Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσελέντης, Βασίλειος
dc.contributor.authorΡασσιάς, Διονύσιος Δ.
dc.date.accessioned2013-01-18T10:55:43Z
dc.date.available2013-01-18T10:55:43Z
dc.date.issued2013-01-18T10:55:43Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5153
dc.description.abstractΗ κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα παγκόσμιας κλίμακας που οι αρνητικές του συνέπειες φαίνονται στις μέρες μας. Τα αέρια του θερμοκηπίου όπως το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και το όζον (O3) που εκπέμπονται από τα πλοία συντελούν αρνητικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ένας από τους σημαντικότερους στόχους του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για την ναυτιλία είναι ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα πλοία έχουν θεσπιστεί κανονισμοί στο Παράρτημα VI της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 οι οποίοι τροποποιούνται συνεχώς. Οι πρόσφατες τροποποιήσεις στο παράρτημα VI της Διεθνούς σύμβασης MARPOL περιλαμβάνουν ένα σύστημα για προσδιορισμό της ενεργειακής αποδοτικότητας των νέων πλοίων μέσω του Σχεδιαστικού Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας (EEDI). Ο δείκτης αυτός (attained EEDI) εκφράζεται σε g-CO2/ton mile που εκπέμπονται από ένα πλοίο και πρέπει να είναι μικρότερος από μια ορισμένη τιμή (required EEDI) που εξαρτάται από τον τύπο του πλοίου , την χωρητικότητα ή το deadweight του πλοίου. Ένας άλλος δείκτης που έχει υιοθετηθεί από τον IMO , ο οποίος στην παρούσα φάση είναι εθελοντικής χρήσης , είναι ο Λειτουργικός Δείκτης Ενεργειακής Αποδοτικότητας (EEOI). O δείκτης αυτός εκφράζεται σε g-CO2/ton mile που εκπέμπονται από ένα πλοίο και μπορεί να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων στην αξιολόγηση της απόδοσης του στόλου τους όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Δεδομένου ότι το ποσό του CO2 που εκπέμπεται από ένα σκάφος συσχετίζεται άμεσα με την κατανάλωση των καυσίμων, ο δείκτης EEOI μπορεί επίσης να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την απόδοση ενός σκάφους όσον αφορά την αποδοτικότητα των καυσίμων.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΠλοία -- Κατανάλωση καυσίμων
dc.subjectΕνέργεια και ενεργειακοί πόροι
dc.subjectΠλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις
dc.subjectΠεριβάλλον και ενέργεια
dc.titleEnergy efficiency design index & energy efficiency operational indicator
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5153
dc.identifier.call387.2 ΡΑΣ
dc.description.abstractENThe climatic change constitutes an important problem of world scale that its negative consequences appear in our days. The greenhouse gases such as dioxide of coal (CO2) and the ozone (O3) that they are emitted by the ships, contribute negatively to the phenomenon of greenhouse. Regulations, that are continuously modified, have been established for the reduction of ships' emissions, in the Annex VI of MARPOL 73/78. The recent amendments in the annex VI of MARPOL include a system for determining the energy efficiency for new ships through the Energy Efficiency Design Index - EEDI. This index, which is called attained EEDI, is expressed in g-CO2/ton mile which are emitted by each new ship and should be less than a certain value or reference line, which is called required EEDI, depending on the type of the ship, its capacity or deadweight. One other index which has been adopted by IMO for monitoring CO2 emissions is the Energy Efficiency Operational Index (EEOI). This index is expressed in g-CO2/ton mile which are emitted by a vessel and can assist shipowners and ships' operators in the evaluation of the performance of their fleet with regard to CO2 emissions. As the amount of CO2 emitted from a ship is directly related to the consumption of bunker fuel oil, the EEOI can also provide useful information on a ship's performance with regard to fuel efficiency.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»