dc.contributor.advisor | Παπαδημητρίου, Ευστράτιος | |
dc.contributor.author | Μαυρίδης, Μιχαήλ Σ. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-21T09:40:55Z | |
dc.date.available | 2012-09-21T09:40:55Z | |
dc.date.issued | 2012-09-21T09:40:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4946 | |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή στοχεύει αρχικά στην παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της αγοράς χύδην ξηρών φορτίων και στη συνέχεια μέσω κατάλληλων μεθόδων οικονομετρικής διερεύνησης, μελετάται η διακύμανση του ναυλοδείκτη Baltic Dry Index, καθώς και η επιρροή διαφόρων παραγόντων στις τιμές μεταχειρισμένων πλοίων. Για την εμπειρική ανάλυση της διακύμανσης του ναυλοδείκτη BDI χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος Box-Jenkins, καταλήγοντας στην κατασκευή ενός αυτοπαλίνδρομου μοντέλου ARIMA. Σε δεύτερο στάδιο, έγινε η προσπάθεια μοντελοποίησης, με τη μέθοδο Ελαχίστων Τετραγώνων, κάποιων εκ των βασικών παραγόντων που συντελούν στη διακύμανση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων τύπου Capesize και Panamax. Τέλος, μελετήθηκαν οι συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών. Τα τελικά συμπεράσματα αποδεικνύουν την δυσκολία πρόβλεψης των απότομων μεταβολών των τιμών της ναυλαγοράς, καθώς και την αδυναμία εκτίμησης των τιμών σε βάθος χρόνου. Με την μέθοδο Ελαχίστων Τετραγώνων συμπεράναμε ότι μια μεταβολή των τιμών νέων ναυπηγήσεων, μεταβάλλει την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων κατά το ίδιο ποσοστό, η ναυλαγορά επηρεάζει μόνο κατά 20% τις τιμές μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ η επιρροή της ποσοστιαίας μεταβολής της χωρητικότητας του στόλου στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων αποδείχθηκε στατιστικά μη- σημαντική. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναύλωση και ναύλος | |
dc.subject | Φορτία -- Διακίνηση | |
dc.subject | Bulk carrier cargo ships | |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | |
dc.subject | Πρόβλεψη -- Μαθηματικά μοντέλα | |
dc.title | Προβλέψεις και οικονομετρική μοντελοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4946 | |
dc.identifier.call | 387.51 ΜΑΥ | |
dc.description.abstractEN | This thesis aims initially to present the basic characteristics of the market for dry bulk cargoes, and then through appropriate econometric methods of investigation, we study the volatility of the Baltic Dry Index and the influence of various factors on secondhand prices. The Box-Jenkins method is used for the empirical analysis of BDI, leading us to the construction of an autoregressive (ARIMA) model. In the last chapter, we use the Ordinary Least Squares (OLS) method to model some major key factors that contribute to the variation in secondhand prices for Capesize and Panamax vessels. Additionally, we study the cross-correlation for these pairs of variables, in order to examine the lag in time dependence between them. Finally, although the results do not have great differences with the past papers, the final findings demonstrate the difficulty in predicting sudden changes in prices of the freight market and the weakness of forecasting future values. Through the OLS method, we concluded that a change in prices of NewBuilding prices will have the same impact on the secondhand prices, the freight market affects only by 20% the secondhand market, while the coefficients proved to be statistically non-significant between the variables Fleet Growth and the Secondhand Prices. | |