Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΓραμματικόπουλος, Σπυρίδων Β.
dc.date.accessioned2008-07-01T06:14:20Z
dc.date.available2008-07-01T06:14:20Z
dc.date.issued2008-07-01T06:14:20Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/2516
dc.description.abstractΟι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν κάνει τα πάντα μέσα στην ιστορία. Έχουν παραβιάσει όλα σχεδόν τα εμπάργκο και έχουν πουλήσει τις υπηρεσίες τους σε όποιον δέχτηκε να τις αγοράσει. Έχουν αποδειχθεί ειδήμονες στις αλλαγές της αγοράς και έχουν επιζήσει εκεί που άλλοι έχουν καταστραφεί. Είναι από τους πρώτους στον κόσμο που χρησιμοποίησαν «σημαία ευκαιρίας» και δικαιώθηκαν γι’ αυτό. Έχουν διατηρήσει την οικογενειακή παράδοση και την έννοια της «τιμής». Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Ναυτιλία ακόμα και τώρα πολλές συμφωνίες γίνονται προφορικά, χωρίς συμβόλαιο και αν κάποιος αθετεί το λόγο του, η αγορά τον αποβάλλει. Πιο συγκεκριμένα όμως, σύμφωνα με την ναυτιλιακή οικονομολόγο Θανοπούλου Ε. υπάρχουν τέσσερις παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ανταγωνιστικότητας ενός στόλου και οι Έλληνες συνδύασαν και τους τέσσερις: εξειδίκευση και προσαρμοστικότητα στη διεθνή ζήτηση, το επίπεδο της τεχνολογίας και της αποδοτικότητας, το σταθερό κόστος και το μεταβλητό κόστος (εδώ, η εργασία). Χάρη στις διεθνείς διασυνδέσεις τους εξασφάλιζαν την σωστή πληροφόρηση στο σωστό χρόνο και με σωστή συντήρηση των πλοίων διατηρούσαν υψηλό το επίπεδο της αποδοτικότητας και επέτρεπαν στα πλοία να αξιοποιούν τη διαθέσιμη τεχνολογία τους. Έτσι το σταθερό κόστος διατηρήθηκε χαμηλό. Αλλά και το μεταβλητό διατηρούνταν σε χαμηλά επίπεδα, αρχικά λόγω της μεγάλης ζήτησης θέσεων εργασίας από Έλληνες ναυτικούς και έπειτα από τη χρησιμοποίηση ξένων σημαιών και ξένων πληρωμάτων. Η «σχέση στοργής» που διατηρεί ο Έλληνας εφοπλιστής με το «βαπόρι» του ίσως είναι και η σημαντικότερη αιτία που η Ελληνική ναυτιλία είναι τόσο ισχυρή για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΑκτοπλοΐα -- Ελλάδα
dc.titleΑνάλυση του υποκλάδου της ελληνικής ακτοπλοΐας
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/2516
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call387.5 ΓΡΑ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»