Εμφάνιση απλής εγγραφής

Τεχνικές συσταδοποίησης με εφαρμογή στον χωρισμό πελατών σε ομάδες

dc.contributor.advisorΚούτρας, Μάρκος
dc.contributor.authorΜπίρμπας, Γεώργιος
dc.date.accessioned2020-09-02T06:36:11Z
dc.date.available2020-09-02T06:36:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12874
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/297
dc.description.abstractΣκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι να εφαρμοστούν και να αξιολογηθούν τεχνικές συσταδοποίησης σε ένα πραγματικό σύνολο δεδομένων συναλλαγών ενός ομίλου σούπερ μάρκετ με σκοπό την ομαδοποίηση πελατών. Η αξιολόγηση θα γίνει με βάση τα αποτελέσματα των τεχνικών που θα εφαρμοστούν αλλά και μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης των συγκεκριμένων τεχνικών. Ως σημείο αναφοράς θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος k-means ενώ θα εφαρμοστούν και οι τεχνικές ιεραρχικής ομαδοποίησης, ο DBSCAN και ο fuzzy C-means και στη συνέχεια θα γίνει σύγκριση των αποτελεσμάτων τους με αυτά της k-means. Θα αναφερθούν και θα προταθούν λύσεις για τυχόν προβλήματα ή αστοχίες κάθε μίας από τις παραπάνω μεθόδους, όπως για παράδειγμα ευαισθησίες που δεν υπάρχουν σε άλλες μεθόδους, και θα επισημανθούν τα δυνατά σημεία τους, όπως για παράδειγμα η καλή εφαρμογή σε πολυδιάστατα δεδομένα. Ο απώτερος σκοπός της διαδικασίας της ομαδοποίησης, δηλαδή του χωρισμού των πελατών σε ομάδες με βάση διαθέσιμα δεδομένα που αφορούν τις αγοραστικές τους συνήθειες είναι η αξιοποίηση αυτών των ομάδων για την εφαρμογή διαφορετικών και πιο κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ σε κάθε ομάδα ξεχωριστά. Στόχος είναι να διερευνηθεί ποια μέθοδος ομαδοποίησης αποδίδει καλύτερα για τα συγκεκριμένα δεδομένα αλλά και να εξεταστεί η δυνατότητα χρήσης των αποτελεσμάτων της διπλωματικής για περεταίρω έρευνα των τεχνικών μάρκετινγκ μου μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε μία από τις παραγόμενες ομάδες.el
dc.format.extent52el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΤεχνικές συσταδοποίησης με εφαρμογή στον χωρισμό πελατών σε ομάδεςel
dc.title.alternativeClustering algorithms with application in customer segmentationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής. Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμηςel
dc.contributor.masterΕφαρμοσμένη Στατιστικήel
dc.subject.keywordΣυσταδοποίησηel
dc.subject.keywordΠελάτεςel
dc.date.defense2020-07-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»