Show simple item record

dc.contributor.advisorΠελαγίδης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Χαράλαμπος Ε.
dc.date.accessioned2013-02-07T11:42:22Z
dc.date.available2013-02-07T11:42:22Z
dc.date.issued2013-02-07T11:42:22Z
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5179
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the content of CSR and how it can be applied to shipping. As one of the latest proposals in the area of corporate governance, CSR offers an alternative mode of operation of various agencies. CSR having incorporated ethical and social objectives help to achieve the economic goals of an organization. Within the study there is the history of CSR and on what principles it is based. It is also attempted to highlight the positive aspects of its implementation, as well as opposing views on the integration of CSR within the context of operating companies. It also analyzes various cases of companies applying CSR in the context of their strategy. The central theme of the analysis is the case with the implementation of social action in the field of shipping, taking into account two sub-sectors of shipping, the passenger and the sea going. In each case there is an analysis of specific companies and what CSR means to them. The question is how dominant is CSR in this area with particular characteristics and whether the inclusion in the strategy of companies ultimately pay. The work ends with the conclusions of how practical and effective implementation of CSR in shipping is.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΚοινωνική ευθύνη της επιχείρησης
dc.subjectΕπιχειρηματική ηθική
dc.subjectΕπιχείρηση και περιβάλλον
dc.subjectΝαυτιλία -- Ελλάδα
dc.titleΗ εταιρική κοινωνική ευθύνη ως στρατηγική στην ελληνική ναυτιλία
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5179
dc.identifier.call658.408 ΚΩΝ
dc.description.abstractENΞεκινώντας την περιήγησή στον κόσμο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μπορεί κανείς να διαπιστώσει αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για τον τρόπο λειτουργίας, αλλά και το κατά πόσο ωφελεί έναν οργανισμό. Κάθε επιχείρηση, ιδιωτική ή δημόσια, έχει την ανάγκη να δημιουργήσει ένα πλαίσιο λειτουργίας το οποίο θα είναι προσιτό στο ευρύ κοινό και θα εξυπηρετεί καλύτερα τους στόχους του. Στην παρούσα εργασία η οπτική με την οποία αντιμετωπίζετε η ΕΚΕ είναι μέσα από την εφαρμογή της στον τομέα της ναυτιλίας. Έχοντας τα παραπάνω στο μυαλό, ξεκίνησε αυτό το "ταξίδι" βλέποντας αρχικά την ΕΚΕ στο σύνολό της. Το θέμα έγινε προσπάθεια να αντιμετωπιστεί σε σχέση με την ιστορική του εξέλιξη, αλλά και πάνω σε ποιες αρχές - θεωρίες στηρίζεται. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο περιβάλλον, εξωτερικό και εσωτερικό, που λειτουργεί μία εταιρεία. Κάθε οργανισμός έχει να αντιμετωπίσει εξωγενής παράγοντες, όπως το διεθνές οικονομικό περιβάλλον, η κοινωνία κ.α., αλλά επίσης λειτουργεί και ο ίδιος σαν περιβάλλον. Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν όλο το εύρος της δραστηριότητας ενός οργανισμού. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση για το πώς η ΕΚΕ θα μπορούσε να ενταχθεί στην στρατηγική μιας εταιρείας . Στη συνέχεια εξετάζεται η περίπτωση του ομίλου Τιτάν και το πώς έχει ενταχθεί η κοινωνική ευθύνη στην στρατηγική του ομίλου. Η συγκεκριμένη αναφορά γίνετε με βάση ότι αποτελεί ίσως μια από τις λίγες εταιρείες, στον ελλαδικό χώρο κυρίως, οι οποίες έχουν ασχοληθεί με τις κοινωνικά υπεύθυνες δράσεις. Ο τομέας της ναυτιλίας είναι αυτός για τον οποίο γίνεται αναφορά από το κεφάλαιο 3 και έπειτα.Το ερώτημα που τίθεται από εδώ και πέρα είναι αν τελικά η ΕΚΕ μπορεί να σταθεί ως στρατηγική επιλογή στον τομέα της ναυτιλίας. Ο τομέας έχει χωριστεί σε επιβατηγό και ποντοπόρο ναυτιλία ούτος ώστε να γίνει όσον το δυνατόν καλύτερη και εις βάθους ανάλυση σε όλο το εύρος του συγκεκριμένου τομέα. Γίνεται αναφορά σε 3 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Στο 4ο κεφάλαιο η ανάλυση προχωράει και στις ελληνικές πέρα από τις περιπτώσεις οι οποίες λήφθηκαν υπόψη. Αποτελεί ίσως γενικότερη διαπίστωση πως οι περισσότερες εξ αυτών δε δραστηριοποιούνται σχεδόν καθόλου στον τομέα της ΕΚΕ και αν το κάνουν είναι μόνο λόγω «μόδας» θα μπορούσε να πει κανείς. Φθάνοντας προς το τέλος της ανάλυσης το ερώτημα που παραμένει είναι αν είναι τελικά χρήσιμη η ΕΚΕ ως στρατηγική στη ναυτιλία ή όχι. Για να μπορέσει κανείς να αντιληφθεί τη χρησιμότητα θα ήταν καλό να δει τα κέρδη και τις ζημίες από την χρησιμοποίηση της ΕΚΕ μέσα σε μια ναυτιλιακή εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση όμως, η ΕΚΕ είναι τελικά χρήσιμη ή όχι? Στο συμπέρασμα που καταλήγει το «ταξίδι» αυτό είναι πως δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται η ΕΚΕ ως πανάκεια, άλλωστε πρώτα πρέπει μία εταιρεία να επιτύχει οικονομικά αποδεκτούς στόχους και έπειτα να διαθέσει πόρους προς όφελος της κοινωνίας. Σίγουρα θα ήταν άστοχο να θεωρηθεί η ΕΚΕ και ως κάτι ζημιογόνο.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»