dc.contributor.author | Αδάμ, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2011-11-03T12:03:31Z | |
dc.date.available | 2011-11-03T12:03:31Z | |
dc.date.issued | 2011-11-03T12:03:31Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4334 | |
dc.description.abstract | Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας επιχειρείται μια συνολική προσέγγιση του θέματος των άγονων γραμμών του Αιγαίου. Πιο συγκεκριμένα, τα βήματα που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής: περιγράφεται καταρχήν το πώς ρυθμίζεται ο κλάδος της ναυτιλίας στην Ελλάδα, γίνεται μια μικρή ιστορική αναδρομή, αναφέρεται τι συμβαίνει τώρα και τι προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να συμβεί στο προσεχές μέλλον. Έπειτα, γίνεται περιγραφή της κατάστασης που τελικά επικρατεί στο Αιγαίο και δίνεται ο ορισμός και η διαδικασία καθορισμού των άγονων γραμμών, ενώ εξετάζεται το πώς ρυθμίζει τις επιχορηγήσεις στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων η Ε.Ε.. Αποσαφηνίζεται επίσης το αν συνάδει το Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο με τον εθνικό. Εξετάζεται το τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή το αν επιδοτούνται οι άγονες γραμμές στις άλλες χώρες και με ποιο τρόπο, ενώ επιπλέον αναλύεται το γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά σε σχέση με το ελληνικό πρότυπο. Τέλος, προτείνονται εναλλακτικές πολιτικές ώστε να βελτιωθούν σε όρους ποιότητας και αποδοτικότητας των υπηρεσιών οι θαλάσσιες μεταφορές σε νησιά «άγονων» γραμμών. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Ελλάδα | |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές -- Ελλάδα | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Οικονομικές απόψεις | |
dc.title | Καθεστώς Αιγαίου άγονων γραμμών : προβλήματα, αναδιάρθρωση, οικονομικές προοπτικές | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4334 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 387.5 ΑΔΑ | |
dc.description.abstractEN | In the frameworks of this study an attempt is made to present an overall approach of life line services of Aegean Sea. More specifically, the procedure adopted for the examination of the topic is the bellow: First of all, it is analyzed how the shipping sector in Greece is regulated, a small description of the historical background of Greek shipping regulations is made, as well as how it is regulated today and what further regulation is expected to be set by the European Union in the near future. The actual and present situation of the shipping services in the Aegean Sea is described next, as well as, the definition and the process of planning of life line services. It is also examined how the European Union regulates the subsidy in the sector of small distance shipping and it is clarified whether the European regulation is in accordance with the Greek regulation. Furthermore, it is analyzed how the life line services are controlled and regulated in other European countries, i.e. whether these lines are subsidized by their governments and by which means, and why this difference between the Greek practice and the practice of other European countries exists. Finally, alternative methods of serving these lines are proposed in order to upgrade the quality and the efficiency of maritime transportation services of islands. | |