dc.contributor.advisor | Χατζηδήμα, Σταματίνα | |
dc.contributor.author | Σταθοπούλου, Στυλιανή | |
dc.date.accessioned | 2020-02-18T07:40:58Z | |
dc.date.available | 2020-02-18T07:40:58Z | |
dc.date.issued | 2020-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12624 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/47 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση, με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα γενικά και επαγγελματικά λύκεια. Στόχος της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι να αναλυθεί η περίπτωση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στην ελληνική εκπαίδευση, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής και πως αυτά επιβεβαιώνονται από την εμπειρία στην τάξη των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Σκοπός είναι να προκύψουν συμπεράσματα αναφορικά με την ανάγκη περαιτέρω προώθησης της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και αναφορικά με τη μορφή που πρέπει να έχει.
Πιο συγκεκριμένα, η διπλωματική εργασία αποτελείται από το θεωρητικό μέρος, στο οποίο αναλύεται ο ορισμός της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, οι βασικές αρχές που διέπουν την εν λόγω έννοια, καθώς και οι προϋποθέσεις για την αποτελεσματική εφαρμογή και προώθησή της στην εκπαίδευση. Επιπλέον, πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή αναφορικά με τη «γέννηση» και εξέλιξη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, κάνοντας ειδική αναφορά στις θεωρητικές προσεγγίσεις και τους ευρύτερους κοινωνικούς, οικονομικούς και άλλους λόγους που οδήγησαν στην εξέλιξη αυτής της μορφής διδασκαλίας. Περιγράφονται επίσης, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας για τους μαθητές, τους δασκάλους-εκπαιδευτικούς, το εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία γενικότερα.
Όσον αφορά το πρακτικό μέρος, αρχικά αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας, εξηγώντας και αιτιολογώντας την επιλογή της κάθε μεθόδου. Έπειτα, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας που πραγματοποιήθηκε και αναλύονται τα ερευνητικά ευρήματα. Τέλος, συνοψίζονται τα κύρια ευρήματα της έρευνας, εξάγονται τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτά και προτείνονται ιδέες και κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα. | el |
dc.format.extent | 71 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία στα γενικά (ΓΕΛ) και επαγγελματικά (ΕΠΑΛ) λύκεια | el |
dc.title.alternative | Collaborative teaching in general (GEL) and vocational (EPAL) hiigh schools | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present study aims to investigate, based on teachers' views, peer-to-peer teaching in general and vocational high schools. The purpose of the thesis is to analyze the case of group-based teaching in Greek education, its advantages and disadvantages, and how these are confirmed by the teachers’ classroom experience in Greece. The aim of this study is to draw conclusions about the need to further promote group-based teaching in the Greek educational system, as well as the form it should take.
Specifically, the thesis consists of the theoretical part, which analyzes the definition of peer-to-peer teaching, the basic principles underlying this concept, as well as the conditions for its effective implementation and promotion in education. In addition, there is a historical overview of the generation and evolution of group-based teaching, with special reference to theoretical approaches and the broader social, economic, and other reasons that have led to this type of teaching. The advantages and disadvantages of peer-to-peer teaching for students, teacher-educators, the educational system and society in general are also described. As for the practical part, the research methodology is first analyzed, explaining and justifying the choice of each method. The results of the primary research are presented and the research findings are analyzed. Finally, the main findings of the research are summarized, the main conclusions are drawn, and ideas and directions are suggested for future research. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Γενικά λύκεια (ΓΕΛ) | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) | el |
dc.date.defense | 2020-02-14 | |