Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πολυγλωσσία και πολυπολιτισμικότητα ως μέσα για την προώθηση της διαπολιτισμικής αγωγής κι εκπαίδευσης. Πολίτικες εκπαίδευσης για τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Συγκριτική μελέτη Ελλάδα - Σουηδία - Γερμανία

dc.contributor.advisorΓκούσιος, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΒήχου, Ευτυχία
dc.date.accessioned2019-11-28T06:41:51Z
dc.date.available2019-11-28T06:41:51Z
dc.date.issued2019-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12415
dc.description.abstractΟ 21ος αιώνας έρχεται αντιμέτωπος αρχικά με τα όλο και αυξανόμενα κύματα μεταναστών κι έπειτα με τις συνεχείς ροές προσφύγων στην Ευρώπη. Η σύνθεση λοιπόν του μαθητικού πληθυσμού αλλάζει. Ένα κύριο πρόβλημα που έχει αναδειχθεί και καλείται να διαχειριστεί το σύγχρονο σχολείο είναι οι ανισότητες κοινωνικών, γλωσσικών και πολιτισμικών παραγόντων που οφείλονται στο πολιτισμικά ετερογενές σώμα των μαθητών. Η παρουσία μεγάλων αριθμών μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα εκπαιδευτικά συστήματα. Τα σχολεία πρέπει να προσαρμοστούν στην παρουσία των μαθητών αυτών και να αντιμετωπίσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους φροντίζοντας παράλληλα να παρέχουν υψηλή ποιότητα και ισότιμη εκπαίδευση. Οι έννοιες της πολυγλωσσίας, της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι πλέον κυρίαρχες στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα κι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής πολιτικής που έχει ως στόχο την κοινωνική ένταξη και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω θεσμικών ρυθμίσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για την επίτευξη των παραπάνω στόχων κι η υλοποίηση τους άπτεται στα κράτη μέλη. Στην παρούσα εργασία γίνεται συγκριτική μελέτη του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας, της Σουηδίας και της Γερμανίας ως προς την αντιμετώπιση της πολιτισμικής ετερογένειας στη σχολική τάξη μέσα από την ανάλυση του εκπαιδευτικού τους συστήματος, τα μέτρα προώθησης της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, τα αναλυτικά προγράμματα και την γλωσσική εκπαίδευση.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΠολυγλωσσία και πολυπολιτισμικότητα ως μέσα για την προώθηση της διαπολιτισμικής αγωγής κι εκπαίδευσης. Πολίτικες εκπαίδευσης για τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Συγκριτική μελέτη Ελλάδα - Σουηδία - Γερμανίαel
dc.title.alternativeMultilingualism and multiculturalism as means to promote intercultural education and training. educational policies for the management of cultural diversity in Europe and Greece. Comparative case study Greece - Sweden - Germanyel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe 21st century has to deal with the rising waves of immigrants and recently with the constant refugee flows in Europe. Thus, the formation of student population changes. A major issue that has emerged and the modern school is called to resolve is the social, linguistic and cultural inequalities that are due to the cultural diversity of students. The presence of large numbers of students from different cultural environments has a huge impact on educational systems. Schools have to adjust to the presence of these students and meet their needs by providing quality assurance and equal education for all. Multilingualism, multiculturalism and intercultural education are now a part of modern school life and an integral part of educational policy which aims at social integration and the fight against social exclusion. The European Union through announcements, regulations and educational programs, set the guidelines in order to achieve these goals, but their implementation is up to the Member States national policies. This is a comparative case study of the educational system of Greece, Sweden and Germany in the subject of dealing with cultural diversity in the classroom.Τhe factors being compared are: the structure of the educational system, the measures that promote intercultural education, the curricula and the language education policy.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΠολυπολιτισμική κοινωνίαel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή επιτροπήel
dc.subject.keywordΣυμβούλιο της Ευρώπηςel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΣουηδίαel
dc.subject.keywordΓερμανίαel
dc.subject.keywordΠολυγλωσσίαel
dc.subject.keywordΠολιτισμική ετερότηταel
dc.subject.keywordΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΜοντέλα εκπαίδευσης πολυπολιτισμικών κοινωνιώνel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subject.keywordΘεσμικό πλαίσιοel
dc.subject.keywordΣυγκριτική μελέτηel
dc.date.defense2019-11-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»