Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΤαβουλάρη, Κωνσταντίνα Ι.
dc.date.accessioned2012-09-17T09:13:42Z
dc.date.available2012-09-17T09:13:42Z
dc.date.issued2012-09-17T09:13:42Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4933
dc.description.abstractΗ επίλυση προβλήματος αποτελεί βασική δεξιότητα που χρειάζεται να έχουν οι σημερινοί εκπαιδευόμενοι για την αντιμετώπιση αυθεντικών προβλημάτων στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή. Έρευνες σχετικά με την επίλυση προβλημάτων έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι υστερούν στην αντιμετώπιση αυθεντικών προβλημάτων (real life problems), συνεπώς είναι απαραίτητη η αλλαγή στην εκπαιδευτική διαδικασία με την δημιουργία ολοκληρωμένων περιβαλλόντων μάθησης, όπου θα ενθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους να χρησιμοποιούν ανώτερες δεξιότητες σκέψεις (higher - order thinking skills) και συγκεκριμένα δεξιότητες επίλυσης προβλήματος. Ένα τέτοιο περιβάλλον μπορούν να δημιουργήσουν οι web 2.0 τεχνολογίες. Τα τελευταία χρόνια μελέτες έδειξαν ότι οι web 2.0 τεχνολογίες μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού ενισχύουν την διανομή πληροφοριών (enhanced information sharing), την ανταλλαγή γνώσεων (knowledge sharing), την συνεργατική παραγωγή κειμένου (collaborative writing), την επικοινωνία (communication), την αλληλεπίδραση (interaction), τη νοηματοδότηση (signification) και τον στοχασμό (reflection). Αυτά τα στοιχεία καθιστούν τις web 2.0 τεχνολογίες αρκετά ελκυστικές καθώς συμβαδίζουν με τις εποικοδομιστικές (constructivist) αντιλήψεις για τη μάθηση. Παρόλα αυτά, υπάρχει βιβλιογραφικό κενό σχετικά με την κατάλληλη ενσωμάτωση των web 2.0 τεχνολογιών σε κάποιο θεωρητικό πλαίσιο ώστε να ενισχύσουν την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου για την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, σχεδιάστηκε ένα εκπαιδευτικό σενάριο το οποίο βασίζεται στην εκπαιδευτική μέθοδο (instructional method) "μάθηση βασισμένη στο πρόβλημα" (Problem Based Learning - PBL) και στο μοντέλο IDEAL. Το εκπαιδευτικό σενάριο εφαρμόστηκε σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον από web 2.0 τεχνολογίες (wiki) με στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος (problem solving skills) και συνεργασίας (collaborative skills) των εκπαιδευόμενων.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΕκπαίδευση -- Πληροφορική
dc.subjectGroup work in education
dc.subjectTeam learning approach in education
dc.titleΕπιλύοντας αυθεντικά προβλήματα μέσω συνεργατικής συγγραφής σε ένα Web 2.0 περιβάλλον στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
dc.typeMaster Thesis
dc.identifier.call371.39'5 ΤΑΒ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»