dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Κατούνη, Κυριακή Ν. | |
dc.date.accessioned | 2012-12-05T11:39:46Z | |
dc.date.available | 2012-12-05T11:39:46Z | |
dc.date.issued | 2012-12-05T11:39:46Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5143 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας προκειμένου να αντιληφθεί ο αναγνώστης τη σημασία της σημαίας για ένα πλοίο καθώς επίσης και την επίδραση της στο θαλάσσιο περιβάλλον. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο κράτος σημαίας και γενικότερα πως εξελίχθηκε κατά την πορεία των ετών ο θεσμός αυτός. Η πορεία αυτή έδειξε ότι οι εταιρίες θεωρούν τον παράγοντα κόστους ως σημαντικό στην επιλογή της σημαίας του πλοίου τους καθώς με την εμφάνιση των σημαιών ευκαιρίας, αρκετές εταιρίες απομακρύνθηκαν από τις παραδοσιακές χώρες και έγραψαν τα πλοία τους σε νηολόγια χωρών με σημαίες ευκαιρίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφεται από την άποψη της οικονομικής σκοπιάς το θαλάσσιο περιβάλλον καθώς και οι κανονισμοί που διέπουν την ασφάλεια του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Στη συνέχεια γίνεται ολοφάνερη η συσχέτιση της οικονομικής ανάλυσης και των κανονισμών ασφαλείας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύονται οι παράγοντες που προκαλούν διατάραξη στην ισορροπία του περιβάλλοντος της θάλασσας. Η λειτουργία των πλοίων καθώς και ατυχήματα που μπορεί να προκύψουν μπορεί να αποτελέσουν σημαντικές εστίες ρύπανσης του οικοσυστήματος. Παράγοντας πρόκλησης ατυχημάτων και συνεπώς καταστροφών αποτελεί και η σημαία του πλοίου όπως αποδεικνύουν τα παραδείγματα ατυχημάτων που παραθέτονται στο τέταρτο κεφάλαιο. Το τελευταίο κεφάλαιο πραγματεύεται τις συνθήκες οι οποίες θεσπίστηκαν μετά από μεγάλα ατυχήματα που σήμαναν ουσιαστικά τη ρύπανση των κατά τόπους οικοσυστημάτων. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Σημαία πλοίου | |
dc.subject | Ναυτικά ατυχήματα | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Μέτρα ασφαλείας | |
dc.subject | Θάλασσα -- Μόλυνση | |
dc.title | Ο ρόλος της σημαίας και οι επιπτώσεις της στο θαλάσσιο περιβάλλον | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5143 | |
dc.identifier.call | 363.123 ΚΑΤ | |
dc.description.abstractEN | This essay is an effort to examine the importance of vessels' flag in relation to its influence of the marine environment. The first chapter refers to the flag state and its development throughout the years. It is described how the cost is the most important factor for a shipping company in deciding their vessels' flag of registry. The second chapter studies the marine environment and the regulations regarding safety at sea from the economic system's point of view. Economic and ecological systems' analysis should be parallel since there is a strong correlation between the two systems. The third chapter examines the factors that destroy the balance of the marine environment. Ships' operation and accidents are considered to be the major causes of marine pollution. Basic factor in accidents and marine disasters is the flag of convenience under which a ship is registered as shown by some examples listed in the fourth chapter. The last chapter deals with conditions that were established after major accidents which caused pollution of local ecosystems. A flag state should set conditions to be met by the owners and those in charges of vessels' operations. Since it's hard to clean up pollution once it has occurred, the most effective plan is prevention by compliance with government regulations and international conventions. The best way for everyone in the shipping sector is to start educating ourselves on what causes marine pollution and start making steps towards quality. Quality in the shipping industry combined with efficient and improved marine regulations could minimize sea pollution. | |