dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Καρύδη, Θεοδώρα | |
dc.date.accessioned | 2012-05-10T12:40:02Z | |
dc.date.available | 2012-05-10T12:40:02Z | |
dc.date.issued | 2012-05-10T12:40:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4731 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την ατυχηματική ρύπανση και τους λιμένες καταφυγής. Αρχικά, γίνεται μία σύντομη αναφορά στη θαλάσσια ρύπανση Ακολουθεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα πλοία διπλού τοιχώματος, το σύστημα επιθεώρησης των πλοίων, ως μέτρο καταπολέμησης της ατυχηματικής ρύπανσης, καθώς και το σύστημα πληροφόρησης για τη θαλάσσια κυκλοφορία. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύονται διεξοδικά οι λιμένες καταφυγής, το δικαίωμα εισόδου ενός πλοίου που βρίσκεται σε κίνδυνο, τα κριτήρια για την επιλογή ενός λιμένα, διεθνείς συνθήκες, η οικονομική ζημιά που προκαλείται στους λιμένες καθώς και το πλαίσιο αποζημίωσής τους. Στη συνέχεια αναφέρονται τα σημαντικότερα ατυχήματα δεξαμενόπλοιων και πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε ο ανθρώπινος παράγοντας στα περισσότερα από αυτά. Στο τέλος, αναλύεται το θεσμικό πλαίσιο που αφορά τους λιμένες καταφυγής στην Ελλάδα, την Ε.Ε. και την παγκόσμια κοινότητα. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | |
dc.subject | Λιμάνια -- Οικονομικές απόψεις | |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | |
dc.subject | Ναυτικά ατυχήματα | |
dc.subject | Περιβάλλον -- Προστασία | |
dc.title | Ατυχηματική ρύπανση: "λιμένες καταφυγής" το θεσμικό πλαίσιο διεθνές και κοινοτικό και η εφαρμογή του στην Ελλάδα και διεθνώς | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4731 | |
dc.identifier.call | 363.123 ΚΑΡ | |
dc.description.abstractEN | The following thesis deals with accidental pollution, ports of refuge and the legal framework in the E.U and Greece. At first is given a short description of accidental pollution, the legislation on double-hulls and whether they are answer to pollution or just a partial solution. The second and third chapter describes port state control and the Vessel Traffic Monitoring System. The main issue is the relationship between the maritime, coastal and port authorities of a state and a ship in distress, which is seeking a port of refuge. The IMO legal Committee gives guidance on finding instruments for liability and compensation issues for damage resulting from a decision to grant or deny a ship a port of refuge. The thesis also describes a new compensation regime for ports of refuge, the IMO Guidelines in international level and the most terrible tanker accidents as Case studies. In the end we give all the concluding remarks and what we can do in order not to have another Prestige in the future. | |