Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦιλιππάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΛινάρδος, Ιωάννης
dc.date.accessioned2020-01-29T06:25:23Z
dc.date.available2020-01-29T06:25:23Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12587
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/10
dc.description.abstractΗ PBL (Problem Based Learning) είναι μια εκπαιδευτική στρατηγική η οποία εφαρμόστηκε αρχικά στον τομέα της ιατρικής και έπειτα επεκτάθηκε και σε πολλούς άλλους επιστημονικούς κλάδους. Είναι μια τεχνική μάθησης με την οποία οι μαθητές αποκτούν απαραίτητες δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία ή η επίλυση ενός προβλήματος. Για τον λόγο αυτό, πολλοί εκπαιδευτικοί στον τομέα των μαθηματικών που επιθυμούν να βελτιώσουν την επίδοση των μαθητών, εφαρμόζουν την μέθοδο αυτή η οποία προσφέρει υψηλή βελτίωση. Ως αποτέλεσμα αυτού, κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω έρευνα έτσι ώστε να ελεγχθεί κατά πόσο η μέθοδος αυτή μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος με υψηλό βαθμό δυσκολίας το οποίο απαιτεί πέρα από τις γνώσεις των μαθηματικών και γνώσεις φυσικής για την επιτυχημένη επίλυσή του. Η παρούσα εργασία υλοποιεί ένα σενάριο βασισμένο στις βασικές αρχές της PBL και της συνεργατικής στρατηγικής Think-Pair-Share σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον MoodleCloud με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας και της επίλυσης προβλήματος, καθώς και την αποτροπή απόκτησης επιφανειακών γνώσεων σε μαθητές Β’ Γυμνασίου. Ο σκοπός της έρευνας είναι η κατανόηση των μαθηματικών πάνω σε μία συγκεκριμένη ενότητα, εξισώσεις πρώτου βαθμού, με παράλληλη συσχέτιση των μαθηματικών με την φυσική, παρέχοντας έτσι την δυνατότητα κατανόησης της σπουδαιότητάς τους, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσονται σημαντικές δεξιότητες. Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης μας, η χρήση ενός σεναρίου το οποίο βασίζεται στις αρχές του PBL μέσα σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον ενισχύει τις δεξιότητες των μαθητών ως προς την συνεργασία, την επίλυση προβλήματος και την υπευθυνότητα. Επίσης, ο συνδυασμός των μαθηματικών και της φυσικής έγινε επιτυχημένα και οι μαθητευόμενοι αξιολογούν θετικά την βελτίωσή τους κατά την διάρκεια την εκπαίδευσης.el
dc.format.extent145el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕφαρμογή της μεθόδου PBL σε ένα CSCL περιβάλλον για την διεπιστημονική προσέγγιση των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENPBL (Problem Based Learning) is an educational strategy that was first applied in medicine and then expanded to many other fields. It is a learning technique in which students acquire essential skills such as critical thinking, collaboration or problem solving. For this reason, many mathematics educators who aim to improve students’ performance apply this method to their courses. As a result, further research is needed to investigate whether this method can yield positive results in the process of solving a problem with a high degree of difficulty that requires beyond mathematics and physics knowledge. The present study implements a scenario based on the core principles of PBL and the Think-Pair-Share collaborative strategy in a technologically supported MoodleCloud environment with the aim of enhancing collaboration and problem solving. Furthermore, it prevents students of second High School class from acquiring superficial knowledge. The purpose of this research is the understanding of mathematics over a particular mathematical unit, first-order equations, while linking them to physics. In addition, enables students to understand the significance of mathematics while developing important skills. To sum up, the results of our study, using a scenario based on the principles of PBL in a technologically supported environment enhances students' co-operation, problem solving, and responsibility skills. Also, the combination of mathematics and physics has been successful and learners have a positive evaluation of their improvement during training.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordPBLel
dc.subject.keywordCSCLel
dc.subject.keywordInterdisciplinary approachel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΜαθηματικάel
dc.subject.keywordMoodleCloud platformel
dc.date.defense2019-11-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»