dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Λάζου, Στυλιανή | |
dc.date.accessioned | 2020-11-05T07:22:21Z | |
dc.date.available | 2020-11-05T07:22:21Z | |
dc.date.issued | 2020-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13012 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/435 | |
dc.description.abstract | Ο επιχειρηματικός κίνδυνος που πηγάζει από τη μεταβλητότητα των ναυλαγορών αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πηγές ρίσκου και αβεβαιότητας για τους πλοιοκτήτες. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται μία εκτενής ανάλυση των παραγόντων επίδρασης στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων και αναπτύσσεται μία μεθοδολογία για τη βραχυπρόθεσμη πρόβλεψη τάσης των ναύλων, με σκοπό τη μετρίαση του μελλοντικού ρίσκου. Η δημιουργία του προβλεπτικού μοντέλου προσεγγίζεται στατιστικά. Το μοντέλο συντίθεται με συνδυασμό ανάλυσης γραμμικών εξαρτήσεων και χρήσης του Διανυσματικού Αυτοπαλίνδρομου Υποδείγματος (VAR). Βασικός άξονας της μελέτης αποτελεί ο βέλτιστος χρόνος επίδρασης των επιμέρους σημαντικών παραμέτρων στη διαμόρφωση του επιπέδου των ναύλων. Το δημιουργημένο μοντέλο πρόβλεψης ανταποκρίνεται πλήρως στο στόχο του καθώς αιχμαλωτίζει με ακρίβεια την τάση της ναυλαγοράς σε ορίζοντα τεσσάρων μηνών. Τα αποτελέσματα της πρόβλεψης μπορούν να αξιοποιηθούν από τους ιθύνοντες της ναυτιλίας για την αποτελεσματικότερη διαχείριση του κινδύνου, την έγκαιρη διαμόρφωση πολιτικής και τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. | el |
dc.format.extent | 37 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ανάλυση και πρόβλεψη των τιμών ναύλων στην αγορά tanker. Πρόβλεψη της τάσης στην αγορά spot | el |
dc.title.alternative | Tanker freight rates market analysis and prediction. Short-term spot rates trend forecast | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The substantial business risk arising from the freight rates volatility is one of the most important sources of risk and uncertainty for shipowners. In the present study an extensive analysis of the influence factors at the tanker freight rates market is presented and a methodology for short-term spot rates trend forecast is developed, with the aim of mitigating future risk. The predictive model creation is approached statistically. The model is synthesized with a combination of correlation analysis and usage of Vector Autoregression Model (VAR). Main axis of the study is the optimal time that important parameters impact the freight rate level formation. The created forecast model fully meets its goal as it accurately captures the trend of the freight rates market over a four-month horizon. The forecast results can be capitalized by the shipping industry stakeholders for more effective risk management, timely hedging and strategic decision making. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Forecast | el |
dc.subject.keyword | VAR model | el |
dc.subject.keyword | Time-lag | el |
dc.subject.keyword | Market analysis | el |
dc.subject.keyword | Risk management | el |
dc.subject.keyword | Freight rates | el |
dc.subject.keyword | Maritime statistics | el |
dc.subject.keyword | Correlation analysis | el |
dc.date.defense | 2020-11-02 | |