Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΘαλασσινός, Ελευθέριος
dc.contributor.authorΔάφνος, Γεώργιος Κ.
dc.date.accessioned2012-05-10T13:44:15Z
dc.date.available2012-05-10T13:44:15Z
dc.date.issued2012-05-10T13:44:15Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4734
dc.description.abstractΜικρή αμφιβολία μπορεί να υπάρξει σχετικά με το όσο στενά συνδέονται ο τομέας των μεταφορών με την παγκόσμια οικονομία. Η μεταφορά εμπορευμάτων και ανθρώπων αποτελεί από τη σπονδυλική στήλη της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς κάνει εφικτή την ανάπτυξη του οικονομικού ανταγωνισμού, παρέχει κίνητρα για καινοτομίες και νέες ευκαιρίες, δίνει πρόσβαση σε νέες αγορές και προωθεί την οικονομική ανάπτυξη. Η στενή σχέση μεταξύ του τομέα των μεταφορών και της οικονομικής ανάπτυξης είναι ευρέως αποδεκτή. Αρκετές εμπειρικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης (αύξηση ΑΕΠ), η ζήτηση των μεταφορών αυξάνεται, ενώ σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, η ζήτηση για μεταφορές είναι μειωμένη. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται μέσω θαλάσσης, μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί την ύψιστη σημασία της ναυτιλίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία. Η πρόσφατη χρηματοπιστωτική κρίση που ξέσπασε το 2008, η οποία μεταφέρθηκε και στην πραγματική οικονομία, επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο την αιτιώδη σχέση που υπάρχει μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Μεταξύ 2008 και 2009 το διεθνές εμπόριο βίωσε την πιο δραματική μείωση των τελευταίων 70 ετών τόσο σε όρους όρκου όσο και σε αξίες. Η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη, καθώς αυτή η οικονομική επιδείνωση είχε άμεση δυσμενή επίπτωση στους ναύλους, στις αξίες των πλοίων, στην διαθέσιμη χρηματοδότηση από τις τράπεζες και σε άλλους συναφείς κλάδους. Θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι η ύφεση που υπέστη η ναυτιλία κατά την περίοδο 2008-2009 οφείλεται στο εξωτερικό σοκ από την οικονομική κρίση του 2008, ενώ κάποιος άλλος θα μπορούσε να διαβάσει αυτή την εξέλιξη ως μία απλή διόρθωση της αγοράς ύστερα από μία πρωτοφανή περίοδο έκρηξης κερδών στον χώρο της ναυτιλίας, που κράτησε περισσότερο από έξι χρόνια. Κεντρικό μέλημα της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την επίδραση που είχε η πρόσφατη οικονομική κρίση στη ναυτιλία στα πλαίσια της θεωρίας των Οικονομικών Κύκλων.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυτιλιακοί κύκλοι
dc.subjectΝαυτιλιακή οικονομική
dc.subjectΟικονομικές κρίσεις
dc.titleΝαυτιλιακοί οικονομικοί κύκλοι και η πρόσφατη χρηματοοικονομική κρίση ως εξωτερικό σοκ (Shipping business cycles and recent financial crisis as an external shock)
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4734
dc.identifier.call387.51 ΔΑΦ
dc.description.abstractENLittle doubt can exist about how closely related are the transport sector with economy as a whole. Transportation of goods and people comprises the backbone of the global economy as it allows competition to take place, provides incentives for innovations and new opportunities, gives access to new markets and promotes economic development. In fact, the close relationship between transport and economic development is widely accepted as several empirical researches have proved that in periods of economic growth (increasing GDP), demand for transport increases while in periods of economic downturn, demand for transport is reduced. Given the fact that almost 90% of global trade is conducted through maritime transport, one can easily perceive the utmost importance of shipping for global trade and economy. The recent financial crisis that erupted in 2008, which "infected" the real economy as well, exemplified in the most emphatic fashion the causal relationship that exists between the shipping industry and course of global economy. Between 2008 and 2009 international trade experienced the most dramatic decrease of the last 70 years in terms of both volumes and values. The shipping industry could not be left unaffected as this economic deterioration was reflected in ocean freight rates, ship values, available ship financing and other related sectors. One could attribute this downturn in the shipping business to the external shock of the 2008 financial crisis that took place, while others would argue that this development was simply a correction of a booming shipping market that went on for more than 6 years. Central concern of this thesis is to explore the effect that the recent financial crisis had on the shipping industry as an external shock in the context of shipping business cycles theory.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»