Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαναγιωτόπουλος, Θεμιστοκλής
dc.contributor.authorΤυροβολά, Αικατερίνα Β.
dc.date.accessioned2012-06-08T09:11:07Z
dc.date.available2012-06-08T09:11:07Z
dc.date.issued2012-06-08T09:11:07Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4813
dc.description.abstractΣκοπός αυτής της εργασίας είναι η παραγωγή συμπεριφοράς ενός ευφυούς εικονικού πράκτορα με τη χρήση του μηχανισμού επιλογής ενέργειας POSH στο περιβάλλον του Unreal Tournament 2004. Ένας ευφυής εικονικός πράκτορας είναι η αναπαράσταση μιας ενσώματης οντότητας με την ικανότητα αυτόματης συμπεριφοράς στα πλαίσια ενός εικονικού κόσμου. Τμήμα της συμπεριφοράς αποτελεί ο μηχανισμός επιλογής ενέργειας, δηλαδή η διαδικασία επιλογής της επόμενης ενέργειας που θα εκτελέσει ο πράκτορας, με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Ένας τέτοιος μηχανισμός είναι το POSH (Parallel rooted, Ordered, Slip-stack Hierarchical). Το POSH χρησιμοποιεί προκατασκευασμένα πλάνα, που ουσιαστικά αποτελούν τη δομή της συμπεριφοράς του πράκτορα. Για την πρακτική εφαρμογή και την εξαγωγή συμπερασμάτων χρήσης του POSH ως εργαλείου παραγωγής συμπεριφοράς πρακτόρων δημιουργήθηκε ένα σενάριο κλέφτη και αστυνόμου. Στόχος του αστυνόμου είναι η προστασία του θησαυρού ενώ στόχος του κλέφτη είναι η εύρεση και απόκτηση του θησαυρού. Με βάση αυτό το γενικό σενάριο δημιουργήθηκαν τέσσερις διαφορετικές συμπεριφορές, δύο για τον κάθε ρόλο. Για το ρόλο του κλέφτη δημιουργήθηκε ο θαρραλέος κλέφτης και ο οπλισμένος κλέφτης, ενώ για το ρόλο του αστυνόμου, ο αστυνόμος κυνηγός και ο αστυνόμος φύλακας. Στο τέλος, έγινε μια σύγκριση των αποτελεσμάτων για το ποια συμπεριφορά ήταν η πιο ιδανική για τον κάθε ρόλο. Η υλοποίηση της εργασίας στηρίχτηκε στη χρήση αρκετών πακέτων λογισμικού. Για τη δημιουργία των συμπεριφορών των πρακτόρων χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα Pogamut, η οποία αποτελεί ένα plugin στο Netbeans, σε συνδυασμό με το maven που η παρουσία του είναι απαραίτητη για την σωστή λειτουργία του Pogamut. Για τη σύνδεση του Pogamut με το περιβάλλον του Unreal Tournament 2004, που αποτελεί τον εικονικό κόσμο, απαραίτητη ήταν η ύπαρξη των Gamebots. Για την υλοποίηση του σεναρίου, αναγκαία ήταν η δημιουργία ενός χάρτη, καθώς και ενός νέου είδους παιχνιδιού, κάτι που απαιτούσε αρκετές τροποποιήσεις στο Unreal Tournament μέσω της Unreal Script. Το τμήμα αυτό της εργασίας, που απαιτούσε τη χρήση και τη συνένωση όλων αυτών των προγραμμάτων μεταξύ τους, ώστε να επικοινωνούν, αποτέλεσε ένα δύσκολο, αλλά συγχρόνως και πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕυφυείς πράκτορες (Λογισμικό υπολογιστών)
dc.subjectΕικονική πραγματικότητα
dc.titleΠαραγωγή συμπεριφοράς πρακτόρων με τη χρήση του μηχανισμού επιλογής ενέργειας POSH
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4813
dc.identifier.call006.3 ΤΥΡ
dc.description.abstractENThe purpose of this project is the development of an intelligent Virtual agent’s behavior using POSH action selection mechanism in the Unreal Tournament 2004. An Intelligent Virtual Agent is the representation of an embodied entity with the capacity of autonomous behavior in the context of a virtual world. Action selection is a basic part of an agent’s behavior and is the means by which an autonomous agent solves the ongoing problem of choosing what to do next. One mode of action selection is POSH (Parallel rooted, Ordered, Slip-stack Hierarchical). POSH uses precast plans that constitute the structure of an agent’s behavior. For the practical implementation and for drawing conclusions using POSH as action selection mechanism, a thief – police officer scenario was created. The thief’s goal is to seek for and acquire the treasure while the police officer’s goal is to protect it. According to this basic scenario four different behaviors were created, two for each role. For the role of thief two behaviors were implemented, a brave unarmed thief and an armed one, while for the police officer’s role a hunter and a guard. Finally, the results of the combination of all four different behaviors were compared to determine which behavior was the most appropriate for each role. For the implementation of this project the use of several software packages was necessary. First of all, the platform of Pogamut (a plugin of Netbeans) was used for developing the behaviors. An important program for running Pogamut is maven. In addition, Gamebots were used for connecting Pogamut with Unreal Tournament 2004, which was the virtual environment. For the scenario’s implementation, the creation of a new map was necessary, along with a new game mode, which required a variety of changes in UT2004 using Unreal Script. The part of the project that required those programs to co-operate with each other, constituted a difficult challenge, but an interesting one to deal with nevertheless.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»