Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΜάργαρη, Γεωργία
dc.date.accessioned2019-04-09T07:54:51Z
dc.date.available2019-04-09T07:54:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11922
dc.description.abstractΗ ηγεσία έχει κατά καιρούς απασχολήσει τη βιβλιογραφία εξαιτίας του ενδιαφέροντος που προκαλεί ως θέμα και της επίδρασης που έχει στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί κατά πόσο η άσκηση του μετασχηματιστικού μοντέλου ηγεσίας σε μονάδες υγείας στην Ελλάδα επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την ικανοποίηση των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης εξετάζονται παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν θετικά την ικανοποίηση των εργαζομένων και εντοπίζονται οι παράγοντες οι οποίοι ανταποκρίνονται και εφαρμόζονται στην περίπτωση της μετασχηματιστικής ηγεσίας. Η σημασία της έρευνας έγκειται στην πληθώρα των ερευνών που ασχολούνται με την ηγεσία γενικά, αλλά και τη μετασχηματιστική ηγεσία συγκεκριμένα, ειδικά μετά το ξέσπασμα της χρηματοοικονομικής κρίσης της προηγούμενης δεκαετίας και τη σύνδεσή της με την εργασιακή ικανοποίηση. Η μεθοδολογία της έρευνας βασίστηκε αφενός στη διατύπωση ορισμένων ερευνητικών υποθέσεων με βάση δευτερογενή στοιχεία της βιβλιογραφίας και αφετέρου στην εμπειρική διερεύνηση με τη χρήση του ερωτηματολογίου για την επιβεβαίωση ή απόρριψη αυτών των ερευνητικών υποθέσεων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ξενόγλωσσες δημοσιευμένες έρευνες, από τις οποίες αντλήθηκαν τα δύο τμήματα του ερωτηματολογίου που αφορούν την εργασιακή ικανοποίηση (TSI ερωτηματολόγιο) και το μετασχηματιστικό μοντέλο ηγεσίας (MLQ ερωτηματολόγιο). Στην πρώτη περίπτωση εξετάστηκαν πέντε διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης, που αφορούν τον διοικητή, τους συναδέλφους, τη φύση της εργασίας, τους ασθενείς και τις εργασιακές συνθήκες και στη δεύτερη περίπτωση εξετάστηκαν πέντε διαστάσεις του μετασχηματιστικού μοντέλου ηγεσίας, που αφορούν την εξιδανικευμένη επιρροή που προέρχεται από τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του ηγέτη, το εμπνευσμένο κίνητρο, την πνευματική διέγερση και την ατομική εξέταση. Η στατιστική ανάλυση των συγκεντρωμένων δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του Microsoft Excel για την περιγραφική στατιστική ανάλυση και με τη συνδρομή του στατιστικού πακέτου SPSS 20.0 για την επαγωγική στατιστική ανάλυση. Το δείγμα αποτελείται από 70 εργαζόμενους στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων με τυχαία δειγματοληψία. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική και θετική σχέση μεταξύ της μετασχηματιστικής ηγεσίας και της εργασιακής ικανοποίησης, ενώ υπάρχουν και συγκεκριμένα δημογραφικά και άλλα χαρακτηριστικά (ανεξάρτητες μεταβλητές) που μπορούν να διαφοροποιήσουν την εργασιακή ικανοποίηση. Ωστόσο, δεν προκύπτει κάποια σχέση μεταξύ των χαρακτηριστικών του μοντέλου ηγεσίας που ακολουθείται στη συγκεκριμένη περίπτωση και της εργασιακής ικανοποίησης. Σε επόμενες έρευνες θα έχει ενδιαφέρον να διερευνηθεί μεγαλύτερο δείγμα σε περισσότερες μονάδες υγείας ή ακόμη και να εφαρμοστεί η ίδια μεθοδολογία στη Διοίκηση της επιλεγμένης μονάδας υγείας, ώστε να προκύψουν συγκρίσιμα αποτελέσματα από πλευράς ηγεσίας και της πλευράς των υφισταμένων.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΜετασχηματιστικό μοντέλο ηγεσίας και ικανοποίηση ανθρώπινου δυναμικού σε μονάδες υγείας στην Ελλάδαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENLeadership has occasionally intrigued the bibliography because of the interest it causes as a subject and the effect it has on people's everyday lives. The purpose of this thesis is to examine whether the exercise of the transformational leadership model in health units in Greece has a positive or negative effect on employee satisfaction. In the context of this research, factors that positively affect employee satisfaction are identified as well as factors that respond to and apply to transformational leadership. The significance of the research lies in the plethora of surveys dealing with leadership in general and transformational leadership in particular, especially after the outbreak of the financial crisis of the past decade and its link to job satisfaction. The research methodology was based, on the one hand, on the formulation of some research cases based on secondary literature data and on the empirical research with the use of a questionnaire to confirm or reject these research cases. For this purpose mainly foreign-language published surveys were used, from which the two parts of the questionnaire on job satisfaction (TSI questionnaire) and the transformative leadership model (MLQ questionnaire) were drawn. In the first case, five dimensions of professional satisfaction concerning the administrator, the colleagues, the nature of the work, the patients and the working conditions were examined and in the latter case five dimensions of the transformational model of leadership concerning the idealized influence derived from the characteristics and the leader's behavior, the inspired motivation, the spiritual stimulation and the individual examination. The statistical analysis of the collected data was carried out with the help of Microsoft Excel for the descriptive statistical analysis and with the help of the SPSS 20.0 statistic package for the inductive statistical analysis. The sample consisted of 70 employees at the University Hospital of Ioannina randomly sampled. The results of the survey revealed that there is a statistically significant and positive relationship between transformational leadership and job satisfaction, and there are specific demographic and other characteristics (independent variables) that can differentiate work satisfaction. However, there is no relationship between the characteristics of the leadership model followed in this case and the job satisfaction. In subsequent research it will be interesting to investigate a larger sample of a larger number of health units or even apply the same methodology to the management of the selected health unit to produce comparable results between the leadership's perspective and the perspective of the followers.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.date.defense2019-03-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»