Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαρδάλη, Αγγελική
dc.contributor.authorΡάπτης, Χαράλαμπος
dc.date.accessioned2018-12-13T11:16:46Z
dc.date.available2018-12-13T11:16:46Z
dc.date.issued2018-12-12
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11810
dc.description.abstractΤο πετρέλαιο σαν η κύρια πηγή ενέργειας το τελευταίο αιώνα συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση του κόσμου όπως είναι σήμερα με τα θετικά και τα αρνητικά του. Το θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί τη πιο φθηνή, αξιόπιστη και ενίοτε μοναδική μέθοδο μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων πετρελαίου ανά το κόσμο.Η αγορά του πετρελαίου διαμορφώνεται από τις δυνάμεις της προσφοράς (παραγωγής) και της ζήτησης (κατανάλωσης), η ανάλυση των οποίων δημιουργεί το χάρτη του θαλασσίου εμπορίου.Η κατανομή των πόρων είναι άνιση , καθώς περιοχές όπως η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αμερική κατέχουν πάνω από τη μισή παγκόσμια παραγωγή. Ενώ η ζήτηση επικεντρώνεται στην Άπω Ανατολή, Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Τα μεγέθη των δεξαμενόπλοιων ποικίλουν ανάλογα το τύπο του πετρελαίου που μεταφέρουν και τα λιμάνια που προσεγγίζουν. Τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου είναι μεγαλύτερου μεγέθους από τα πιο εξειδικευμένα πλοία προϊόντων του πετρελαίου. Στα πλαίσια της κατεύθυνσης του IMO προς τις ασφαλείς και «πράσινες» μεταφορές, τα τερματικά οφείλουν να εκσυγχρονίζονται με σύγχρονα συστήματα, πρακτικές και κανονισμούς. Τον 21ο αιώνα ο χάρτης των μεγαλύτερων λιμανιών διαχείρισης πετρελαίου στο κόσμο άλλαξε ριζικά με την ανάπτυξη των λιμένων της Κίνας. Το Ρότερνταμ κατείχε για 42 συναπτά έτη τη πρωτοκαθεδρία σε όρους διακίνησης φορτίων εισαγωγής πετρελαίου στο κόσμο. Πλέον εξαγωγικά λιμάνια όπως το Al Juaymah της Σαουδικής Αραβίας, και εισαγωγικά όπως το Ningbo της Κίνας αλλά και το LOOP των ΗΠΑ αποτελούν τα κομβικότερα σημεία από πλευράς διακίνησης φορτίου και ευχέρειας προσόρμησης πλοίων μεγάλου βυθίσματος.el
dc.format.extent107el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΤο θαλάσσιο εμπόριο του πετρελαίου και τα τερματικά διαχείρισής τουel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENOil has been the primary source of energy since the beginning of last century. It highly contributed to the form that world nowadayshas, with both its positive and negative aspects.Seaborne trade constitutes the cheaper, more reliable and occasionally only way of oil transport around the globe.Global oil market is formed by the forces of demand (consumption) and supply (production), the analysis of which creates the map of world oil trade.Allocation of resources is unequal , since areas as Middle East and North America hold well above the half of world oil production. Demand on the other hand is concentrated in Far East , Northern America and Europe. OilTankerssizesvarydepending on the type of oil they carry and the ports that they call. Crude carriers are of bigger size than more specialized product tankers. In the context of IMO direction to safer and “greener” transportations, oil terminals have tomodernize themselves with state of the art systems , practices and regulations. Competitionbetweennearbyregionalports intensifies , and as a result this healthy competition helps in modernizationand expansion of them.In 21stcentury the biggest oil ports map changed radically. Rotterdam possessed for 42 consecutive years the primacy in terms of import cargo handling in the world. Now the whole map has changed. Export ports as Al Juaymah of Saudi Arabia, and import ones as Ningbo in China and LOOP in USA constitute the most crucial ports concerning oil quantities handled per year, as well as tanker sizes that can serve.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΠετρέλαιοel
dc.subject.keywordΑργό πετρέλαιοel
dc.subject.keywordΠετρελαιοειδήel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subject.keywordΔεξαμενόπλοιαel
dc.subject.keywordΤερματικά διαχείρισης πετρελαίουel
dc.subject.keywordΛιμάνιαel
dc.date.defense2018-12-05


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»