Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΘεοδωρόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2012-03-08T12:28:31Z
dc.date.available2012-03-08T12:28:31Z
dc.date.issued2012-03-08T12:28:31Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4588
dc.description.abstractΤο πεδίο έρευνας της παρούσας διατριβής, αφορά την αγορά παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων στον τομέα της ναυτιλίας. Ειδικότερα, ασχολείται με την αντισταθμιστική αποδοτικότητα των Συμβολαίων Μελλοντικής Εκπλήρωσης – ΣΜΕ σε ναύλους μεμονωμένων δρομολογίων, που διαπραγματεύονται σε οργανωμένα διεθνή χρηματιστήρια και συγκεκριμένα στο IMAREX του Όσλο. Εξετάζονται με διαφορετικά οικονομετρικά μοντέλα οι αντισταθμιστικές δυνατότητες των ΣΜΕ στα δρομολόγια της αγοράς χύδην υγρού φορτίου TD3 (Περσικός κόλπος – Ιαπωνία) και TD5 (Δυτική Αφρική – Ανατολική Ακτή ΗΠΑ), που αφορούν τη μεταφορά αργού πετρελαίου με πλοία τύπου VLCC. Ο λόγος επιλογής του αναφερόμενου μέρους της ναυτιλιακής αγοράς σχετίζεται κατά κύριο λόγο με τη διαθεσιμότητα των αναγκαίων στοιχείων αλλά και με τη σημασία που έχει στη παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά το υπό εξέταση κομμάτι της. Παράλληλα, εξετάζονται και οι οικονομετρικές ιδιότητες κάποιων ιδιαίτερων οικονομετρικών μοντέλων τα οποία δεν έχουν χρησιμοποιηθεί με τέτοιο τρόπο στην συγκεκριμένη αγορά έως σήμερα. Σε θεωρητικό επίπεδο, η συμβολή της παρούσας διατριβής έγκειται στην εξέταση της αντισταθμιστικής αποδοτικότητας των ενδοχρηματιστηριακών παραγώγων (freight futures) στη ναυτιλία, η οποία δεν έχει διερευνηθεί έως σήμερα από την ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Επιπλέον η εξέταση του παραπάνω θέματος με τα συγκεκριμένα οικονομετρικά μοντέλα που χρησιμοποιούνται, επίσης αποτελεί προσέγγιση που δεν έχει έως σήμερα παρουσιαστεί στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Επίσης, οι στατιστικές ιδιότητες των τιμών των παραγώγων της συγκεκριμένης αγοράς, απαραίτητες για τη περαιτέρω έρευνα στην παρούσα διατριβή, επίσης αποτελούν στοιχείο που δεν έχει παρουσιαστεί ξανά στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Σε πρακτικό επίπεδο, η ικανότητα των εξεταζόμενων παραγώγων να χρησιμοποιούνται ως επιτυχημένα εργαλεία αντιστάθμισης αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τους συμμετέχοντες της ναυτιλιακής αγοράς. Ακόμη ο τρόπος που μπορεί να επιτευχθεί η καλύτερη αντιστάθμιση και η καλύτερη μέθοδος υπολογισμού μιάς τέτοιας συνθήκης (συντελεστής αντιστάθμισης) αποτελούν πεδία ενδιαφέροντος των συμμετεχόντων και χρηστών της εν λόγω αγοράς. Ο εμπειρικός βαθμός αποτελεσματικότητας των εν λόγω παραγώγων ως εργαλείων αντιστάθμισης σε μια αγορά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εξέλιξη των συμβολαίων αυτών και ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τους συμμετέχοντες στη ναυτιλιακή αγορά.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυτιλία -- Οικονομετρικές μέθοδοι
dc.subjectΝαύλωση και ναύλος
dc.subjectΝαυλοσύμφωνα
dc.subjectΝαυτιλιακή οικονομική
dc.subjectΔιαχείριση κινδύνου -- Οικονομετρικά μοντέλα
dc.subjectΠαράγωγα (Χρηματοοικονομική)
dc.titleΔιερεύνηση αντισταθμιστικής αποτελεσματικότητας συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης ναύλων σε μεμονωμένα δρομολόγια στην αγορά δεξαμενοπλοίων
dc.typeDoctoral Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4588
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call387.51 ΘΕΟ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»