμενα της στρατηγικής διοίκησης, ή στρατηγικού μάνατζμεντ, και της χρηματοοικονομικής διοίκησης, στη σχετική βιβλιογραφία εντοπίζονται αναφορές σχετικά με την προβληματική τους εννοιολογική θεώρηση. Η παρούσα διδακτορική διατριβή στοχεύει στη διερεύνηση αυτών των εννοιών, στην ανάπτυξη των μετρήσεών τους, καθώς και στην εμπειρική διερεύνηση ερευνητικών υποθέσεων, οι οποίες περιέχουν τις παραπάνω έννοιες. Για τη διερεύνηση των εννοιών του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, της επιχειρηματικής επίδοσης και της χρηματοοικονομικής απόδοσης, καθώς και για την εξέταση των προβλημάτων, που εκπορεύονται από την υφιστάμενη εννοιολογική τους θεμελίωση, χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι όπως κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας, έλεγχος της λογικής αιτιολόγησης των βιβλιογραφικών δηλώσεων, συλλογιστική τεκμηρίωση και μπεϋζιανές μαθηματικές παραστάσεις. Για την ανάπτυξη αξιόπιστων και έγκυρων μετρήσεων των ανωτέρων εννοιών, ακολουθήθηκε η διαδικασία της λειτουργοποίησης εννοιών, δηλαδή η επισκόπηση της βιβλιογραφίας για την επιλογή ενός εννοιολογικά στιβαρού θεωρητικού ορισμού, η ανάπτυξη ενός εμπεριστατωμένου λειτουργικού ορισμού και η δημιουργία μιας διαπιστευμένης μεταβλητής μέτρησης. Τέλος, για την εμπειρική διερεύνηση των ερευνητικών υποθέσεων πραγματοποιήθηκε δια-κλαδική και διαχειριζόμενη από τον ίδιον τον ερωτώμενο ηλεκτρονική ταχυδρομική έρευνα πεδίου με χρήση ερωτηματολογίου σε ηλεκτρονικό αρχείο επεξεργασίας κειμένου, με πεδία απαντητικών επιλογών. Με την αναγνώριση και χαρτογράφηση των προβλημάτων, μειονεκτημάτων και σφαλμάτων που σχετίζονται με την εννοιολογική θεώρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, προτάθηκε ένας θεωρητικός του ορισμός, ο οποίος να επιλύει τα παραπάνω προβλήματα και τα εκπορευόμενα από αυτά μειονεκτήματα και σφάλματα. Επίσης, μετά την ανάπτυξη ενός εμπεριστατωμένου λειτουργικού ορισμού του, αναπτύχθηκε και μια έγκυρη και αξιόπιστη μέτρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, η οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί σε εμπειρικές έρευνες και έλλειπε από τη σχετική βιβλιογραφία. Επίσης, αναπτύχθηκε μια νέα μέτρηση βάσει αντιληπτότητας της έτερης πιο σημαντικής έννοιας στο γνωστικό αντικείμενο της στρατηγικής διοίκησης, δηλαδή της επιχειρηματικής επίδοσης, καθώς και μια νέα μέτρηση βάσει αντιληπτότητας της πιο σημαντικής έννοιας στο γνωστικό αντικείμενο της χρηματοοικονομικής διοίκησης, δηλαδή της χρηματοοικονομικής απόδοσης. Επιπρόσθετα, τα συμπεράσματα από α) τον έλεγχο ερευνητικών υποθέσεων σχετικά με την αντίληψη των διοικητικών στελεχών για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, β) τις σχεσιακές περιπτώσεις μεταξύ του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και της ανώτερης επιχειρηματικής επίδοσης, γ) τη μορφή της αγοράς και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ως προϋποθέσεις για τη θεμελίωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και δ) τη δυνατότητα της χρηματοοικονομικής απόδοσης, με βάση τόσο τους παραδοσιακούς λογιστικούς δείκτες όσο και τις ταμειακές ροές, να εκτιμήσει την επιχειρηματική επίδοση, συμβάλλουν στην εξέλιξη της θεωρίας στα γνωστικά αντικείμενα της στρατηγικής και χρηματοοικονομικής διοίκησης και παρέχουν χρήσιμες οδηγίες προς τα ανώτερα διοικητικά στελέχη που είναι επιφορτισμένα με τη χάραξη της ανταγωνιστικής και χρηματοοικονομικής στρατηγικής της επιχείρησής τους.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμός
dc.subjectΧρηματοοικονομική διοίκηση
dc.subjectΑνταγωνισμός επιχειρήσεων
dc.subjectΕπιχειρηματικός προγραμματισμός
dc.subjectΑπόδοση -- Μέτρηση
dc.titleΜια νέα θεώρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος: επιχειρηματική επίδοση στο πλαίσιο του στρατηγικού μάνατζμεντ
dc.title.alternativea new consideration of competitive advantage: firm performance in the context of strategic managementen
dc.typeDoctoral Thesis
dc.identifier.call658.4012 ΣΙΓ
dc.description.abstractENAlthough competitive advantage, business performance and financial performance are the cornerstone concepts in strategic and financial management, several statements about their problematic conceptual consideration can be found in the respective literature. The purpose of this doctoral dissertation is, to examine those concepts, to develop their measures as well as to empirically investigate some research hypotheses employing the above concepts. The dissertation undertakes methods such as critic literature review, audit of statements' logical inference, syllogistic reasoning and Bayesian mathematical expressions in order to examine the concepts of competitive advantage, business performance and financial performance as well as to explore the problems associated with their current conceptualization. Furthermore, the procedures of construct operationalization were followed, namely review of literature for the selection of a conceptually robust stipulative definition, development of a comprehensive operational definition and construction of a qualified variable, in order to develop reliable and valid measures for the aforementioned concepts. Lastly, cross-sectional self-administered email survey with questionnaire in fillable text-processing file was used for the empirical investigation of the research hypotheses. Following the identification and the mapping of the problems, drawbacks and fallacies relating to current conceptualizations of competitive advantage, a stipulative definition that can resolve the problems and their derivative drawbacks and fallacies was proposed. In addition, subsequent to the development of a comprehensive operational definition, a reliable and valid measure, which can be used in empirical research and was missing from literature, was constructed. Furthermore, a new perceptual measure of the other most important concept in the strategic management, that is business performance, as well as a novel perceptual measure of the most important concept in financial management, namely financial performance, were developed. Additionally, the conclusions from the research hypotheses testing of, a) the executives' perception about competitive advantage, b) the relationship patterns between competitive advantage and superior business performance, c) the forms of market functioning and environmental change as conditions for competitive advantage and d) the financial performance, based on both traditional accounting ratios and cash flows variables, as a proxy for business performance, contribute to the evolution of the strategic and financial management theory and provide useful guidelines to practicing managers who are responsible for carving their firm's competitive and financial strategy.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»