Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠικράκης, Άγγελος
dc.contributor.authorΜπουραντάνης, Σπυρίδων Κ.
dc.date.accessioned2012-06-25T10:27:00Z
dc.date.available2012-06-25T10:27:00Z
dc.date.issued2012-06-25T10:27:00Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4855
dc.description.abstractΣτον 21ο αιώνα, η Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος (DSP) βρίσκεται στον πυρήνα πολλών εφαρμογών, οι οποίες άμεσα ή έμμεσα στηρίζονται στην αναπαράσταση και επεξεργασία ψηφιακών δεδομένων. Ιδιαίτερα στην μουσική βιομηχανία, η ψηφιακή επεξεργασία σήματος συνιστά είδος επεξεργασίας. Όσον αφορά τα ηχητικά εφέ, όπως το chorus, το flanger, το delay, το distortion, το fuzz κλπ, επί δεκαετίες υλοποιούνταν με αναλογικά κυκλώματα. Όμως, εδώ και αρκετά χρόνια οι διαδεδομένες υλοποιήσεις είναι πλέον ψηφιακές. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της ψηφιακής επεξεργασίας σήματος και καλύπτει την επεξεργασία των ηχητικών σημάτων. Ασχολείται με την ανάλυση των μουσικών εφέ και τον σχεδιασμό των αλγορίθμων για την προσομοίωση αυτών. Επομένως, στόχος της παρούσας διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας εφαρμογής λογισμικού για την προσομοίωση ενός ψηφιακού συστήματος ήχου, το οποίο υλοποιείται στο λογισμικό Simulink-Matlab, και αποτελείται από έναν ενισχυτή, ένα γραφικό ισοσταθμιστή 10 περιοχών και τρία ψηφιακά εφέ ήχου, το delay, το reverb και το flanger. Η λειτουργικότητά του περιλαμβάνει τη δυνατότητα φόρτωσης ψηφιακών δειγμάτων ήχου και τον χειρισμό των δεδομένων εισόδου μέσω διαφόρων εφέ σε πραγματικό χρόνο. Τα χαρακτηριστικά του ηχητικού σήματος μπορούν να αλλάξουν προσαρμόζοντας ορισμένες από τις παραμέτρους των εφέ. Το σήμα που έχει περάσει από την επεξεργασία αυτή αποκτά κάποια ειδικά ηχητικά χαρακτηριστικά και είναι σε θέση να οδηγηθεί στο σύστημα ηχείων για την αναπαραγωγή. Η αλληλεπίδραση μεταξύ του χρήστη και του προγράμματος υλοποιείται μέσα από μια γραφική διεπαφή χρήστη (GUI). Το GUI συνιστά προσπάθεια προσομοίωσης ψηφιακού συστήματος ήχου και επιτρέπει τη ρύθμιση παραμέτρων χρήσης. Για την υλοποίηση, επιλέχθηκε το λογισμικό Simulink-Matlab της MathWorks, Inc γιατί από τη φύση του διευκολύνει την προσομοίωση ποικιλίας συστημάτων, με την μορφή δομικών διαγραμμάτων και απαλλάσσει τον σχεδιαστή του συστήματος από προγραμματιστικές εργασίες χαμηλού επιπέδου.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΜουσική -- Επεξεργασία δεδομένων
dc.subjectΕπεξεργασία σημάτων
dc.subjectSound -- Recording and reproducing -- Digital techniques
dc.titleΠροσομοίωση ενός ψηφιακού συστήματοις ήχου στο Simulink
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4855
dc.identifier.call621.382 ΜΠΟ
dc.description.abstractENIn the 21st century, Digital Signal Processing (DSP) is at the core of most applications which either directly or indirectly rely on the representation and processing of digital data. In the music industry the Digital Signal Processor has become a very important type of processor. Some time ago, audio effects like chorus, flanger, delay, distortion, fuzz and many other effects used to be implemented on analog circuits, whereas it is now possible to do all the effective processing with DSP. With this kind of processing it is possible to be more flexible than with an analog circuit. This project is within the scope of DSP and covers the processing of audio signals. It deals with the analysis of music effects and the design of algorithms for simulating these effects. The objective is the development of a software application for the simulation of a digital audio system that is implemented with Simulink-Matlab, consisting of an amplifier, a 10-band graphic equalizer and three digital audio effects, namely delay, reverb and flanger. Its functionality includes the ability to load digital audio samples and manipulate the data by passing the input through various effects in real time. The audio signal’s characteristics can be changed by adjusting some of the effects parameters. The signal having passed through this processing acquires some specific sound characteristics and is able to lead the speaker system to reproduce. The interaction between the user and the program is implemented through a Graphical User Interface (GUI). The GUI attempts to simulate similar professional digital audio systems. It includes features such as parameters which allow the user to perform fine-tuning operations. The development was carried out with Simulink-MATLAB because this particular development platform can be used to model and simulate a variety of systems in a high-level, block diagram format without the necessity of any low-level programming knowledge.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»