Εμφάνιση απλής εγγραφής

Marketing και προώθηση Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων: η περίπτωση των «Γιατρών Χωρίς Σύνορα/MSF»

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.advisorPantelidis, Pantelis
dc.contributor.authorRidlovschi, Lilia
dc.contributor.authorΡιντλόβσκι, Λίλια
dc.date.accessioned2020-09-25T10:38:22Z
dc.date.available2020-09-25T10:38:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12924
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/347
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει την εφαρμογή και τη στρατηγική marketing του μη κερδοσκοπικού τομέα ως σημαντικού παράγοντα για τη βιωσιμότητα των ΜΚΟ, αναλύοντας την ανθρωπιστική οργάνωση «Médecins Sans Frontières (MSF) - Γιατροί χωρίς σύνορα», η οποία αποτελεί και μελέτη περίπτωσης της διπλωματικής εργασίας. Οι ΓΧΣ είναι ένας ανθρωπιστικός, ανεξάρτητος, ιατρικός οργανισμός. Σύμφωνα με τους MSF International, ο οργανισμός αυτός «παρέχει ιατρική βοήθεια σε άτομα που πλήττονται από συγκρούσεις, επιδημίες, καταστροφές ή αποκλεισμούς από την υγειονομική περίθαλψη. Οι ομάδες των ΓΧΣ αποτελούνται από δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες υγείας, υλικοτεχνικό και διοικητικό προσωπικό - οι περισσότεροι από αυτούς προσλήφθηκαν τοπικά. Οι δράσεις των ΓΧΣ καθοδηγούνται από την ιατρική ηθική και τις αρχές της αμεροληψίας, της ανεξαρτησίας και της ουδετερότητας »(Ιστοσελίδα: www.msf.org, προβλήθηκε στις 26 Ιουνίου 2020). Το άρθρο αποτελείται από 7 κεφάλαια. Το βιβλιογραφική ανασκόπηση περιλαμβάνεται στα κεφάλαια 1-4. Τα κεφάλαια 5 και 6 είναι αφιερωμένα στην ανάλυση δεδομένων. Το κεφάλαιο 7 περιλαμβάνει τα συμπεράσματα. Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τις στρατηγικές marketing και διαφήμισης. Αποτελείται από τους ορισμούς του marketing και της διαφήμισης, του “marketing mix”, των αρχών και των στόχων του marketing και του στρατηγικού σχεδιασμού. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά μη κυβερνητικές οργανώσεις. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται οι ορισμοί και η εξέλιξη των ΜΚΟ. Επιπλέον, απεικονίζονται χαρακτηριστικά, κατηγορίες και τρόποι χρηματοδότησης των ΜΚΟ. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά το marketing και την προώθηση των ΜΚΟ. Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία στρατηγικών marketing για τον μη κερδοσκοπικό τομέα, το κοινωνικό marketing τον 21ο αιώνα και τους τρόπους εφαρμογής του, τους στόχους του ΜΚΟ marketing κ.λπ. Το τέταρτο κεφάλαιο είναι στην ουσία η ανάλυση μελέτης περίπτωσης - Γιατροί Χωρίς Σύνορα (ΓΧΣ). Αυτό το κεφάλαιο είναι το πιο θεμελιώδες που περιλαμβάνεται στη θεωρητική έρευνα, καθώς «προετοιμάζει το έδαφος» για την ανάλυση δεδομένων που ακολουθεί στα κεφάλαια πέντε και έξι, τα οποία θα είναι η έρευνα σχετικά με τους ΓΧΣ. Το κεφάλαιο 4 αποτελείται από την αποστολή, το όραμα, τους στόχους των ΓΧΣ, τη δομή του οργανισμού, την προβολή του κοινού, τους τρόπους προώθησης και διαφήμισης. Τέλος, περιλαμβάνει τους πόρους χρηματοδότησής του και τον τρόπο χρήσης αυτών των πόρων. Το κεφάλαιο 5 παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία που αποτελούν τη μεθοδολογία αυτής της διπλωματικής εργασίας που διεξήχθη για τη μη κυβερνητική οργάνωση «ΓΧΣ». Το κεφάλαιο έξι παρουσιάζει τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας. Τέλος, αυτό το άρθρο τελειώνει με το κεφάλαιο επτά, όπου παρατίθενται τα γενικά συμπεράσματα, μετά από ενδελεχή ανάλυση τόσο των θεωρητικών όσο και των εμπειρικών πτυχών του θέματος. Η παρούσα μελέτη θα αποδείξει τη σημασία μιας ΜΚΟ να μεταφέρει ένα σωστό και μοναδικό μήνυμα στην κοινωνία, διασφαλίζοντας έτσι τη βιωσιμότητά της, ανακουφίζοντας τον πόνο των ανθρώπων και διασφαλίζοντας μια καλύτερη ζωή για τα άτομα που έχουν το ανάγκη.el
dc.format.extent89el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleMarketing και προώθηση Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων: η περίπτωση των «Γιατρών Χωρίς Σύνορα/MSF»el
dc.title.alternativeMarketing and promotion of NGOs: the case of Médecins Sans Frontières (MSF)el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis research paper presents the marketing implementation and strategy of the nonprofit sector as an important factor for the sustainability of Non-Governmental Organizations (NGOs)’ by analyzing the humanitarian organization Médecins Sans Frontières (MSF), also known as Doctors without borders, who – form the basis of the thesis’ case study. MSF is a humanitarian, independent, medical organization. According to MSF International it “provides medical assistance to people affected by conflict, epidemics, disasters, or exclusion from healthcare. MSF teams are made up of tens of thousands of health professionals, logistic and administrative staff - most of them hired locally. MSF actions are guided by medical ethics and the principles of impartiality, independence and neutrality” (Webpage: www.msf.org, viewed 26 June 2020). The paper consists of 7 chapters. The theoretical background is included in chapters 1-4. Chapters 5 and 6 are dedicated to data analysis. Chapter 7 presents the conclusion. The first chapter includes the marketing and advertising strategies and it consists of the definitions of marketing and advertising, the marketing mix, principles and objectives of marketing, and the strategic planning. The second chapter concerns the NGOs. In particular, definitions and evolution of NGOs are included. Moreover, characteristics, categories and funding patterns of NGOs are depicted. The third chapter is about marketing and promotion of NGOs. This chapter includes the creation of marketing strategies for the nonprofit sector, the social marketing in the 21st century and its ways of applying, goals of NGO marketing etc. The fourth chapter is presents the case study analysis - Médecins Sans Frontières (MSF) – Doctors Without Borders. This chapter is the most fundamental included in the theoretical research, as it “prepares the ground” for the data analysis following in chapters five and six, which will be the research about MSF. Chapter four consists of mission, vision, objectives of MSF, its’ structure, public visibility, ways of promotion and advertising. Last, it includes its’ funding resources and how these resources are used. Chapter five presents the key elements that make up the methodology of this thesis conducted for the NGO “MSF”. Chapter six presents the results of this research. Finally, this paper ends with chapter seven, where the general conclusions are listed, after a thorough analysis of both theoretical and empirical aspects of the subject. This study will outline the importance for an NGO of conveying a correct and unique message to the society, securing in this way its’ sustainability, alleviating the pain and ensuring a better life for people in need.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordMarketingel
dc.subject.keywordMarketing mixel
dc.subject.keywordMarketing strategyel
dc.subject.keywordNGOel
dc.subject.keywordDoctors Without Bordersel
dc.date.defense2020-09-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»