Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΒασιλάκης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2011-10-21T08:47:23Z
dc.date.available2011-10-21T08:47:23Z
dc.date.issued2011-10-21T08:47:23Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4299
dc.description.abstractΗ Εργασία παρακολουθεί την εξέλιξη του ρόλου του λιμανιού σε συνδυασμό με τις μορφές του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και συγκεκριμένα, πώς οι εξελίξεις στη διεθνή οικονομία επηρεάζουν τα λιμάνια και πώς μέσα σε αυτό το διαμορφούμενο περιβάλλον το παραδοσιακό λιμάνι προσπαθεί να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό ενός πλαισίου αλυσίδας logistics, καθώς και τι μορφές παίρνει πλέον με κριτήριο το εκάστοτε ιδιοκτησιακό καθεστώς και το ρόλο που παίζουν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό. Ακολουθεί μια ανάλυση των επενδύσεων γενικά και πώς αυτές εφαρμόζονται στην περίπτωση των λιμανιών, όπως και το ποιες μορφές παίρνουν και ποια η προέλευσή τους. Ως προς το τελευταίο, προκύπτουν διάφοροι προβληματισμοί σχετικά με το κατά πόσο πρέπει ο χρηματοδότης τους να είναι το δημόσιο ή όχι. Έπειτα, αναφέρονται τα μοντέλα χρηματοδότησης που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια. Μια σημαντική έννοια, που πρέπει να αναλυθεί είναι και αυτή της ενδοχώρας, που δεν είναι όσο στενή όσο ήταν παλαιότερα. Παρακολουθείται η εξέλιξή της, για να διαπιστωθεί πώς αντιμετωπίζεται στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον των ημερών μας σε συσχετισμό με το λιμάνι και πώς οι δραστηριότητες του τελευταίου επιδρούν σε αυτήν. Για να γίνει κάτι τέτοιο, ορίζεται το port impact και ερευνώνται οι τρόποι και οι μέθοδοι υπολογισμού του. Στο τέλος μελετώνται διάφορες περιπτώσεις προσπάθειας εκτίμησης των επιπτώσεων της λιμενικής δραστηριότητας, με στόχο να δούμε τι είδους μεθοδολογίες ακολουθούνται, ποια τα δυνατά και ποια τα αδύνατά τους σημεία, αλλά και το κατά πόσο καταφέρνουν τελικά να ανταποκριθούν στο σκοπό τους, δηλαδή την –όσο το δυνατό- αποτελεσματική απεικόνιση της επίδρασης ενός λιμανιού σε μια δεδομένη ενδοχώρα.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΛιμάνια -- Διοίκηση και οργάνωση
dc.subjectΛιμάνια -- Οικονομικές απόψεις
dc.subjectPrivatization -- Europe
dc.subjectHarbors -- Management
dc.titleΟι επενδύσεις στα λιμάνια και οι επιπτώσεις τους στην ενδοχώρα : Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4299
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call387.1068 ΒΑΣ
dc.description.abstractENThis Thesis initially follows the evolution of the role of the port in conjunction with its ownership status. Namely, it can be seen how the twists and turns in the international economy have affected the ports and in what ways (in this globalised environment) the traditional port is trying to keep up with the competition within a logistics chain frame. Also, what sort of shape or form it takes, based on its given ownership status, as well as the role of the port actors. An analysis of investments in general follows, so that their application in ports can be seen, as well as their forms and origins. As far as the latter is concerned, scepticism arises in regards to why it is good that the public sector should finance them. Afterwards, the new finance models followed the last few years are analysed. A term that needs to be considered carefully is the hinterland, which hasn’t got the narrow sense it used to have a few years ago. Its evolution is followed before we see how it’s regarded in the nowadays globalised environment, in conjunction with the port, to end up to see how the activities of the latter can affect it. In order for the effects in question to be assessed, port impact has to be defined and, also, its assessment methods need to be researched. Finally, case studies of port impact evaluation attempts follow, in an effort to be seen what kind of methodologies have been used, estimate their strengths and their weaknesses and, what’s more, understand how well they manage to come up to their initial goal, that is the –in whatever degree possible- effective reflection of the impact a port can have on a given hinterland.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»