Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΜπαρακίτη, Αικατερίνη Σ.
dc.date.accessioned2012-06-25T11:30:13Z
dc.date.available2012-06-25T11:30:13Z
dc.date.issued2012-06-25T11:30:13Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4856
dc.description.abstractΣε μια εποχή της πληροφορίας με γρήγορα μεταβαλλόμενες συνθήκες σε όλες τις πτυχές της ζωής, η κριτική σκέψη (critical thinking) έχει αποκτήσει εξέχουσα σημασία. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κριτική σκέψη (critical thinking) των μαθητών δεν είναι ευρέως διαδεδομένη (Norris, 1985). Όλοι πιστεύουν ότι είναι στη φύση του ανθρώπου να σκεφτεί κριτικά. Όμως, πολλές φορές η σκέψη είναι μεροληπτική, ελλιπής, διαστρεβλωμένη, ανενημέρωτη. Ωστόσο, η ποιότητα της ζωής μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της σκέψης μας. Η εκπαιδευτική μέθοδος «Μάθηση βασισμένη στο Πρόβλημα» (Problem-based learning, PBL) έχει υποστηριχθεί ως μια πολλά υποσχόμενη στρατηγική για την προαγωγή της κριτικής σκέψης των μαθητών (Juremi, 2003; Zohar et al., 1994; Tiwari et al., 1999). Επιπροσθέτως, η κριτική σκέψη μπορεί να επηρεαστεί θετικά και από την εφαρμογή των Web 2.0 εργαλείων σε κάποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Πρόσφατα, πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι δεξιότητες κριτικής σκέψης (critical thinking skills) των μαθητών μπορούν να αναπτυχθούν με την εφαρμογή Web 2.0 εργαλείων (Richardson, 2006a; Duffy & Bruns, 2006; Cruz, 2008; McLoughlin & Lee, 2007; Burgess, 2009). Πιο συγκεκριμένα, κατηγορία των Web 2.0 εργαλείων αποτελούν τα Wiki εργαλεία. Τα Wiki εργαλεία, όταν πλαισιώνονται αποτελεσματικά, μπορούν να υποστηρίξουν τις συνεργατικές δραστηριότητες (collaborative activities) που προωθούν την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (problem solving) (West & West, 2009). Επομένως, είναι απαραίτητο να ενσωματωθούν διδακτικές στρατηγικές και τεχνικές, οι οποίες μπορούν αποδοτικά και αποτελεσματικά να μεγιστοποιήσουν τη μάθηση των μαθητών και την κριτική τους σκέψη (Mandernach, 2006). Έτσι, η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην υλοποίηση ενός Web 2.0 εργαλείου και συγκεκριμένα του Wiki εργαλείου PbWorks, το οποίο ενορχηστρώνεται με την εκπαιδευτική μέθοδο «Μάθηση βασισμένη στο Πρόβλημα» (Problem-based learning - PBL) ώστε να αναπτυχθούν οι δεξιότητες κριτικής σκέψης (critical thinking skills), στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση ακολουθήθηκε ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση ενός PBL εκπαιδευτικού σεναρίου, το οποίο βασίζεται στη συνεργατική συγγραφή κειμένου (collaborative writing).
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΚριτική σκέψη
dc.subjectProblem-based learning
dc.subjectEducational innovations
dc.titleΑνάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών μέσω της μεθοδολογίας problem-based learning
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4856
dc.identifier.call371.33 ΜΠΑ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»