Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚυριαζής, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΠλατανίτη, Γεωργία
dc.date.accessioned2019-07-03T08:55:41Z
dc.date.available2019-07-03T08:55:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12058
dc.description.abstractH Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται αντιμέτωπη με ραγδαίες τεχνολογικές, επιστημονικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές. Οι προκλήσεις της Κοινωνίας της Γνώσης, για ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων, ατομική εξέλιξη και κοινωνική ανάπτυξη, καθιστούν τη γνώση ως την κινητήρια δύναμη των σύγχρονων κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, η εκπαίδευση τοποθετείται στο επίκεντρο της προσοχής και αναδεικνύεται ως πεδίο ανάπτυξης και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής οικονομίας, ενώ καθοριστική κρίνεται η συμβολή της στη συνολική ανοικοδόμηση της λειτουργίας της ΕΕ. Τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα καλούνται να αναλάβουν τη διαμόρφωση και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού της ΕΕ, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία τους και συντονίζοντας τη δράση τους. Στη διαδικασία αυτή, παρατηρούνται εθνικές μεταρρυθμίσεις και προκύπτουν μορφές εξευρωπαϊσμού της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής τους. Η ποικιλομορφία των εκπαιδευτικών συστημάτων, η εθνική κυριαρχία στη διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής και ο αργός ρυθμός ανάπτυξης της ευρωπαϊκής συνεργασίας για τη σχολική εκπαίδευση αποτελούν παραμέτρους προς περαιτέρω διερεύνηση και έφορο έδαφος ανάπτυξης συγκριτικών μελετών. Η τρέχουσα ευρωπαϊκή πολιτική για την εκπαίδευσή, αντικατοπτρίζεται στο στρατηγικό πλαίσιο «ΕΚ2020», όπου θεσπίζονται συγκεκριμένα κριτήρια αναφοράς για τη συλλογή δεδομένων και την παρακολούθηση της πορεία των κρατών-μελών στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων. Η παρούσα εργασία μελετά και συγκρίνει τα εκπαιδευτικά συστήματα τεσσάρων κρατών-μελών, της Ελλάδας, της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Σουηδίας, ως προς την οργανωτική και διοικητική διάρθρωσή τους. Επιπλέον, δίνει έμφαση στην αξιολόγηση της πορεία τους κατά την επίτευξη στρατηγικών στόχων για τη σχολική εκπαίδευση, βασιζόμενη σε δείκτες αναφοράς. Σκοπός είναι να διερευνηθούν οι συσχετίσεις ανάμεσα στη σχολική διακυβέρνηση και τον εξευρωπαϊσμό των εγχώριων εκπαιδευτικών πολιτικών.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΣυγκριτική θεώρηση ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, συγκεντρωτικού και αποκεντρωτικού μοντέλου, στην προώθηση ευρωπαϊκών πολιτικών για τη σχολική εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe European Union has faced numerous technological, scientific, economic, social and political changes. The new social realities require a new perspective based on the demands of the Knowledge Society, such as the development of multiple human skills, at the individual and social level, that emphasizing in the knowledge as the productive force for the modern societies. Education is at the center of attention and it is emerging as a field of development and strengthening of the European economy, while its contribution to the overall reconstruction of the functioning of the EU is decisive. The European educational systems have to carry the strengthening of human resources, by upgrading their operation and coordinating their action. In this process, national reforms are observed and forms of the Europeanization of their national educational policy are emerging. The diversity of the educational systems, as well as the national sovereignty in educational policy and the slow development of the European cooperation on school education, are parameters for further research and a pivotal ground for the development of comparative studies. The current European educational policy is reflected in the strategic framework "ET2020", which sets specific benchmarks in order to collect data and to monitor the progress of Member States in achieving strategic objectives. This paper analyzes the educational systems of four country-members, in Greece, France, Germany and Sweden, comparing their organizational and administrative structure. In addition, the study focuses on the evaluation of their progress in achieving educational goals for school policy, based on European benchmarks. The purpose of this review is to compare and contrast the educational systems, detecting the correlations between the school governance and the Europeanisation of domestic education policies, as well.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΕξευρωπαϊσμόςel
dc.subject.keywordΣχολική πολιτικήel
dc.subject.keywordΣυγκεντρωτισμόςel
dc.subject.keywordΑποκέντρωσηel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική διοίκησηel
dc.subject.keywordΣχολική διακυβέρνησηel
dc.date.defense2019-06-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»