Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤζαννάτος, Ερνέστος
dc.contributor.authorΜελιανός, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2019-09-03T09:20:12Z
dc.date.available2019-09-03T09:20:12Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12127
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία, έγινε συλλογή και καταγραφή των ενεργειακών πόρων που χρησιμοποιούνται από κάθε λιμένα για την ετήσια λειτουργία του. Ως λιμένας ορίζεται μια προκαθορισμένη περιοχή μέσα στην οποία υπολογίζεται το Αποτύπωμα Άνθρακα με τη χρήση της τεχνολογίας Geofencing. Με βάση τα στοιχεία αυτά, υπολογίστηκε η ενεργειακή απόδοση κάθε λιμένα η οποία μπορεί να εκφραστεί ως ένας δείκτης που έχει ως παρανομαστή όλους τους ενεργειακούς πόρους που χρησιμοποιήθηκαν για την ετήσια λειτουργία του λιμένα και ως αριθμητή όλες τις δραστηριότητες που ολοκληρώθηκαν με τους ενεργειακούς αυτούς πόρους. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν αφορούν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων του λιμένα, βενζίνης & ντίζελ για τις οδικές μεταφορές, ντίζελ για τις σταθερές πηγές καύσης που αφορούν τη θέρμανση των κτιρίων, επιβατικών σταθμών και αποθηκών. Επιπλέον αυτών, υπολογίστηκε η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τη διαχείριση του χύδην ξηρού φορτίου, του χύδην υγρού φορτίου, του άλλου γενικού φορτίου καθώς και του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων. Τέλος, παρουσιάστηκε η διακίνηση των πλοίων ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, των επιβατών ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, των ΙΧ, φορτηγών και δικύκλων καθώς και των εργαζομένων στο λιμένα. Η παρουσίαση αυτή έχει ως στόχο την καταγραφή του μεγέθους της επιπλέον επιβάρυνσης του λιμένα από τη διακίνηση πλοίων, επιβατών και οχημάτων λαμβάνοντας όμως υπόψη την αδυναμία υπολογισμού, στην παρούσα εργασία, της ενέργειας που καταναλώνουν και εν συνεχεία των παραγόμενων εκπομπών εντός του λιμένα. Η μελέτη της ενεργειακής απόδοσης λιμένων οδήγησε στο συμπέρασμα πως η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για τη λειτουργία του κάθε λιμένα είναι η κύρια δραστηριότητα που επιβαρύνει περισσότερο το Αποτύπωμα Άνθρακα του λιμένα. Επόμενη σημαντική συνιστώσα που συμβάλει στην επιβάρυνση του Αποτυπώματος Άνθρακα του λιμένα, είναι η διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων. Τα συμπεράσματα αυτά συντελούν στη λήψη μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, περιορισμού των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που αποτελούν τους τρεις κυριότερους τρόπους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής που προέρχονται από ανθρωπογενείς παράγοντες.el
dc.format.extent157el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕνεργειακή απόδοση λιμένωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENEnergy resources used for annual port operation were collected and recorded, in the present thesis. Port is defined as a predetermined area within which Carbon Footprint is calculated using Geofencing technology. Based on these data, port energy efficiency was estimated. It can be expressed as an index that denotes all energy resources used for the annual operation of the port and as a numerator all the activities completed using these energy resources. In particular, electricity consumed for port operation, gasoline and diesel consumed for road transportation, diesel consumed for stationary combustion used for heating buildings, passenger stations and warehouses, were gathered. In addition, electricity required to handle bulk dry cargo, bulk liquid cargo, other general cargo as well as containers, was calculated. Finally, coastal and cruise ships, passengers, cars, trucks and motorbikes as well as employees at every port were presented. The aim of this presentation was to capture the additional Carbon Footprint burden of ships, passengers and vehicles on the port. However, energy consumed and consequently emissions generated in the port were not estimated in this thesis. Port energy efficiency study, led to the conclusion that electricity consumed for port operation is the main activity that determines Port Carbon Footprint. The next major component contributing to Port Carbon Footprint is container management. These conclusions contribute towards improving energy efficiency, reducing greenhouse gas emissions and using renewable energy sources, which are the tree main ways to tackle climate change caused by anthropogenic factors. It therefore becomes clear the significance of port energy efficiency.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordGeofencingel
dc.subject.keywordΚλιματική αλλαγήel
dc.subject.keywordΦορτίαel
dc.subject.keywordΕμπορευματοκιβώτιαel
dc.subject.keywordΕνεργειακή απόδοση λιμένωνel
dc.subject.keywordΟργανισμοί λιμένων Ελλάδαςel
dc.subject.keywordΚλιματική αλλαγήel
dc.date.defense2019-07-11


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»