dc.contributor.advisor | Τσίμπος, Κλέων | |
dc.contributor.author | Παπακωνσταντίνου, Ζωή | |
dc.date.accessioned | 2019-03-05T09:45:51Z | |
dc.date.available | 2019-03-05T09:45:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11884 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η στατιστική μελέτη των τροχαίων ατυχημάτων που συνέβησαν στην Ελλάδα κατά την χρονική περίοδο 2010-2016 και η διερεύνηση των κοινωνικοοικονομικών καταστάσεων και επιπτώσεων που συνδέονται με αυτά. Για τους σκοπούς τις ανάλυσης χρησιμοποιήθηκαν επίσημα ληξιαρχικά και νοσοκομειακά δεδομένα που συλλέγει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Αρχικά, γίνεται αναφορά σε κύριες έννοιες που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα. Στη συνέχεια, παρατίθενται βασικά συγκριτικά στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στις βασικές αρχές της θεωρίας των χρονοσειρών με στόχο την ανάλυση μηνιαίων στοιχείων θνησιμότητας και νοσηρότητας. Οι υπολογισμοί των βασικών δημογραφικών μέτρων θνησιμότητας και νοσηρότητας υπολογίζονται κατά ηλικία και φύλο, αλλά η εκτίμηση των δεικτών εποχικότητας και άλλων μέτρων τάσης βασίζεται στα διαθέσιμα μηνιαία στατιστικά δεδομένα τα οποία αφορούν το σύνολο ηλικιών.
Τα κύρια ευρήματα της εργασίας είναι τα εξής. Τα τροχαία ατυχήματα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εμφανίζουν έξαρση και μεγαλύτερα ποσοστά σε αντίθεση με τους χειμερινούς μήνες. Οι γυναίκες χαρακτηρίζονται ως πιο προσεκτικοί οδηγοί σε σχέση με τους άντρες. Το ποσοστό οδηγών μεγαλύτερης ηλικίας που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα είναι μικρότερο σε σχέση με το αντίστοιχο που παρατηρείται στους νεότερους οδηγούς. | el |
dc.format.extent | 82 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα 2010-2016. Τάσεις, εποχικότητα και κοινωνικοοικονομικές Επιπτώσεις | el |
dc.title.alternative | Traffic accidents in Greece 2010-2016. Trends, seasonality and socioeconomic implications | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής. Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The aim of this dissertation is the statistical analysis of the road accidents that occurred in Greece during the period 2010-2016 and the investigation of the socio-economic factors and the consequences involved. For the purpose of the study, vital statistics and hospital morbidity data collected by Hellenic Statistical Authority (ELSTAT) were used. The main definitions and concepts relating to traffic accidents are presented and analyzed and some basic comparative statistical information on road accidents observed in Greece and in selected European countries are presented and discussed. Additionally, some elements of the theory of time series analysis with respect to mortality and morbidity data are presented. The computation of the basic demographic mortality and morbidity measures is carried out by age and gender, but the estimates of seasonal indices and other trend measures of the phenomenon are based on the available monthly statistical material which refers to total numbers of events.
The main findings of the work are as follows. The statistical analysis of the monthly data shows that the rates of the road accidents are higher during the summer months than in the winter months. Women are described as more cautious drivers than men. The proportion of older drivers involved in a traffic accident is lower than among younger drivers. | el |
dc.contributor.master | Αναλογιστική Επιστήμη και Διοικητική Κινδύνου | el |
dc.subject.keyword | Τροχαία ατυχήματα | el |
dc.subject.keyword | Αδρός δείκτης θανάτων κατά αιτία | el |
dc.subject.keyword | Ειδικοί κατά ηλικία και αιτία θανάτου δείκτες θνησιμότητας | el |
dc.subject.keyword | Θνησιμότητα | el |
dc.date.defense | 2019-02-04 | |