dc.contributor.author | Σταύρου, Σταύρος | |
dc.date.accessioned | 2010-05-10T05:38:55Z | |
dc.date.available | 2010-05-10T05:38:55Z | |
dc.date.issued | 2010-05-10T05:38:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/3479 | |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή ρίχνει φως στη χαώδη και πολύπλοκη σχέση και στάση που έχει ένα πλοίο απέναντι στους διάφορους τομείς της θαλάσσιας ρύπανσης, στις διεθνείς συμβάσεις και ότι άλλο αφορά το περιβάλλον. Στο εισαγωγικό μέρος γίνεται μια παρουσίαση του πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργεί η Ναυτιλία και κατ’ επέκταση το πλοίο. Το πρώτο μέρος είναι αυτό που θα βοηθήσει τον αναγνώστη να κατανοήσει πως δημιουργούνται οι νομοθεσίες, ποιο όργανο τις επιβάλλει κλπ. Παρουσιάζονται συνοπτικά οι πηγές δικαίου της θάλασσας, ο ΟΗΕ, ο ΙΜΟ και το πώς δημιουργεί ο ΙΜΟ τις Διεθνείς Ναυτιλιακές Συμβάσεις. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι κυριότερες Διεθνείς Συμβάσεις και Κώδικες που αφορούν το περιβάλλον όπως η MARPOL, CLC, OPA 90, κλπ. Όπως αναφέρεται και στον επίλογο της εργασίας, οι Διεθνείς Συμβάσεις στην ουσία καθορίζουν την όλη σχέση πλοίου και περιβάλλοντος. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η όλη σχέση και στάση ενός πλοίου απέναντι σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον. Γίνεται λεπτομερέστερη παρουσίαση διαφόρων λειτουργιών στο πλοίο, πως εκπαιδεύονται τα πληρώματα πάνω σε θέματα περιβάλλοντος, πως το πλοίο εφαρμόζει στη πράξη τις απαιτήσεις των κανονισμών και του ΙΜΟ κλπ. Η Εργασία κλείνει με το αισιόδοξο συμπέρασμα ότι σε γενικές γραμμές τα πλοία και η ναυτιλία σέβονται το περιβάλλον και ότι η ρύπανση που προέρχεται από τα πλοία είναι ασύγκριτα περιορισμένη σε σχέση με τη συνολική θαλάσσια ρύπανση που προέρχεται από όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | |
dc.subject | Διοίκηση ολικής ποιότητας | |
dc.title | Πλοίο και περιβάλλον | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/3479 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 363.73'1 ΣΤΑ | |
dc.description.abstractEN | The essay highlights the complicate and chaotic relation and stand of any merchant ship against the various types of marine pollution, international conventions and whatever has to do with the marine environment. The introduction chapters present the framework in which vessels and shipping industry are functioning. This part of the essay makes the reader familiar on how the legislations are created, which institutions enforce the legislation etc. Briefings on UN Organisation, IMO and how IMO adopts the International Marine Conventions are presented. Then, some of the main International Marine Conventions and Codes about Marine Pollution such as MARPOL, CLC, OPA 90, are examined. As it is concluded at the epilogue, International Conventions are the main factor that regulates and determines the overall stand of a ship against the environment. On the last and main part of the essay, the detailed stand of a ship against various environmental topics is analysed. Onboard operations, procedures, and practices such as crew training, garbage, ballasting – deballasting, recycling etc are presented. Finally, the essay ends up with the optimistic conclusion that shipping industry and ships have realised the stressing concern on marine pollution, that they are functioning under an adequate environmental legislation and that in general, the rules are followed. | |