Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠελαγίδης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΣκλαβενίτης, Ευστάθιος
dc.date.accessioned2020-06-16T09:28:16Z
dc.date.available2020-06-16T09:28:16Z
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12758
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/181
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη διπλωματική μας παρουσιάζει, ποιες είναι οι κύριες επιπτώσεις της Χρηματοοικονομικής Κρίσης του 2008 στην ναυλαγορά χύδην ξηρών φορτίων αναλύοντας την διακύμανση των ναύλων την περίοδο από το 2003 έως το 2019. Βασιζόμενοι στην θεωρητική προσέγγιση των ναυτιλιακών κύκλων, εξετάζουμε τις συνέπειες ενός εξωτερικού σοκ για την ναυτιλία χύδην ξηρών φορτίων, δεδομένου ότι μια παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση επηρεάζει άμεσα το εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ναυτιλία χύδην ξηρών φορτίων ήταν ένας ευάλωτος τομέας λαμβάνοντας υπόψιν τις τεράστιες διακυμάνσεις στην αγορά και στον δείκτη BDI, οι οποίες πήγαζαν από τα υψηλά επίπεδα των ναύλων ανά τόνου φορτίου και των ναύλων χρονοναύλωσεων που καταγράφηκαν από το 2003 έως το 2008. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει ένας αυξημένος αριθμός παραγγελιών, για ακόμα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία καθώς οι πλοιοκτήτες διψούσαν για επενδύσεις με την προοπτική τεράστιων κερδών; εκμεταλλευόμενοι ως εκ τούτου τις οικονομίες κλίμακας και την ευημερούσα ναυλαγορά χύδην ξηρών φορτίων. Όμως, τα πράγματα κύλησαν διαφορετικά υπό την επιρροή της Μεγάλης Ύφεσης, η οποία προκάλεσε τεράστιο χάσμα μεταξύ της ζήτησης και της προσφοράς για μεταφορικές υπηρεσίες. Η συνεχής υπερπροσφορά πλοίων οδήγησε την αγορά των ναύλων χύδην ξηρών φορτίων από την κορυφή στην καταβύθιση και από τότε, οι υψηλές τιμές του 2007-2008 δεν πλησίασαν καν τα ίδια επίπεδα, παρά τον αυξημένο αριθμό διαλύσεων. Αν και επιτεύχθηκε κάποια βελτίωση μετά τα πρώτα χρόνια της κρίσης, όταν ο δείκτης BDI έπεσε στο χαμηλότερο ιστορικά επίπεδο το 2016, αποδείχτηκε ότι η ανάκαμψη θα χρειαστεί τελικά περισσότερο από το αναμενόμενο. Εν κατακλείδι, πέρα από την κύρια ανάλυση, αυτή η μελέτη αποσκοπεί να δώσει έμφαση στα απρόβλεπτα χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής βιομηχανίας και στην μεταβλητότητα της αγοράς των ναύλων. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η πρόβλεψη της ναυλαγοράς και των ναυτιλιακών κύκλων είναι πολύπλοκα θέματα, αφού υπάρχουν πάντα παράγοντες όπως εξωτερικά σοκ, επιβράδυνση του εμπορίου, ατυχήματα, τύχη ή ακόμα και πανδημίες όπως αυτή του Covid-19 σήμερα που μπορούν να ανατρέψουν τα πάντα.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΝαυτιλιακοί κύκλοι: η επίδραση της χρηματοοικονομικής κρίσης στην αγορά χύδην ξηρών φορτίωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe present thesis deals with the effects of the Financial Crisis of 2008 on dry bulk freight market by analyzing how rates fluctuated during the period from 2003 to 2019. Based on the theoretical approach of shipping cycles, we examine the consequences of an external shock for dry bulk sector, given the fact that a global economic downturn affects directly sea-borne trade in international level. Dry bulk shipping was a vulnerable segment considering the huge fluctuations in the market and BDI, which stemmed from the high freight and time char-ter rates recorded from 2003 to 2008. As a result there was an increasing number of new or-ders for even bigger vessels, as ship-owners craved for investments in the perspective of huge gains; therefore taking advantage of economies of scale and the prosperous dry bulk freight market. However, things turned out differently in the light of the Great Recession, which caused a huge gap between demand and supply of maritime transport services. This constant oversupply of vessels led the dry bulk shipping market from peak to trough and since then, the high rates of 2007-2008 never even approached the same levels, despite the increased scrap-ping activity. Although some improvement was achieved in the early years after the crisis, with the BDI falling to its lowest level in history in 2016, it was proved that recovery will take longer than expected. Finally, apart from the main analysis, this study aims to emphasize the unpredictable characteristics of the shipping industry and the volatility of the dry bulk freight market. The results indicate that the forecasting of the dry bulk freight market and the prediction of ship-ping cycles seem to be complicated issues, since there are always factors such as external economic shocks, world trade decline, accidents, luck or even a pandemic like Covid-19 today that could reverse everything.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordBDIel
dc.subject.keywordΟικονομική κρίσηel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακοί κύκλοιel
dc.subject.keywordΑγορά χύδην ξηρών φορτίωνel
dc.subject.keywordΕξωτερικό σοκel
dc.date.defense2020-05-25


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»