dc.contributor.author | Μούτουπας, Βασίλειος | |
dc.date.accessioned | 2012-03-19T09:21:10Z | |
dc.date.available | 2012-03-19T09:21:10Z | |
dc.date.issued | 2012-03-19T09:21:10Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4614 | |
dc.description.abstract | Με την παρούσα εργασία επιχειρείται μια ενδελεχή έρευνα για την εφαρμογή των Key Performance Indicators στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία χρησιμοποιώντας ως βάση το μοντέλο της Balanced Scorecard όπως αυτό καθιερώθηκε από τους Kaplan και Norton. Το μοντέλο εμπλουτίζει τα καθιερωμένα συστήματα διοίκησης, τα οποία βασίζονταν στον παρελθόν σε μεγάλο βαθμό σε λογιστικής φύσεως πληροφόρηση, με ενδελεχή παρακολούθηση επιπρόσθετων στοιχείων από τη διοίκηση της επιχείρησης. Τα επιπρόσθετα στοιχεία, με μια λογική αίτιου-αιτιατού, αφορούν τον Πελάτη (που παρέχει τα έσοδα-πηγή λογιστικής πληροφόρησης), τις Εσωτερικές Διεργασίες (που σκοπεύουν να ικανοποιήσουν τον Πελάτη), την Εκπαίδευση-Ανάπτυξη (που αποσκοπεί να βελτιώσει της Εσωτερικές Διεργασίες). Τέλος παρακολουθούνται στοιχεία που αφορούν το Περιβάλλον/Κοινωνία (πως επηρεάζεται από τις Εσωτερικές Διεργασίες) και ο Εργαζόμενος (πως επηρεάζεται από την Εκπαίδευση-Ανάπτυξη).Με βάση το ανωτέρω θεωρητικό υπόβαθρο η έρευνα μελετά τυχόν εφαρμογή του από τα ναυπηγεία, συγκεκριμένου δείγματος-παγκόσμιας κλίμακας, καθώς και την εξαγωγή KPIs βασιζόμενα σε αυτό. Ο όγκος και η ποιότητα των συλλεχθέντων δεδομένων κινήθηκαν αντιστρόφως ανάλογα (με το πρώτο να κινείται σε χαμηλά επίπεδα) κάτι που απέδειξε ότι το θέμα της έρευνας άγγιξε στρατηγικής φύσεως δεδομένα για το κάθε ναυπηγείο. Για το λόγο αυτό επιχειρήθηκε πολύπλευρη προσέγγιση που παρείχε ποιοτικότερη ενημέρωση στα όρια του εξεταζόμενου θέματος καλύπτοντας ασυμβατότητες τύπου ερμηνείας ορισμών, ανάλυσης συστημάτων, μοντελοποίησης, πιστοποίησης κλπ. Τέλος παρατίθενται προτάσεις που ανέκυψαν από την ίδια την έρευνα και οι οποίες κατά τη γνώμη του γράφοντος θα μπορούσαν να μετεξελίξουν το εξεταζόμενο μοντέλο και να ωθήσουν την παραγωγικότητα του ναυπηγικού κλάδου. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυπηγεία -- Διοίκηση και οργάνωση | |
dc.subject | Ναυπηγική βιομηχανία | |
dc.subject | Στρατηγικός σχεδιασμός | |
dc.subject | Οργανωσιακή αποτελεσματικότητα -- Μέτρηση | |
dc.title | Key performance indicators (KPIS) στη ναυπηγική βιομηχανία | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4614 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 623.85 ΜΟΥ | |
dc.description.abstractEN | The present thesis tries a thorough research of the use of Key Performance Indicators by the global shipbuilding industry based on the model of the Balanced Scorecard as this was introduced by Kaplan and Norton. The model enriches the established management systems, which were overweighed by information of financial and accounting nature, with a more consistent monitoring of additional subjects for the administration team. These additional subjects, based on the rational of cause and effect, concern the Customer (who provides revenues –source of accounting issues), the Internal Procedures (which aim to satisfy the Customer), Learning and Growth Procedures (which try to improve Internal Procedures). Finally effort is given to monitor issues about the Environment/Society (how they are affected from the company Internal Procedures) and the Employee (and how he/she is affected from Learning and Growth).Based on the above theoretical framework, the research studies possible application of it on shipyards (a well-specified and global sample of them) as well the possible extraction of KPIs based on that. The volume and the quality of the collected information moved contrariwise (with the first staying in low levels) which points that the subject touched data of strategic importance for every shipyard alone. For that reason a multilevel approach was performed that provided better information at the boundaries of the specific subject, covering incompatibilities like definition interpretation, system analysis, modeling, standardization etc. Finally some proposals are stated which were developed while the research went on and which on the writer’s opinion could evolve enormously the analyzed model as well as boost the productivity of the shipbuilding sector. | |