dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Λελούδη, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T09:07:27Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T09:07:27Z | |
dc.date.issued | 2019-11-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12379 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην διεύρυνση μεθόδων αντιμετώπισης της περιβαλλοντικής ρύπανσης στη ναυτιλία.
Αναλυτικότερα, το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί μία ανασκόπηση της πορεία και της διαφοροποίησης της ναυτιλίας από τον 16ο αιώνα έως τον 20ο. Επιπλέον, αναλύεται η έννοια της ναυτιλιακής επιχείρησης, καθώς επίσης και όλες οι κατηγορίες πλοίων, που συναντώνται.
Στο δεύτερο κεφάλαιο πραγματοποιείται μία διεξοδική ανάλυση της σχέσης ναυτιλίας – οικονομίας, ξεκινώντας από τη πορεία, που ακολούθησε η ναυτιλία κατά τη περίοδο της οικονομικής κρίσης, δηλαδή από το 2010. Επίσης, αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζει η ναυτιλία την οικονομική ροή αλλά και το αντίστροφο.
Το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί κεφάλαιο παρουσίασης του ρόλου, που έχει η ναυτιλία, στη περιβαλλοντική ρύπανση. Αναφέρονται και αναλύονται όλα τα καύσιμα, που χρησιμοποιούνται για τη τροφοδοσία των πλοίων και φυσικά το πετρέλαιο. Επίσης, αναφέρονται όλες οι συμφωνίες και οι τροποποιήσεις, που έχουν πραγματοποιηθεί, με σκοπό τη προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους των πλοίων.
Το τέταρτο κεφάλαιο, αποτελεί το τελευταίο μέρος του θεωρητικού πλαισίου αυτής της εργασίας και ουσιαστικά διερευνά τις εξελίξεις στον τομέα των ρύπων αναδεικνύοντας ορισμένα πιθανά μέσα αντιμετώπισης του φαινομένου παρουσιάζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους.
To πέμπτο κεφάλαιο είναι το πρακτικό μέρος της εργασίας. Πρόκειται για μία έρευνα, που διεξήχθη σε είκοσι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και έδωσε συμπεράσματα μέσω της χρήσης ερωτηματολογίου.
Τέλος,το έκτο και τελευταίο κεφάλαιο αποτελεί τον επίλογο της όλης εργασίας. Συμπερασματικά, η προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους που απελευθερώνονται από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα αποτελεί έναν ακόμα βασικό στόχο της ναυτιλιακής εταιρίας. Έτσι, βάσει νόμου για την μείωση των ρύπων αυτών πρέπει να χρησιμοποιούνται συσκευές αποθείωσης σε παλιάς τεχνολογίας βαπόρια με την πλειονότητα αυτών να κάνουν χρήση των scrubbers. | el |
dc.format.extent | 96 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χρήση νέων μορφών καυσίμων στην ναυτιλία | el |
dc.title.alternative | Economic and environmental impacts of the use of new forms of marine fuel | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present chapter aims at expanding methods of dealing with environmental pollution in shipping.
In more detail, the first chapter is a review of the course and diversification of shipping from the 16th century to the 20th century. In addition, the concept of a shipping company, as well as all the categories of ships, are being analyzed.
In the second chapter there is a thorough analysis of the shipping – economy relationship, starting from the course followed by shipping during the economic crisis, from 2010. It also analyzes the way in which shipping affects the economic flow but also the opposite.
The third chapter is a chapter presenting the role of shipping in environmental pollution. All fuels used for the supply of ships and, of course, petroleum are reported and analyzed. Also, all agreements and amendments made to protect the environment from ship pollutants are mentioned.
The fourth chapter is the last part of the theoretical framework of this paper and essentially explores the developments in the field of pollutants, highlighting some possible means of mitigating the phenomena and their effects.
The fifth chapter is the practical part of the work. This is a survey conducted in twenty shipping companies and has produced conclusions through the use of a questionnaire.
Finally, the sixth and the final chapter is the epitome of all the work. In conclusion, protecting the environment from the pollutants released by shipping activity is another key objective of the shipping company. So, by the law, to reduce these pollutants, desulphurizaton devices should be used in old technology grapes ships with the majority of them using scrubbers. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντική ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Scrubbers | el |
dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
dc.date.defense | 2019-11-21 | |