dc.contributor.author | Λουλέ, Αλεξάνδρα | |
dc.date.accessioned | 2011-11-03T12:27:30Z | |
dc.date.available | 2011-11-03T12:27:30Z | |
dc.date.issued | 2011-11-03T12:27:30Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4339 | |
dc.description.abstract | Μια από τις βασικές ανησυχίες στο χώρο της Ναυτιλίας ήταν πάντοτε η ασφάλεια των πλοίων στη θάλασσα. Η αξιολόγηση του κινδύνου είναι η έναρξη της διαδικασίας διαχείρισης κινδύνων και επιτρέπει στους εργοδότες να κατανοήσουν τα μέτρα που πρέπει να λάβουν για να βελτιώσουν την υγιεινή και την ασφάλεια στους εργασιακούς χώρους, καθώς επίσης και την παραγωγικότητα. Εάν οι κίνδυνοι η αυτοί που βρίσκονται σε κίνδυνο δεν αξιολογούνται, τότε δε μπορεί να αρχίσει η κατάλληλη διαδικασία διαχείρισης των κινδύνων και τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα είναι απίθανο να τεθούν σε ισχύ. Η οδηγία πλαισίου της Ε.Ε. (89/391EEC) τονίζει την ανάγκη να «προσαρμοστεί η εργασία μεμονωμένα» (άρθρο 6.2.), την υποχρέωση του εργοδότη να «κατέχει την αξιολόγηση των κινδύνων για την ασφάλεια και την υγιεινή στην εργασία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των εργαζομένων που εκτίθενται σε ιδιαίτερους κινδύνους» (άρθρο 9.1.) και ότι «οι ευαίσθητες ομάδες κινδύνων πρέπει να προστατευθούν από τους κινδύνους στους οποίου εκτίθενται» (άρθρο 15). Η ανάγκη να πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση του κινδύνου αναφέρεται επίσης και σε άλλα έγγραφα της Ε.Ε., όπως στις Οδηγίες σχετικά με την αξιολόγηση του κινδύνου στη δουλειά, στην στρατηγική της Ε.Ε. με τίτλο Βελτίωση της ποιότητας και της παραγωγικότητας στην εργασία. Τα κλειδιά για την επιτυχία των ενεργειών πρόληψης κινδύνου περιλαμβάνουν: επαρκή αξιολόγηση του κινδύνου, χρήση/ανάπτυξη των εργαλείων αξιολόγησης του κινδύνου που επιτρέπουν την προσαρμογή της εργασίας στον εργαζόμενο, συμμετοχή εργαζομένων και διάλογος, κατάρτιση και πληροφορίες που προσαρμόζονται σε κάθε ομάδα, επιτυχής συνεργασία και ένας συνδυασμός διάφορών μέσων δράσης. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτικά ατυχήματα | |
dc.subject | Ναυσιπλοΐα -- Ασφάλεια | |
dc.subject | Ναυσιπλοΐα -- Μέτρα ασφαλείας | |
dc.title | Διαχείριση κινδύνου : Μείωση ατυχημάτων πάνω στο πλοίο | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4339 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 363.123 ΛΟΥ | |
dc.description.abstractEN | One of the basic concerns in the Shipping industry was always the safety in the sea. Risk assessment is the start of the risk management process. It enables employers to understand the action that they need to take to improve workplace health and safety, as well as productivity. If risks and those at risk or at increased risk are not assessed, a suitable risk management process cannot be started and appropriate preventive measures are unlikely to be put in place. Systematic risk assessment therefore improves workplace safety and health and business performance in general. The EU Framework Directive (89/391/EEC) emphasizes the need to ‘adapt the work to the individual’ (article 6.2), the obligation for the employer to ‘be in possession of an assessment of the risks to safety and health at work, including those facing groups of workers exposed to particular risks’ (article 9.1) and that ‘sensitive risks groups must be protected against the dangers which specifically affect them’ (article 15). The need to carry out inclusive risk assessment is also mentioned in other documents such as the EU Guidance on risk assessment at work, the EU strategy entitled Improving quality and productivity at work. The keys to the success of risk prevention actions include: adequate risk assessment, use/development of risk assessment tools allowing the adaptation of the work to the Worker, worker involvement and dialogue, training and information adapted to each target group, successful partnership and a combination of various means of action. | |