dc.contributor.advisor | Μενδρινού, Μαρία | |
dc.contributor.author | Βούδρη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2020-05-25T07:46:55Z | |
dc.date.available | 2020-05-25T07:46:55Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12719 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/142 | |
dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά την ανάπτυξη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ειδικότερα των μεταπτυχιακών σπουδών. Η εργασία αν και αναφέρεται σε θέματα του προπτυχιακού επιπέδου επικεντρώνεται στο Μεταπτυχιακό επίπεδο εξετάζοντας το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στην Ελλάδα. Η ανάλυση περιλαμβάνει και τις νομοθετικές διατάξεις σχετικά με τα Διδακτορικά Προγράμματα στην Ελλάδα. Το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και μεταρρύθμιση των δεδομένων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα όπως και σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ συνδέεται τις τελευταίες δεκαετίες και με τις δράσεις της ΕΕ, όπως η «Ευρώπη 2000», η «Στρατηγική της Λισσαβόνας» και πιο πρόσφατα το Πρόγραμμα «Ευρώπη 2020»,που στοχεύουν στην προαγωγή της οικονομίας της γνώσης στην ΕΕ, με ανάπτυξη της έρευνας, της απασχόλησης, της τεχνολογίας, της παραγωγικότητας, της πληροφορίας, των επενδύσεων κ.α. Η διακήρυξη της Bologna (1999) προώθησε τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης που εκτείνεται πέρα από τα όρια των κρατών μελών της ΕΕ και έχει επηρεάσει τις εξελίξεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στόχοι του ΕΧΑΕ ήταν η ισότητα, η ελευθερία, η αυτονομία των ιδρυμάτων, η δια βίου μάθηση, η κινητικότητα, η εξασφάλιση ποιότητας και διαφάνειας, η καθιέρωση ενός συστήματος μεταφοράς πιστωτικών μονάδων, η ισότητα και η αναγνώριση των τίτλων σπουδών, η συνεργασία των ανώτατων ιδρυμάτων, η κατοχύρωση του πρώτου, του δεύτερου και του τρίτου κύκλου σπουδών κ.α. μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εργασία εξετάζει πτυχές της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα όπως η οργάνωση, η ποιότητα, η χρηματοδότηση και το νομοθετικό πλαίσιο. Επίσης παρουσιάζει τα κύρια πρότυπα στην Ευρώπη, το Αγγλοσαξονικό και το Ηπειρωτικό, στο χώρο της Τριτοβάθμιας και ιδιαίτερα των Μεταπτυχιακών Σπουδών. | el |
dc.format.extent | 61 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα. Η πρόκληση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The subject of this work concerns the development of Higher Education in Greece and in particular postgraduate studies. The work, although referring to subjects at the undergraduate level, focuses on the Postgraduate level by examining the legislative framework for the establishment and operation of Postgraduate Programs in Greece. The analysis also includes the legislative provisions on Ph.D. Programs in Greece. Interest in developing and reforming higher education data in Greece as well as in other EU Member States has been linked in recent decades with EU actions such as "Europe 2000", the "Lisbon Strategy" and more recently program "Europe 2020", aimed at promoting the knowledge economy in the EU, by developing research, employment, technology, productivity, information, investment, etc. The Bologna Declaration (1999) promoted the creation of a European Higher Education Area that extends beyond the borders of the EU Member States and has influenced developments in Higher Education. The objectives of HELEX were equality, freedom, autonomy of institutions, lifelong learning, mobility, ensuring quality and transparency, establishment of a credit transfer system, equality and recognition of qualifications, cooperation of the highest establishments, the establishment of the first, second and third courses, etc. between the countries of the European Union. The thesis examines aspects of higher education in Greece such as organization, quality, funding, and the legislative framework. It also presents the main standards in Europe, the Anglo-Saxon and the Continental, in the field of Higher Education and especially Postgraduate Studies. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Μεταπτυχιακά προγράμματα | el |
dc.subject.keyword | Τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Μεταπτυχιακές σπουδές | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκός Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης | el |
dc.date.defense | 2018-12-14 | |