Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΣχοινάς, Στυλιανός
dc.date.accessioned2012-03-26T07:10:23Z
dc.date.available2012-03-26T07:10:23Z
dc.date.issued2012-03-26T07:10:23Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4628
dc.description.abstractΗ ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος ήταν ανέκαθεν ζητήματα που απασχολούσαν τη ναυτιλιακή κοινότητα. Το θέμα της ασφάλειας στη θάλασσα – ιδιαίτερα μετά από σοβαρά ατυχήματα - απασχόλησε ιδιαίτερα τους ναυτιλιακούς οργανισμούς και τις κυβερνήσεις των κρατών, οι οποίοι θεώρησαν απαραίτητο να θεσπίσουν ένα πρότυπο σύστημα ασφαλούς διαχείρισης για τη ναυτιλία, το οποίο θα προασπίζει την ασφάλεια στη θάλασσα μέσα από διαδικασίες ασφαλών πρακτικών αλλά και αποτελεσματικότερης διαχείρισης από τη μεριά των εταιρειών. Δυστυχώς οι μέχρι τώρα προσπάθειες επικεντρώνονταν στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και σε επενδύσεις σε σύγχρονα πλοία, κάτι που όμως δεν ήταν αρκετό για να μειώσει δραστικά τα ατυχήματα τα οποία στην πλειοψηφία τους οφείλονταν σε ανθρώπινα λάθη και όχι σε αστοχίες του εξοπλισμού των πλοίων. Με γνώμονα τα παραπάνω, δημιουργήθηκε ο κώδικας ISM ο οποίος από το 1994 υπάρχει στη διεθνή σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS), ο οποίος από το 2002 είναι υποχρεωτικός για όλα τα πλοία και εισάγει για τις ναυτιλιακές εταιρείες τα θεμέλια για μία πιο ποιοτική και ασφαλή διαχείριση των πλοίων με σκοπό την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλασσίου περιβάλλοντος. Ο κώδικας ISM σαν κάτι καινούριο για τη ναυτιλία, επέφερε μία σειρά από αλλαγές στην καθημερινότητα και τον τρόπο εργασίας και κουλτούρας των εργαζομένων στις ναυτιλιακές εταιρείες και τα πλοία. Δημιουργήθηκε έτσι μία σειρά από πλεονεκτήματα ως προς την ασφάλεια και την πρόληψη ρύπανσης που ήταν και το ζητούμενο, συνοδευόμενα όμως από κάποιο κόστος για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Η εργασία αυτή μέσω εμπειρικής και θεωρητικής έρευνας προσδιορίζει και αναλύει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή του κώδικα. Με τη χρήση ερωτηματολογίου το οποίο εστάλη σε ένα μεγάλο αριθμό Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών καταγράφονται απόψεις στελεχών με καθημερινή ενασχόληση με τον κώδικα και εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα ως προς την συμβολή και την αποτελεσματικότητά του για τη ναυτιλία.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΈλεγχος ποιότητας
dc.subjectΝαυτιλία -- Οικονομία -- Ελλάδα
dc.subjectΠλοία
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότητας
dc.titleΔιοίκηση ολικής ποιότητας: ISM Code: τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που επέφερε η εφαρμογή του και η αποτελεσματικότητα του στη ναυτιλία
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4628
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call658.5'62 ΣΧΟ
dc.description.abstractENSafety of life at sea and the protection of sea environment have always been a concern for the maritime community. Especially after a number of serious accidents that occurred in the past, safety of life at sea has specifically concerned maritime organizations and governments, who have deemed necessary to prescribe a safety management system for shipping, in order to protect life at sea, by following safety practices and effective management rules implemented by all shipping companies. Unfortunately until now, all efforts had to do with the improvement of technology and new investments in modern ships, but this was not enough to effectively reduce accidents at sea, which were mainly caused by human errors, and not because of failure in the ships’ equipment. The ISM CODE was developed in consideration of these facts, and in 1994 it was included in the international convention for the safety of life at sea (SOLAS) and since 2002 it is compulsory for all types of ships. The ISM code introduces the basic rules for safety management of ships and safe practices of work for seamen, in order to protect human life and the sea environment. The ISM code, being new to the maritime business, brought about a series of changes in the routine of the method of work and mentality of the shipping companies and the vessel employees. In this way, many advantages for the safety of life and the prevention of pollution were achieved, which was also the objective, although accompanied by an increased cost for the shipping companies. Through an empirical and theoretical research, the present study defines and analyses the advantages and disadvantages which derive from the use of the code. The opinion of shipping company officials who deal with the code daily are noted down and important conclusions with regard to the contribution and effectiveness of the code to the shipping companies are extracted by the use of a questionnaire which was sent to the shipping companies.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»