Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαχείριση κρίσεων σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΠανδή, Αφροδίτη
dc.date.accessioned2019-11-25T11:45:33Z
dc.date.available2019-11-25T11:45:33Z
dc.date.issued2019-10-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12382
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση, με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της διαχείρισης κρίσεων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (θεομηνίες, σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες, τραυματισμοί εξαιτίας των κτιριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής, βία ανάμεσα σε μαθητές, εκφοβισμός μαθητών από συμμαθητές τους, bulling). Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τους κινδύνους πρόκλησης κρίσεων, να παρουσιάσει το επίπεδο λήψης προληπτικών μέτρων σε περιπτώσεις κρίσεων, να αξιολογήσει το βαθμό επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και να εξετάσει την παροχή ψυχολογικής στήριξης στους μαθητές σε περιπτώσεις κρίσεων. Για το λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις εκπαιδευτικών από σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Αθηναίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι τα σχολεία αποτελούν συχνά χώρους πρόκλησης ατυχημάτων, με βασικό παράγοντα πρόκλησης ατυχημάτων την επιθετικότητα των μαθητών, φαινόμενο που παρατηρείται ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα σχολεία. Ο σχεδιασμός του σχολείου για έκτακτα περιστατικά περιορίζεται κυρίως στην αντιμετώπιση σεισμών, αλλά και πυρκαγιών. Τα προληπτικά μέτρα στα σχολεία είναι περιορισμένα, ενώ το σχολείο δεν είναι εντελώς ασφαλές για τους μαθητές. Το περιβάλλον του σχολείου προκαλεί άγχος στους εκπαιδευτικούς, ενώ οι ίδιοι έχουν ζητήσει την υποστήριξη του σχολικού ψυχολόγου σε περιπτώσεις κρίσεων. Τέλος, έχουν αντιληφθεί περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, φαινόμενο πολύ σοβαρό για το κλίμα και την εκπαιδευτική διαδικασία, το οποίο αντιμετωπίστηκε από το σύλλογο διδασκόντων.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΔιαχείριση κρίσεων σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeCrisis management in primary school education unitsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe present study aims to investigate, based on teachers’ views, crisis management in primary schools (crises such as natural disasters, earthquakes, fires, floods, building injuries due to buildings and technical infrastructure, student violence and students' bullying their classmates). The purpose of this research study is to highlight the dangers of crisis, to present the level of crisis prevention measures, to assess the degree of training of teachers in emergencies, and to examine the provision of psychological support to students in crisis situations. For this reason, we interviewed teachers in the prefecture of Athens. The results of the survey revealed that schools are often an accident-prone area, with the major factor causing accidents being student aggression, a phenomenon that is particularly prevalent in larger schools. The school's planning for emergencies is limited in the confrontation of earthquakes and fires. Preventive measures in schools are limited and the school is not completely safe for students. The school environment is stressful for teachers, and they have requested the support of the school psychologist in case of crisis. Finally, they have realized incidents of school bullying, a very serious phenomenon for the climate and the educational process, which was handled by the teachers’ association.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΔιαχείριση κρίσεωνel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΑποτελεσματικός ηγέτηςel
dc.date.defense2019-11-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»