Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦούντας, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΔρακάτος, Στυλιανός Θ.
dc.date.accessioned2012-10-04T09:30:26Z
dc.date.available2012-10-04T09:30:26Z
dc.date.issued2012-10-04T09:30:26Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5024
dc.description.abstractΗ θεωρία παιγνίων είναι η μελέτη ενός κλάδου των μαθηματικών που επιτρέπει την μελέτη των βέλτιστων στρατηγικών σε καταστάσεις σύγκρουσης. Η πρώτη αναφορά έγινε τον 18ο αιώνα, αλλά η ουσιαστική ανάπτυξη αποδίδεται στον Ούγγρο φυσικό John Von Neumann στις αρχές του 19ου. Ένα παιχνίδι ασχολείται με την απαίτηση της λήψης αποφάσεων σε περιπτώσεις όπου δύο ή περισσότεροι ορθολογικοί αντίπαλοι εμπλέκονται σε συνθήκες ανταγωνισμού και συγκρουόμενων συμφερόντων. Περιλαμβάνει επίσης τους παίκτες, που θεωρούνται αυτόνομη μονάδα λήψης αποφάσεων, παρότι δεν ελέγχουν όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν το αποτέλεσμα του παιγνίου. Παίκτης μπορεί να θεωρηθεί ένα άτομο, μία επιχείρηση ακόμα και ένα κράτος. Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους τα παίγνια διακρίνονται, βάσει του αριθμού των παικτών που συμμετέχουν σε αυτά. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση παιχνιδιού οι παίκτες έχουν ένα σύνολο από διαθέσιμες στρατηγικές. Η στρατηγική για ένα παίκτη είναι το σύνολο των εναλλακτικών τρόπων δράσης που λαμβάνει για κάθε αποτέλεσμα που προκύπτει. Η πρώτη διάκριση των στρατηγικών έχει να κάνει με τις «αμιγείς» στρατηγικές στις οποίες ο παίκτης από την αρχή του παιγνίου πρέπει να έχει αποφασίσει, τι επιλογές θα κάνει ακόμα και στην περίπτωση που ποτέ δεν θα κλιθεί να τις εφαρμόσει. Η στρατηγική «maximin» έχει να κάνει με την δυνατότητα του παίκτη Α να επιλέγει πάντα το μέγιστο (maximum) των ελαχίστων (minimum) στοιχείων των σειρών του πίνακα πληρωμών και αντίστοιχα η «minimax» στρατηγική έχει να κάνει με την επιλογή του παίκτη Β να επιλέξει την ελάχιστη δυνατή ζημιά. «Κυρίαρχη» στρατηγική χαρακτηρίζεται εκείνη για την οποία ένας παίκτης κυριαρχεί έναντι των υπολοίπων για όλους τους συνδυασμούς στρατηγικών. Στους βασικούς θεμελιωτές της θεωρίας παιγνίων ανήκει ο John Nash ο οποίος εισήγαγε στα παίγνια την ιδέα της ισορροπίας η οποία χρησιμοποιείται πλέον ευρέως σε όλους τους κλάδους της σύγχρονης επιστήμης. Το θεώρημα που διατύπωσε ο Nash και έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο αναφέρει πως κάθε παίγνιο με πεπερασμένο πλήθος παικτών και ενεργειών έχει τουλάχιστον ένα σημείο ισορροπίας, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι παίκτες επιλέγουν τις πιο συμφέρουσες για αυτούς ενέργειες, γνωρίζοντας και τις επιλογές των αντιπάλων τους. Από τα πιο γνωστά και σημαντικά παίγνια στην ιστορία της θεωρίας παιγνίων αποτελούν το παίγνιο του διλήμματος του φυλακισμένου, η μάχη των φύλλων όπως και το κλασσικό παιχνίδι κυριαρχίας "Risk Dominance".
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectNash, John F., 1928-
dc.subjectΘεωρία παιγνίων
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμός
dc.subjectΑποφάσεις, Λήψη των
dc.titleΤο πρόβλημα της ισορροπίας Nash σε κοινοβουλευτικές συμμαχίες
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5024
dc.identifier.call519.3 ΔΡΑ
dc.description.abstractENGame theory is a branch of applied mathematics, used in social and political sciences, biology and medicine, even in philosophy and psychology. Originally developed as a model of making decisions in situations of competition or conflict, and achieved worldwide recognition in the early 1940's, by the applications in financial sector made by mathematician John von Neumann and by the economist Oskar Morgenstern, in theirs' book entitled "Theory of Games and Economic Behavior ". Since then Game theory began spreading widely in many industries with significant applications with most important event the seven Nobel prizes, including the one to famous John Nash. Game theory allows the study, analysis and making decisions in situations of conflict of interest. So in the case of economic interests, game theory was the basis for the study of oligopoly problems, bilateral monopoly and others. Besides its applications in Economics, the games offered many in the study of political and strategic problems, giving in that way solutions to many daily problems. This work will try to present characteristics and strategies of the games through applications and examples, making a further analysis on possible parliamentary alliances created by the independent election of government weakness.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»