Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑσδεράκη, Φωτεινή
dc.contributor.authorΒαϊοπούλου, Λυδία
dc.date.accessioned2019-02-11T12:47:44Z
dc.date.available2019-02-11T12:47:44Z
dc.date.issued2018-11
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11854
dc.description.abstractΤα φαινόμενα του εξτρεμισμού και της ριζοσπαστικοποίησης απασχόλησαν τη διεθνή και ευρωπαϊκή κοινότητα σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια τόσο λόγω του μεγάλου αριθμού τρομοκρατικών επιθέσεων που σημειώθηκαν, αφήνοντας πίσω τους πολυάριθμα θύματα, όσο και λόγω της ανόδου κομμάτων της ακροδεξιάς και της εμφάνισης ακραίων πολιτικών ιδεολογιών με μεγάλο αριθμό υποστηρικτών. Τα γεγονότα αυτά έφεραν στο προσκήνιο το ζήτημα της πρόληψης της υιοθέτησης εξτρεμιστικών και ριζοσπαστικών αντιλήψεων ώστε να μην υπάρξει συνέχεια σε επόμενα στάδια εκδήλωσης βίας, ειδικότερα στους νέους οι οποίοι αποτελούν άμεσους στόχους για ένταξη σε εξτρεμιστικές οργανώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η Εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια κυβερνήσεων, υπεύθυνων χάραξης πολιτικής και εκπαιδευτικών για την πρόληψη της ριζοσπαστικοποίησης και του βίαιου εξτρεμισμού των νέων με στόχο την ανάπτυξη κριτικά σκεπτόμενων πολιτών, ικανών να οικοδομήσουν ανθεκτικές και ειρηνικές κοινωνίες και να διαφυλάξουν σε αυτές τις αξίες της δημοκρατίας, της ελευθερίας της γνώμης και του σεβασμού της όποιας διαφορετικότητας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι μετά την κατανόηση της φύσης και του πλαισίου των φαινομένων, να διερευνήσει τον ρόλο που μπορεί ο τομέας της Εκπαίδευσης να διαδραματίσει στην πρόληψη του εξτρεμισμού και της ριζοσπαστικοποίησης των νέων και πώς μπορεί να λειτουργήσει αντισταθμιστικά. Έμφαση δίνεται επιπρόσθετα, στη διερεύνηση της δράσης τριών Διεθνών Οργανισμών όσον αφορά την αξιοποίηση της Εκπαίδευσης ως μέσο πρόληψης του εξτρεμισμού και της ριζοσπαστικοποίησης προκειμένου να διαπιστωθεί η προσέγγιση και τα εργαλεία που υιοθετούν για την προώθηση του συγκεκριμένου τομέα πολιτικής στα κράτη μέλη τους.el
dc.format.extent155el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ εκπαίδευση ως μέσο πρόληψης φαινομένων ριζοσπαστικοποίησης και εξτρεμισμούel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe phenomena of extremism and radicalization have been a great concern for the global and European community in recent years both because of the large number of terrorist attacks that have occurred, leaving behind many victims, but also because of the rise of extreme right-wing parties and of the rise of extreme political ideologies that have found many supporters. These events have highlighted the issue of the prevention of extremist and radical attitudes in order to make sure that there will be no further steps towards greater expressions of violence, especially among young people who are the immediate targets of joining extremist organizations. In this context, Education can be a valuable tool in the hands of governments, policymakers and educators in order to prevent radicalization and violent extremism of young people and contribute to the development of critical thinking citizens, able to build strong and peaceful societies and safeguarding the values of democracy, freedom of speech and respect for all kinds of diversity. The purpose of this thesis is to investigate the role that the education sector can play in the prevention of youth extremism and radicalization and how Education can have a compensatory function, having understood first of all the nature and context of the phenomena. Furthermore, emphasis is given to the investigation of the action of three international organizations on the use of Education as a means of preventing extremism and radicalization in order to determine the approach and the tools they use in order to promote this policy area in their member states.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδέςel
dc.subject.keywordΕξτρεμισμόςel
dc.subject.keywordΡιζοσπαστικοποίησηel
dc.subject.keywordΠρόληψηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΔιεθνείς οργανισμοίel
dc.date.defense2018-11-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»