Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΜαυράκης, Χάρης
dc.date.accessioned2012-04-04T06:11:33Z
dc.date.available2012-04-04T06:11:33Z
dc.date.issued2012-04-04T06:11:33Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4664
dc.description.abstractO ανθρώπινος παράγοντας εδώ και καιρό θεωρείται σημαντικός για τη θαλάσσια ασφάλεια, και συνεπώς το ανθρώπινο λάθος παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία των ατυχημάτων. Έρευνες έχουν αποκαλύψει ότι ο ανθρώπινος παράγοντας συμβάλλει στην συντριπτική πλειοψηφία των θαλάσσιων ατυχημάτων. Αυτό μπορεί να ληφθεί με δύο έννοιες. Περισσότεροι άνθρωποι, περισσότερα ατυχήματα ή περισσότερα άτομα με καλύτερη αρμοδιότητα, λιγότερα ατυχήματα. Η προσπάθεια της βιομηχανίας να μειώσει τα ατυχήματα επικεντρώνεται στη μελέτη του ανθρώπινου παράγοντα και τη μεταβλητότητα της, ώστε να προσδιοριστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανθρώπινη απόδοση στα πλοία και να οδηγήσουν σε σφάλματα. Τα θαλάσσια ατυχήματα χωρίζονται σε εκείνα που προκαλούνται άμεσα από τα μέλη του πληρώματος, όπως η κούραση, το άγχος, και τα προβλήματα επικοινωνίας ή έμμεσα, όπως είναι οι πολιτικές των ναυτιλιακών εταιρειών να μειώσουν το κόστος των πληρωμάτων, η μείωση που κάνουν σε εξειδικευμένους υπαλλήλους και η ανάπτυξη της τεχνολογίας. Όσον αφορά τις πιθανές αιτίες του ανθρώπινου λάθους, η κόπωση του πληρώματος παρατηρήθηκε ότι είναι σημαντικό και ταυτόχρονα επικίνδυνο στοιχείο που μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την ασφάλεια στη θάλασσα. Ο κίνδυνος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ναυτιλίας και δεν μπορεί ποτέ να εξαλειφθεί εντελώς. Ωστόσο, δίνοντας έμφαση στους ανθρώπους, τους φορείς αλλά και τους διαχειριστές των πλοίων, την ενίσχυση της εκπαίδευσής τους και η εξασφάλιση ότι διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα, είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να βελτιωθεί η ασφάλεια και να μειωθεί ο κίνδυνος αυτός. Ο ανθρώπινος παράγοντας εξακολουθεί να αποτελεί βασική συνιστώσα με όλα τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες της, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν η να εμποδίσουν μια καταστροφή. Όπως αναφέρει ο κ. W.A. O'Neil, πρώην Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ: "Το καθήκον μας είναι να επιλύσουμε τα θέματα, να βασιστούμε και να επενδύσουμε στα ισχυρά σημεία και να διορθώσουμε τις αδυναμίες του ανθρώπινου παράγοντα».
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυτιλιακή πολιτική
dc.subjectΝαυτικά ατυχήματα
dc.subjectΝαυσιπλοΐα -- Ασφάλεια
dc.subjectΑνθρώπινος παράγοντας
dc.titleΗ σημασία του ανθρώπινου λάθους στη ναυτιλιακή βιομηχανία
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4664
dc.identifier.call363.123 ΜΑΥ
dc.description.abstractENThe human element has long been recognized as important to marine safety therefore human error plays an important role in the genesis of accidents. Investigations have revealed that the human factor contributes to the vast majority of marine casualties. This can be taken both ways. More people, more accidents or more people with better competence, less accidents. The effort of the industry to decrease accidents at sea is concentrated on the study of the human element and its variability so as to identify the factors that undermine human performance onboard ships and lead to errors. Accidents at sea can be separated into those caused directly by the crew members such as fatigue, stress, and communication problems or indirectly such as shipping companies' policies to reduce manning costs, shortage of qualified officers and developing technology. According to the possible causes of human error, fatigue was found to be an important and at the same time risky factor which can severely affect sea safety. Risk is an inherent part of the maritime industry and can never be completely eliminated. However, placing emphasis on people, both operators and managers of ships, enhancing their training and ensuring that they are properly qualified, is the most effective way to enhance safety and reduce this risk. Human element remains a basic component with all its strengths and weaknesses which can both cause a disaster or prevent it. As Mr W.A. O'neil, ex-Secretary-General of IMO states: "Our task is to sort out the issues, build on the strengths and correct the weaknesses of human element".


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»