Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣινανιώτη, Αριστέα
dc.contributor.authorΑναστασίου, Λάζαρος - Χρήστος Ν.
dc.date.accessioned2013-02-25T10:06:14Z
dc.date.available2013-02-25T10:06:14Z
dc.date.issued2013-02-25T10:06:14Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5206
dc.description.abstractΙστορικά, υποδομών των χρηματοπιστωτικών αγορών στην Ευρώπη δημιουργήθηκαν για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εθνικών χρηματοπιστωτικών αγορών. Στις περισσότερες περιπτώσεις, υπήρχαν ένα ή δύο κυρίαρχα παίκτες σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας: συνήθως μόνο ένα χρηματιστήριο για διαπραγμάτευση, πιθανόν ένας κεντρικός αντισυμβαλλόμενος (CCP) για την εκκαθάριση και τουλάχιστον ένα κεντρικό αποθετήριο αξιών (CSD) για το διακανονισμό. Επιπλέον, κάθε μία από αυτές τις εθνικές υποδομές σχεδιάστηκε κυρίως για να διαχειριστεί αξίες που εκφράζονται στο εθνικό νόμισμα. Σήμερα, παρά την εισαγωγή του ευρώ πριν από δέκα χρόνια, η παροχή υπηρεσιών ολοκλήρωσης των συναλλαγών (π.χ. εκκαθάριση και διακανονισμός) παραμένει σε μεγάλο βαθμό κατακερματισμένη κατά μήκος των εθνικών γραμμών. Για παράδειγμα, υπήρχαν ακόμη 19 κεντρικά CSD που λειτουργούν στη ζώνη του ευρώ το 2009, και σχεδόν 40 στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Η κατάσταση αυτή σαφώς δεν είναι η βέλτιστη για μια ζώνη ενιαίου νομίσματος ή για την ΕΕ, καθώς ενθαρρύνει χρηματοπιστωτικής αγοράς κάθε χώρας να παραμείνει προσανατολισμένη στην εγχώρια αγορά. Οι επενδυτές συνεχίζουν να επενδύουν κυρίως σε εγχώριες αξίες, και ως εκ τούτου οι ζώνης του ευρώ χρηματοπιστωτικές αγορές ως σύνολο δεν μπορεί να επωφεληθεί πλήρως από τη διαφοροποίηση των κινδύνων και τα οφέλη του ανταγωνισμού που προκύπτουν από την ύπαρξη του ενιαίου νομίσματος. Οι ΗΠΑ ήταν σε μια πολύ παρόμοια θέση στην Ευρώπη πριν από αρκετές δεκαετίες, με μια κατακερματισμένη συναλλαγών και μετά τη διαπραγμάτευση των υποδομών. Οι ανεπάρκειες του συστήματος των ΗΠΑ τελικά ανάγκασε την κυβέρνηση των ΗΠΑ να παρέμβουν με αποτέλεσμα υψηλό βαθμό ενοποίησης. Οι ΗΠΑ έχουν τώρα ένα πολύ βελτιωμένο περιβάλλον συναλλαγών και διακανονισμός, με τον Αποθετήριο Trust & Clearing Corporation (DTCC), υπεύθυνη για την εκκαθάριση και το διακανονισμό όλων των μετοχών και εταιρικών ομολόγων, καθώς και το Ομοσπονδιακό Αποθεματικό Σύστημα υπεύθυνο για τα κρατικά ομόλογα. Οι αρχές της ΕΕ έχουν μέχρι στιγμής δεν κατέφυγε σε τέτοιες δραματικές βήματα. Οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα έχουν επικεντρωθεί στην άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό μεταξύ των εθνικών υποδομών της αγοράς, έτσι ώστε να αφήσουμε τις δυνάμεις της αγοράς κάνουν τα μαγικά τους. Οι δυνάμεις της αγοράς θα καθορίσουν τη βέλτιστη δομή της αγοράς, είτε πρόκειται για ένα ενιαίο φορέα μονοπώλιο, όπως στις ΗΠΑ, ή πολλαπλούς παρόχους. Οι δύο πιο σημαντικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι οι «Αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων» (Markets in Financial Instruments Directive, ή MiFID) και «Κώδικα Δεοντολογίας για την Εκκαθάριση και Διακανονισμό». T2S έχει ως στόχο να συμπληρώσει τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες από την τόνωση του ανταγωνισμού, την αύξηση της διαφάνειας των τιμών και την εναρμόνιση των υφιστάμενων πρακτικών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο διακανονισμός ήταν ανέκαθεν τομέας εθνικών κεντρικών αποθετηρίων, οπότε ήταν δύσκολο για ένα CSD σε μια άλλη χώρα να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτές τις κινητές αξίες. Με τη δημιουργία μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας, το T2S στοχεύει να σπάσει τους φραγμούς μεταξύ των εθνικών αγορών κατά τρόπο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί με το MiFID ή με τον κώδικα δεοντολογίας.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectSecurities -- European Union countries
dc.subjectΣυναλλαγές
dc.subjectΧρηματοπιστωτικές αγορές
dc.subjectΧρεόγραφα
dc.titleTarget 2 - Securities
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5206
dc.identifier.call341.7 ΑΝΑ
dc.description.abstractENHistorically, financial market infrastructures in Europe were created to meet the requirements of national financial markets. In most cases, there were one or two dominant players at each stage of the value chain: typically only one stock exchange for trading, possibly one central counterparty (CCP) for clearing and at least one central securities depository (CSD) for settlement. Furthermore, each of these national infrastructures was primarily designed to manage securities that were denominated in the national currency. Today, despite the introduction of the euro over ten years ago, the provision of post-trading service (i.e. clearing and settlement) remains heavily fragmented along national lines. For example, there were still 19 central CSDs operating in the euro area in 2009 and almost 40 in the 27 countries of the European Union (EU). This situation is clearly not optimal for a single currency area or for the EU, as it encourages each country’s financial market to remain domestically-oriented. Investors continue to invest mostly in domestic securities, and as a result the euro area financial markets as a whole cannot fully benefit from the risk diversification and competition benefits that arise from having a single currency. The US was in a very similar position to Europe several decades ago, with a fragmented trading and post-trading infrastructure. The inefficiencies of the US system eventually forced the US government to intervene resulting in a high degree of consolidation. The US now has a very streamlined trading and settlement environment, with the Depository Trust & Clearing Corporation (DTCC), responsible for the clearing and settlement of all equities and corporate bonds, and the Federal Reserve System responsible for government bonds. The EU authorities have so far not resorted to such dramatic steps. The initiatives taken up to now have focused on removing the barriers to competition between national market infrastructures so as to let market forces work their magic. Market forces would determine the optimal market structure, whether this is a single monopoly provider, as in the US, or multiple providers. The two most important initiatives from the European Commission are the “Markets in Financial Instruments Directive” (MiFID) and “Code of Conduct for Clearing and Settlement”. T2S is intended to complement these existing initiatives by boosting competition, increasing price transparency and harmonising existing practices across Europe. Settlement has traditionally been the domain of national CSDs, so it was difficult for a CSD in another country to gain access to these securities. By creating a pan-European platform, T2S aims to break down the barriers between national markets in a way which could not have been achieved by the MiFID or the Code of Conduct on their own.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»